Skip to content

כפר סגול – כפר אקולוגי ייחודי נתבע לסגור שעריו ולהרוס את מבניו

אחד המקומות הבודדים בישראל בהם מתקיימת פעילות קהיליה אקולוגית ורוחנית, אמור לסגור את שעריו ולהרוס את הכפר שפועל מזה שמונה שנים. בעלי הכפר נדרשים גם לשלם כ-300 אלף שקלים עבור רווח יזמי על קרקעות חקלאיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחד המקומות הבודדים בישראל המהווה כפר אקולוגי ומרכז רוחני להתפתחות והעצמה, במושב הסמוך לעיירה הבדואית רהט, אמור לסגור את שעריו לאחר שרשות מקרקעי ישראל באמצעות פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) נגדו ונגד המושב בו הוא פועל בבית משפט השלום בבאר שבע, כתב תביעה על סך 300 אלף שקלים בגין שימושים לא חוקיים המבוצעים בשטחים חקלאיים של המושב. בעלי הכפר האקולוגי – ה"כפר הסגול" אורי ו-וויאט פדר ומושב שדה צבי בו שוכן המרכז, נתבעים להפסיק מידית את פעילות הכפר ובית המשפט התבקש להורות על צו הריסה לבניה לא חוקית ובנוסף על תשלום בסך 289,311 ₪ לפי שומה הכוללת רווח יזמי.
על פי כתב התביעה, במסגרת ה'כפר', המוכר בשמו המסחרי "כפר סגול" ושנמצא בתחום שיפוטה של המועצה האזורית מרחבים, מפעילים הנתבעים חדרי אירוח וטיפולים, שטחי כינוס ועריכת טקסים, חדרי שירות, שטחי אחסנה ואף ומציעים להשכיר את המרחב לגורמים שונים, לצורך קיומן של סדנאות ברוח המקום, וכל זאת לטענת התביעה על מנת להשיא רווחיהם תוך שהם מנצלים את הקרקע לשימושם הפרטי. עוד נטען כי מדובר בשימושים נרחבים, בהיקף של כ- 11 דונם. באתר האינטרנט של "הכפר הסגול" אף מתהדרים הנתבעים בגודלו של השטח ומציינים כי המקום "ממוקם על גבי עשרה דונם הפונים למרחבים פתוחים…"

אורי ו-וויט פדר (צילום מסך)
אורי ו-וויט פדר (צילום מסך)

לטענת התביעה מקרה זה מהווה חלק מתופעה נרחבת של הפרת חוק, המבוצעת תוך ניצול לרעה של מקרקעי המדינה וזכויות אשר הוענקו על ידי רשויות המדינה לאגודות שיתופיות ולמתיישבים- בעלי זכויות בנחלות – לשם יישוב הארץ ועיבודה החקלאי, וזאת לצורך הפקת רווחים אישיים לטובת הפרט, על חשבון כלל הציבור. כעולה מכתב התביעה, התנהלות זו של הנתבעים, נערכת זה שנים רבות תוך חריגה בוטה מהחלטות מועצת מקרקעי ישראל ונהלי הרשות, כל זאת, מבלי לשלם דמי שימוש עבור השימוש המבוצע או תשלומים נדרשים אחרים לרשות מקרקעי ישראל בהתאם לעניין, ותוך ביצוע עבירות בין היתר על חוק התכנון והבניה, על ידי הנתבעים, הכל לשם הפקת רווח שלא כדין על חשבון קופת הציבור.
הפרקליטות טוענת כי "התראות שניתנו לנתבעים בתביעה להפסקת השימוש הלא חוקי במקרקעין, לא ריפו את ידיהם, והם המשיכו ועודם ממשיכים בשימושים הבלתי חוקיים"
מושב שדה צבי נתבע אף הוא בכתב תביעה זה, בטענה כי לא מנע מבעלי המשק לערוך בנחלות שנמסרו להם את השימושים הבלתי חוקיים אותם ערכו, להקים מבנים ולהסב אחרים לשימושים שונים, חרף החובות המוטלות עליו על פי הסכם המשבצת לפעול למניעת פעילות בלתי חוקית זו בנחלות שבמושב, כל זאת בניגוד לתנאי הסכם המשבצת לנהלי הרשות ולדין החל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן