Skip to content

האסירים המנהליים: החלטנו לא להכיר בבתי הדין הצבאיים

ההחלטה באה בעקבות שחרורו הצפוי של האסיר המנהלי ח'אדר עדנאן. בבית כלא "נגב" ישבתו כלל הביטחוניים שביתת רעב ליום אחד לאות הזדהות. עדנאן החל לקבל מאתמול טיפול תזונתי, כדי לייצב את מצבו. להערכת רופאיו, הוא ישוחרר מבית החולים בתוך שבוע ימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההחלטה באה בעקבות שחרורו הצפוי של האסיר המנהלי ח'אדר עדנאן. בבית כלא "נגב" ישבתו כלל הביטחוניים שביתת רעב ליום אחד לאות הזדהות. עדנאן החל לקבל מאתמול טיפול תזונתי, כדי לייצב את מצבו. להערכת רופאיו, הוא ישוחרר מבית החולים בתוך שבוע ימים

מאת אליק מאור

האסירים המנהליים, המצויים בבתי הסהר בישראל, החליטו להחרים מעתה ואילך את בתי הדין הצבאיים וכי אינם מכירים בחוקיות של נוהל הליכי המעצר מנהלי הקיימים בישראל מאז 1967. את החלטתם זו הם העבירו למועדון האסירים ברמאללה.

בהודעתם הם מדגישים, כי שביתת הרעב של  דובר הג'יהאד האסלאמי, ח'אדר עדנאן ח'דר (33), שנעצר בצו מעצר מינהלי לפני חמישה חודשים, ושסיכום לגבי שחרורו בחודש הבא הושג אתמול, "העלה את סוגיית המעצרים המנהליים בצורה רצינית, והם נחושים להאבק בכל הדרכים עד לביטול המעצרים מהם סבלו פלסטינים מאז הכיבוש ב-67". כך ציינה היום סוכנות הידיעות, ואפה, של הרשות הפלסטינית.

בנוסף לכך הודיעו האסירים הביטחוניים בכלא "נגב" בדרום, שביום חמישי הקרוב הם מתכננים שביתת הזדהות בת יום אחד, עם עדנאן ושאר העצירים המנהליים. ההסכם על שחרורו הצפוי של עדנאן, ששבת רעב 66 ימים, עורר תחושות ניצחון ורוממות רוח ברחוב הפלסטיני. אין ספק שבכך ניתנה למבקשים לשחרר את העצירים המנהליים, רוח גבית.

עדנאן, שהשיל מעליו 30 ק"ג ואושפז במצב קשה בבית  החולים זיו שבצפת, הפסיק אתמול את שביתת הרעב והחל לקבל מאתמול טיפול תזונתי, הכולל ויטמינים ופורמולות שונות, על מנת לייצב את מצבו אחרי הצום הממושך. להערכת הרופאים המטפלים, הוא ישוחרר מבית החולים תוך שבוע ימים. מוסא עדנאן, אביו של ח'דר, אמר היום כי בנו הפך להיות סמל המאבק בכך שהחליט לא להתפשר ולהוכיח במקביל את חפותו. שחרורו של עדנאן צפוי ב-17 לאפריל, "כל עוד לא יתוסף נגדו חומר מרשיע אחר", כך הודיעה אתמול הפרקליטות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן