Skip to content

איכות השלטון לחשבת האוצר – חייבי את שרה נתניהו בהוצאות טיסת איילת שקד לגרמניה

לנסיעת ראש הממשלה ורעייתו לגרמניה לא צורפה שרת המשפטים איילת שקד. לחץ שהפעיל שר המשפטים הגרמני הביא לצירופה למשלחת, למרות התנגדותה העזה של שרה לשקד. לכן, כך נטען, נדרשה הוצאה נוספת להטסת שרת המשפטים ופמלייתה בטיסה נפרדת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (שני) לחשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו בדרישה לחייב את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בכל הוצאות טיסת שרת המשפטים ופמלייתה לגרמניה.
לפני כשבוע טסו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לגרמניה. לנתניהו תואמו סדרת פגישות עם ממשלת גרמניה ובראשה הקנצלרית אנגלה מרקר. לטיסה זו, לא צורפה בתחילה שרת המשפטים איילת שקד למשלחת.
מפרסומים שונים התברר כי שקד טסה לגרמניה בטיסה נפרדת בגלל התנגדותה לכאורה של שרה נתניהו לצירופה של שקד למשלחת עקב האיבה העזה שהיא רוחשת לשקד. כך נטען במכתב התנועה לאוצר.
לאחר טיסת בני הזוג נתניהו לגרמניה סיפר גורם דיפלומטי בכיר כי במקור לא הוגש שמה של שרת המשפטים ברשימת השרים שהתעתד ראש הממשלה להביא אתו למפגש בגרמניה. רק לאחר ששר המשפטים הגרמני, היקו מס, הנחשב לאוהד ישראל מסור, התערב ונעשתה פניה לשגרירות ישראל בברלין על מנת לבקש שגם השרה שקד תצורף, הוחלט לצרפה בטיסה נפרדת.

צילום לע"מ
צילום לע"מ

"לא זו אף זו", נטען כי "גם לאחר שממשלת גרמניה הפעילה לחץ על ממשלת ישראל והוחלט כי שרת המשפטים כן תצורף למשלחת, עמדה, לכאורה, רעיית ראש הממשלה על כך ששרת המשפטים לא תצטרף לטיסתו של ראש הממשלה ולפמלייתו, ולכן נאלצו שרת המשפטים ופמלייתה לכתת רגליים ולטוס בטיסה נפרדת מיתר המשלחת", כך מציינים בתנועה במכתבם. ועוד: "טיסתה הנפרדת של שרת המשפטים, יחד עם פמלייתה, השיתה עלויות מיותרות על אוצר המדינה, עלויות שאין להן לכאורה כל הצדקה נראית לעין, עלויות שניתן היה להימנע מהן בנקל", כותבים אנשי התנועה בדרישתם. "הקופה הציבורית איננה בבעלות נבחרי הציבור, ואין הם יכולים לעשות בה כבשלם", נכתב במכתב . לפיכך, "יש להתייחס לכל הוצאה בחרדת קודש, ובמידת הצורך, להטיל את מלוא האחריות על אלו שהוציאו כספי ציבור לשווא, בין אם ביודעין, בין אם בשוויון נפש…ולדרוש את השבת כספיו של הציבור, כך שיושתו על הגורם שהוביל לקבלת ההחלטה הבזבזנית", דורשים באיכות השלטון.
ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה עד לפרסום ידיעה זו.

3 Comments

  1. גידי
    22 בפברואר 2016 @ 19:15

    כל הכבוד לתנועה לאיכות השלטון , יש גבול לכל תעלול…!

  2. עמי
    22 בפברואר 2016 @ 18:49

    מעולם לא בחרתי בה,כל מה שלא רציתי להאמין עד כה כעת הפך להיות נכון

  3. דוד צור
    22 בפברואר 2016 @ 15:35

    מאסנו בטירופה של השרה. מענין כמה זמן צריך ראש הממשלה לייחד ללוקה בנפשה הזאת במקום לייחדו למטרות המדינה. כאיש הימין הגיעה העת לשים קץ לטירופה של זאת במוסד המיועד לפגועי נפש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן