Skip to content

חדש בטלוויזיה: שבת, 05 במרץ, 2016

הקול בראש, ברני, ברוכים הבאים אליי, תהילים, צירי לידה, חיים כפולים, אברלי, לאבלייס, מבט השתיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
10:00 הקול בראש | Inside Out, ערוץ Yes5 + בשעה 11:00 בערוץ Hot גולד

מועמד לשני פרסי אוסקר 2016 – על סרט האנימציה והתסריט המקורי. הסרט מבית פיקסאר, שכוכביו הם רגשותיה של ילדה שעולמה נהפך עליה ביום אחד. אושר, עצב, כעס, פחד וגועל מלווים את ריילי כל 11 שנותיה. בסך הכל החיים יפים ומאושרים, יש לה הורים אוהבים, חברים נאמנים והרבה תחביבים ומשחקים. אבל אז מחליטים הוריה של ריילי לעבור לסאן פרנסיסקו, הרחק מהחברים והסביבה המוכרת, והטלטלה משפיעה בצורה חדה על רגשותיה. בעוד אושר מנסה להמשיך ולשמור על האופטימיות ומצב הרוח החיובי, המשימה נהיית קשה יותר ויותר ודווקא עצב היא זו שמשתלטת על ההגה. הריב מוביל לכך שאושר ועצב נזרקות מהמפקדה וצריכות ללמוד לעבוד ביחד כדי למצוא את דרכן חזרה ולהחזיר את האיזון לחייה של ריילי. ‏קולות אנגלית: איימי פולר‏, ביל היידר‏, לואיס בלאק‏, מינדי קלינג‏. קולות עברית: דקלה הדר‏, שירלי לילו‏, עידו רוזנברג‏, אלברט כהן‏, דרור קרן. במאים: פיט דוקטר, רונלדו דל כרמן. ארה"ב, 2015. סרט חדשני, מונפש להפליא ומרגש עד דמעות. בהחלט קלאסיקה, אם כי מתאים לילדים קצת יותר בוגרים מאשר לקטנטנים. ציון:

18:50 ברני | Bernie, ערוץ Hot פאן 

קומדיית פשע. ברני טייד, קברן חביב, עובד בבית הלוויות בעיירה קטנה בטקסס. כולם בעיירה מחבבים את ברני הידידותי, שגם שר במקהלת הכנסייה המקומית. הכל משתנה כשברני מתיידד עם מרג'ורי נאג'ט, אלמנה עשירה ומרשעת לא קטנה. השניים מבלים זמן רב ביחד, מה שגורם למרג'ורי להפוך מבודדה וחמוצה לאישה מאושרת. אולם לא כולם שמחים על השינוי שחל באלמנה, במיוחד לא מנהל תיק ההשקעות שלה בבורסה והתובע המקומי. הבעיות מתחילות כשמרג'ורי הופכת לקנאית ורכושנית כלפי ברני ואט אט משתלטת על חייו, עד שבשלב מסוים ברני מתייאש ומבצע מעשה קיצוני. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי. שחקנים: ג'ק בלאק, מת'יו מקונוהי, שירלי מקליין, בראדי קולמן, ריצ'ארד רובישו. בימוי: ריצ'ארד לינקלייטר. ארה"ב, 2011. סיפור עדין המתואר באופן קומי ומבדר. משחק נהדר של בלאק. ציון:

19:00 ברוכים הבאים אליי | Welcome to Me, ערוץ Hot דרמה 

דרמה קומית מקורית. צעירה דיכאונית עם אישיות גבולית היא מעריצה שרופה של אופרה ווינפרי. ביום בהיר אחד היא זוכה במפתיע בפרס הראשון בהגרלת הלוטו של קליפורניה ומחליטה שהגיע הזמן להגשים חלומות ויהי מה. החלום הרטוב שלה היה מאז ומתמיד תוכנית אירוח אישית בהנחייתה. הפסיכיאטר שלה ובני המשפחה מסוייגים ומזועזעים, ההפקה סקפטית, אבל חשיפת עולמה השברירי והתובנות האישיות מניבות הצלחה מפתיעה ומסחררת. שחקנים: קריסטן וויג, ג'יימס מרסדן, ווס בנטלי, ג'ניפר ג'ייסון לי, טים רובינס, ג'ון קיוזאק. בימוי: שירה פיבן. ארה"ב, 2014. ההופעה הטובה של וויג בהחלט מסקרנת. עם זאת, התסריט לא חף מפגמים ונמתח יתר על המידה. ציון:

22:00 תהילים | Tehilim, ערוץ Yes קולנוע ישראלי 

בשכונה דתית בירושלים, מנחם פרנקל (מיכאל מושונוב) בן ה-16 שואף להיות עצמאי לעזוב את משפחתו כדי לחוות חוויות מסעירות וחדשות עם חבריו הפרועים ועם נערות בנות גילו. אביו אלי מתעמת עמו ומבקש לעצב את דמותו לגבר צעיר, רציני, מאמין ובעל שאיפות לגבי עתידו. יום אחד, בשעה שהם נוסעים לביתם, חש לפתע אלי ברע. מנחם רץ להשיג עזרה, אך עם שובו הוא נדהם לגלות שאביו נעלם מבלי להשאיר עקבות. עם שמואל וילוז'ני. במאי: רפאל נדג'ארי. ישראל, 2006. סרט צנוע, שלא ממש מצליח לבטא רגשות או לפתור את המסתורין שבעלילה. ציון:

22:00 צירי לידה | Labor Pains, ערוץ לייפטיים

קומדיה. לינדזי לוהן היא אישה צעירה המזייפת הריון בכדי לשמור על עבודתה ועליה להמשיך לשקר בנושא במשך תשעה חודשים. שחקנים: לוק קירבי, כריס פרנל וג'נין גרפולו. במאית: לארה שפירו. ארה"ב, 2009. שום דבר אינו חדש או מיוחד: התסריט, הבימוי או המשחק. בנאלי ומיותר. ציון:

22:00 חיים כפולים | Two Lives | Zwei Leben, ערוץ Yes3

זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפרסי הקולנוע הגרמני. אחד מתשעת הפיינליסטים לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בשפה זרה. דרמת מתח. קתרין חיה עם משפחתה בנורבגיה, לצד הוריה המבוגרים, בעלה וילדיה. אף אחד מהם לא חושד כלל שהיא מסתירה סוד אפל במיוחד שמקורותיו עוד בימי מלחמת העולם השנייה. אך כאשר היא נקראת להעיד במשפט נגד התנהלותה של ממשלת נורבגיה בתקופה החשוכה ההיא, עברה של קתרין עומד להתגלות וחייה חשופים לסכנה. שחקנים: ג'וליאנה קוהלר, ליב אולמן, קן דוקן, ריינר בוק. במאים: ג'ורג' מאס וג'ודית' קאופמן. גרמניה / נורבגיה, 2012. זהו אינו סרט שואה שיגרום לנו להחסיר שעות שינה. זהו סרט שבוחש בקדירת הכעס העמוק של התקופה ובאכזריות שנותרה בזיכרון. ציון:

22:00 אברלי | Everly, ערוץ Yes4

לאחר שיצאה נגד גנגסטר אכזרי וניסתה להסגירו למשטרה, הופכת אברלי למטרה לחיסול. בערב חג המולד, בעוד היא נעולה בתוך דירה קטנה, הוא שולח אליה רוצחים שכירים, אנשי יאקוזה, נשים רצחניות וגם כלב פראי שכולם מבקשים את מותה. אולם אברלי יודעת להילחם חזרה, ובעזרת כלי נשק שונים ומגוונים היא נלחמת על חייה. שחקנים: סלמה הייק, ג'ניפר בלאנק, טוגו איווגה. במאי: ג'ו לינץ'. ארה"ב, 2015. הבימוי של לינץ' חינני וכך גם המשחק של הייק, אך הסרט שטוח, אלים ומטופש מדי מכדי לזכות בהמלצה חיובית. ציון:

22:00 לאבלייס | Lovelace, ערוץ Hot גולד

דרמה ביוגרפית המגוללת את סיפור חייה הסוערים של לינדה בורמן, כוכבת הפורנו האגדית לינדה לאבלייס, מהסרט "גרון עמוק", שזעזע את אמות הספים בשנות ה-70 וקיבל התייחסויות אינספור בתכניות אירוח אמריקניות. סצינות רבות בעלילה מוצגות מזוויות שונות בכל פעם מחדש, מה שיוצר פרספקטיבה ייחודית עמוקה ורב מימדית ומבטל את הרושם הראשוני על המתרחש. בת להורים שמרנים שקיבלה חינוך קשה וקפדני, פורקת כל עול בעזרתו האדיבה של בעלה, כאשר קשריו מסייעים לה לתפוס מקום בולט בסצינת הפורנו המשגשגת. הבעל הופך את עורו ומתגלה כשתלטן אלים והסרט מציג את הגיבורה כמי שלא נותרו בידיה חלופות בחירה ממשיות בענף הנצלני. שחקנים: אמנדה סייפריד, פיטר סארסגארד, שרון סטון, רוברט פטריק, ג'יימס פרנקו, האנק עזריה, כריס נות', קלואי סביני, אדם ברודי. בימוי: רוב אפשטיין וג'פרי פרידמן ("כוכבים בארון"). ארה"ב, 2013. הסרט אינו קל לצפייה לעיתים, אם כי אינו חושף כמעט סצנות עירום, אלא בוחר למעשה להעביר את הצד הדרמטי והעגום שבחיי הגיבורה ובצורה משכנעת. ציון:

22:00 מבט השתיקה | The Look of Silence, ערוץ 1

סרט תעודה מטלטל אשר היה מועמד לאוסקר 2016. זהו סרטו השני של הבמאי ג'ושוע אופנהיימר ("מעשה בהרג") והפעם הוא חוקר ומתעד משפחה של ניצולים מרצח העם שהתרחש באינדונזיה ב-1965. המשפחה מגלה כיצד נרצח בנם ואת זהותם של רוצחיו. הבן הצעיר, אופטומטריסט במקצועו, מחליט לעשות מעשה שלא ייעשה בחברה שבה הרוצחים עדיין נמצאים בשלטון: הוא מתעמת עם רוצחי אחיו ומבקש מהם לקחת אחריות על מעשיהם. המסע לתוך זיכרונותיהם ודמיונם של הפושעים, מקבל תפנית בסרט החדש כשהם נדרשים להתמודד עם מצפונם ועם הדרישה המוסרית והערכית להכיר ולהודות במעשי הפשע המחרידים שלהם. הסרט פחות מפתיע מקודמו, "מעשה בהרג", ואף בנוי באופן איטי יותר, אך עדיין מסקרן ומרגש. ציון:

מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן