Skip to content

הוסגר ונעצר המחבל שתקף בגרזן במעלה אדומים

בעקבות שיחת טלפון של קרוב משפחה למוקד 100, הוסגר ונעצר המחבל. השב"כ מסר כי בחקירה ראשונה הוא קשר עצמו לתקיפה הרצחנית. כניסת פלסטינים למעלה אדומים תיאסר עד יום חמישי. הותר תיעוד התקיפה ובו פרטים קשים לצפייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום כי הלילה (שבת) במסגרת מבצע משותף של השב"כ, עם משטרת מחוז שי וכוחות צהל נעצר סעדי עלי אבו חאמד, בן 21 מהכפר הפלסטיני עזרייה על רקע מערבותו בפיגוע טרור בקניון במעלה אדומים בליל ה 26.2 בו נפצע קשה צביקה כהן מאבטח הקניון מהלומות גרזן המחבל. בחקירתו הראשונית קשר עצמו סעדי לביצוע הפיגוע. המצוד אחריו התנהל עד הלילה והסתיים לאחר שקרוב משפחה של המפגע התקשר למוקד 100 במשטרת ש"י והסגירו. המעצר עצמו בוצע בכפר עזרייה, מזרחית לירושלים, שבו מתגורר המחבל, על-ידי כוח ימ"מ בשיתוף עם לוחמי יחידת דובדבן של פיקוד מרכז ותחת פיקוד מח"ט עציון, אל"מ רומן גופמן. למרות זאת טוענים גורמי משטרה כי קרוב המשפחה עשה זאת בעקבות הלחץ הגדול שהפעילו כוחות הביטחון החל מיום שישי ועד לרגע תפיסתו של המחבל. לחץ שהתבטא בחסימות שכללו גם בידוקי רכב קפדניים ומעצרים רנדומליים בכל יציאות הכפר עזרייה.
כמו במרבית אירועי הפח"ע באינתיפאדת הסכינים, גם למחבל אבו חאמד אין שום עבר ביטחוני והוא אינו משויך לאף אחד מארגוני הטרור. בהמשך ללכידתו הותרו לפרסום סרטונים, תמונות ופרטי חקירה ששהו תחת צו איסור פרסום עד הבוקר.

נפצע קשה - צביקה כהן (צילום: מדברים תקשורת)
נפצע קשה - צביקה כהן (צילום: מדברים תקשורת)

זירת התקיפה
זירת התקיפה

אחיו של צביקה כהן: המחבל עבד במקום והכיר את אחי
מפרטים ראשונים עולה כי המחבל, סעאדי אבו חאמד הכיר את קורבנו. הבוקר התראיין אחיו של צביקה, משה כהן, שסיפר כי המחבל הוא פועל בחנות המצויה בקניון ומחזיק באישור לשהיית לילה בחנות על מנת להכינה לשישי. לדבריו אחיו "היה בחדר בקרה הוא עלה וביקש ממנו שיפתח לו איזו דלת. ברגע שצביקה ניגש, הוא הסתער עליו, נעץ לו את הגרזן בראש, בצוואר, ביד וברגליים ולקח את המפתחות. הוא ירד במעלית לקומה הראשונה, פתח את הכניסה הראשית – וברח".
בסרטון מצלמת האבטחה נראה תיעוד קשה שהבוקר הותר לפרסום, ובו נראה המפגע ממתין לצביקה, שהולך לקראתו, מסתער עליו עם הגרזן במהלומות קשות ולא מרפה ממנו כשהוא מוסיף וחובט בו באמצעות הגרזן. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר הבוקר כי מצבו של כהן "מוסיף להיות קשה מאוד ועדיין נשקפת סכנה לחייו. הוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה כשהוא מורדם ומונשם ובימים האחרונים עבר ניתוח בגלל פציעה קשה בראשו".

סרטון התקיפה – קשה לצפיה

עד יום חמישי לא תתאפשר כניסת פלסטינים למעלה אדומים
בתחילה הודיעה משטרת ש"י כי לא תאפשר כניסת פלסטינים למעלה אדומים עד היום – ראשון. אך לאחר הערכת מצב בראשותו של מפקד מחוז ש"י, ניצב שלומי מור, הודיעה המשטרה כי לא תותר כניסת עובדים פלסטינים למעלה אדומים עד יום חמישי. זאת, למעט עובדים חיוניים. עם זאת, כניסת עובדים לאזור התעשייה מאושרת ותישאר כרגיל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן