Skip to content

שני חיילי צה"ל נכנסו לקלנדיה כי ניווטו בעזרת "ווייז"

התקרית החמורה שאירעה הלילה במחנה הפליטים נגרמה כי שני חיילים החליטו לנווט את דרכם מאזור התנחלות בית אל למתקן אדם בהרי ירושלים בעזרת אפליקציית הניווט הלוויינית. תקרית שעלתה חמישה לוחמי מג"ב פצועים, פלסטיני צעיר שנהרג ו-12 פצועים פלסטינים. שר הביטחון בתגובה: "תמיד אמרתי גם כשנכנס השימוש בג'י פי אס, כי צריך גם לדעת איך לנווט […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני חיילי צה"ל  שנכנסו אמש (שני)  בשוגג למחנה הפליטים קלנדיה הלילה עשו זאת לאחר שניווטו את דרכם בעזרת האפליקציה "ווייז" (Waze) מאזור בית אל לבסיסם שבמתקן אדם ופנו בטעות לכיוון הכפר א-רם. השימוש במפת השטח והניווט של ווייז כתוכנת ניווט לחיילים במקום ללמוד ממפת שטח, היוותה את המכשול בפני החיילים שחדרו למחנה הפליטים כשאחד מהם לא חמוש והשני עם נשק ללא מחסנית.
לפי גורמי צבא השניים נכסו לקלנדיה ברכבם הפרטי והוקפו על ידי עשרות פלסטינים שיידו לעברם אבנים ובקבוקי תבערה. הפלסטינים אף הבעירו את מכוניתם של השניים, שנמלטו מהמקום. בעת חילוץ נמצא אחד מהחיילים מסתתר בחצר סמוכה לאזור התקרית בעוד שהחייל השני הצליח לחמוק ולברוח לכיוון התנחלות כוכב יעקב הסמוכה.
7777777777777

כוח צה"ל בקלנדיה (צילום: תקשורת פלסטינית)
כוח צה"ל בקלנדיה (צילום: תקשורת פלסטינית)
סריקות אחר החיילים
סריקות אחר החיילים
קלנדיה (צילום: תקשורת פלסטינית)
קלנדיה (צילום: תקשורת פלסטינית)

דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז אמר היום (שלישי) בגלי צה"ל, "אנחנו צריכים לבדוק בתחקיר מה קרה שם בדיוק. אנחנו עוסקים במתח שבין האיכויות של ה'וייז' לבין העובדה שלפעמים אנחנו יכולים לגמור אירועים כאלה עם תוצאה כזו". גם שר הביטחון משה יעלון התייחס הבוקר (שלישי) לתקרית ואמר "שני חיילים ברכב נכנסו בשוגג מירושלים לרמאללה, לתוך קלנדיה. הם נרגמו באבנים ובקבוקי תבערה. בסך הכול, התגובה של הכוחות הייתה מהירה לסיום המצב הלא פשוט הזה. הם השתמשו ב'ווייז', אני תמיד אמרתי גם כשנכנס השימוש בג'י פי אס כי צריך גם לדעת איך לנווט עם מפה". יעלון רמז על שימוש גואה בקרב חיילי צה"ל שרבים מהם מסתמכים על הג'י.פי.אס הלווייני ומגלים חוסר בקיאות מדהים בניווט שטח עם מפה ומצפן.

כוחות צה"ל שחשו לחלץ את השניים ממחנה הפליטים, הוקפו עד מהרה במאות פלסטינים זועמים שרגמו אותם באבנים והשליכו בקבוקי תבעירה. חיילי צה"ל נאלצו להשתמש באש חייה כדי לחלץ את החייל ואת הרכב הבוער מהמחנה.
בסיום התקרית התברר כי חמישה לוחמי מג"ב נפצעו בפעולה, אחד מהם באורח בינוני, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.
הפלסטינים דיווחו כי במהלך העימותים נהרג אייד עומר סג'דייה בן 22 ועוד 12 אחרים נפצעו.

 

 שר הביטחון משה יעלון מסכם את התקרית (הקלטה: לשכת שר הביטחון)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן