Skip to content

אל אקצה: גליק הגיע הבוקר להר הבית – הוואקף: זו פרובוקציה מכוונת

פעיל הימין הגיע הבוקר לביקור בהר לאחר שצו המשטרה שהרחיקו מהמתחם פג לאחר שתביעה בה הואשם בתקיפת פלסטינית נמחקה על ידי המשטרה. הפלסטינים הודיעו כי המעשה הוא התגרות פרובוקטיבית שעלולה להצית שוב אש ומהומות. המשטרה נערכה ואבטחה את כניסתו ויציאתו של הפעיל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צילום ארנון סגל
צילום ארנון סגל
פעיל הימין יהודה גליק, שנפצע באורח קשה מאוד לפני כשנה לאחר ניסיון התנקשות בחייו על רקע פועלו בהר הבית, שב הבוקר (שלישי) להר לאחר שהחלים מפציעתו – ולאחר שתוקף צו ההרחקה מההר שהוצא כנגדו פקע. הפלסטינים מצידם הזהירו כי הדבר עלול להביא למהומות קשות וכי כניסתו להר הבית היא מעשה פרובוקטיבי שיפר את האיזון במקום. אל גליק תושב התנחלות עתניאל נלוותה עם אשתו עורך הדין יצחק בם שייצגו בבית המשפט.
גליק הגיע הבוקר להר כשהוא במלווה בשוטרים – והגעתו לא לוותה בפרסום מוקדם על פי דרישות המשטרה שלא יודיע מראש על עלייתו למקום הקדוש. תמונות מביקורו של גליק על ההר הופצו עד מהרה ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט פלסטיניים.

בסוף השבוע שעבר, הודיעה המשטרה כי היא חוזרת בה מכתב האישום נגד גליק, לפיו הואשם פעיל הר הבית בתקיפה קשה של אישה מוסלמית בהר הבית לפני כשנה וחצי. בצו משטרתי הורחק גליק ממתחם הר הבית עד תום הליכי התביעה נגדו – כעת משהסתיימו ההליכים שב הבוקר אל ההר, מעשה שגרם כאמור לתסיסה קשה בקב הפלסטינים שרואים בגליק כאחד מפעילי הימין המהווים איום ומצדיקים את הסיסמה "להגן על אל –אקצה". משטרת מחוז ירושלים נערכה מבעוד מועד ולוותה את הביקור שהסתיים ללא תקריות מיוחדות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן