Skip to content

יום האישה הבינלאומי – קצינות לרמטכ"ל: בטל ההחלטה לסגירת הפנמ"צ

לקראת יום האישה הבינלאומי פנתה קבוצת קצינות בצה"ל אל הרמטכ"ל לבטל את ההחלטה לסגירת פנימיות צבאיות וביניהן זו שבחיפה בנימוק כי הדבר יפגע בקידומן והשתלבותן של נשים בצה"ל. מפקדת סוללה מבצעית במערך הרקטי: "ספק כי צה"ל עדיין רחוק מלהיות מקום אידיאלי בכל הנוגע לשילוב נשים, החשש שלי הוא שסגירת הפנימייה תהיה בכיה לדורות". שר הביטחון: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת קצינות אשר התחנכו בפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה פנו אמש (שני) אל הרמטכ"ל גדי אייזנקוט בדרישה לשנות את החלטתו לסגור את המוסד החשוב אשר הצמיח לאורך השנים את בכירי מערכת הביטחון. במכתבן מתייחסות הקצינות לחשיבות של הפנימיות הצבאיות לקידומן של הנשים בצה"ל לאורך השנים: "אחד התפקידים החשובים ביותר שמילאו הפנימיות החל מתחילת שנות ה-2000, היה שילובן של נשים בתפקידי מפתח במערך הלוחם של צה"ל, כשלאורך השנים השתלבו בוגרות הפנימייה בתפקידים הבכירים ביותר, לרבות במערך טייסי חייל האוויר והחובלים" כתבו הקצינות . וקראו "למערכת הצבאית לבצע חשיבה מחודשת לגביה". "אנו, בוגרות הפנימייה אשר השתלבו במערך הלוחם של צה"ל וזכו לתרום לביטחון המדינה באמצעות שירות צבאי קרבי בתפקידי מפתח, פונות אליך היום, ערב יום האישה 2016 , בבקשה להימנע מסגירת הפנימיות הצבאיות ולהבטיח את המשך קיומו של המוסד אשר תרם כה רבות לקידום הנשים בצה"ל".

צילומים באדיבות משרד הביטחון ודובר צה"ל
צילומים באדיבות משרד הביטחון ודובר צה"ל
אחת מכותבות המכתב - סרן ברקת (צילום באדיבות המצולמת)
אחת מכותבות המכתב - סרן ברקת (צילום באדיבות המצולמת)

אחת מחותמות המכתב, סרן במילואים ברקת שמאי, בוגרת הפנימייה אשר כיהנה כמפקדת סוללה מבצעית במערך הרקטי של חיל התותחנים אמרה: "ספק כי צה"ל עדיין רחוק מלהיות מקום אידיאלי בכל הנוגע לשילוב נשים, החשש שלי הוא שסגירת הפנימייה תהיה בכיה לדורות".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "המכתב לא התקבל בלשכת הרמטכ"ל. לכשיתקבל, ייענו הפונות במישרין , ולא באמצעות התקשורת".

יעלון: נשים הן עדיין חוליה חלשה ומופלית לרעה"
בפוסט שפרסם היום שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, התייחס השר לעניין הנשים בקרב כוחות הביטחון ואמר: "קידומן של נשים הוא ערך נדרש שלנו כחברה. בצה"ל, בגופי הביטחון השונים, בהיי-טק, בכלכלה, בפוליטיקה, בתעשייה…גם כיום אין די נשים, מכל העדות והמגזרים, בתפקידים בכירים במשק ובציבוריות בישראל, והשינוי שאנו חווים חייב להימשך, וביתר שאת. שנוכחותן של נשים בצמרת, בכל צמרת, תתקבל בטבעיות. כמובנת מאליה".
יעלון קורא לאפשר לנשים "להשתלב יותר, להרוויח יותר, לחדור את המועדונים הסגורים שמאוכלסים בידי גברים, חלקם פחות מוכשרים ומוצלחים מהן, אך עצם היותם גברים מעניק להם עדיפות". "גם כיום נשים הן עדיין חוליה חלשה ומופלית לרעה.. גם אני מכיר את ההבדלים הבלתי נסבלים בהגדרות: גבר תמיד יהיה 'אסרטיבי', ואישה תמיד תהיה 'אגרסיבית'; הגבר 'תחרותי', והאישה 'דורסנית'. מינוחים החייבים להיעלם מן העולם, ואשר מעידים על עומק הבעיה".

מימין - 1954 - לוחמת עם סטן / משמאל - 2000 לוחמת עם רובה צלפים (צילומים: דובר צה"ל ועיתון במחנה)
מימין - 1954 - לוחמת עם סטן / משמאל: 2000 - לוחמת עם רובה צלפים (צילומים: דובר צה"ל ועיתון במחנה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן