Skip to content

ערב של פיגועים – ירושלים, פתח תקווה ויפו

ירושלים - מחבל שולף תת מקלע ויורה בשוטר, במרדף אחריו הוא פוגע בשוטר נוסף. פתח תקווה - מחבל דוקר אדם שמצליח להשתלט עליו ולעוצרו. נמל יפו - מסע דקירות של מחבל מסתיים בפציעת 10 בני אדם ורצח בן אדם אחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערב של טרור – שלושה פיגועים בערב אחד. ביפו נפצעו לפני שעה קלה (שלישי) 8 בני אדם במספר זירות שונות בפתח נמל יפו. 3 מהם לפחות במצב בקשה 1 במצב אנוש שהגיע לבית החולים וולפסון ללא רוח חיים, ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בינוני עד קל. המחבל הדוקר נמלט נורה ונהרג. כוחות המשטרה שברקו את הזירה שלל אפשרות שלמחבל נוסף . הפצועים פנו לבתי החולים איכילוב וולפסון ותל השומר. מאיכילוב נמסר כי לחדר המיון הגיעו 6 פצועים, 4 מהם במצב קשה ושנים במצב בינוני.

אחת מזירות הפיגוע (צילום: רפי מיכאלי)
אחת מזירות הפיגוע (צילום: רפי מיכאלי)

 

הזירה בה חוסל המחבל (צילום: רפי מיכאלי)
הזירה בה חוסל המחבל (צילום: רפי מיכאלי)

האירוע החל כשמחבל הגיע לנמל יפו מכיוון דרום, מיפו עצמה. הוא דקר 4 בני אדם והחל לרוץ צפונה על פני הטיילת. תוך מרוצתו בטיילת הוא דקר עוד 4 אנשים נוספים, עוברי אורח ונהגים הישובים במכוניותיהם שעמדו בתוך פקק תנועה.מתחקיר ראשון של משטרת תל אביב עולה כי המפגע הגיע לנמל והחל לדקור אנשים שהיו במקום, כתוצאה מהדקירות פונו 4 אנשים שפונו עי מדא לבתי החולים. בשלב זה הוא החל להימלט לכיוון תא, שוטרים שהיו בדרכם לזירת האירוע הבחינו במחבל וירו בו. במהלך מנוסת המחבל הוא פצע 6 אנשים נוספים אשר טופלו עי מד"א. למרות סריקות משטרה נרחבות באזור מבקשת המשטרה להדגיש כי בשלב זה לא ידוע על המצאות מחבל נוסף באזור. במהלך הבירו עלה כי מדובר בפלסטיני בן 22, שוהה בלתי חוקי, תושב קלקיליה.
לידי מגפון הגיע סרטון בו נראה המחבל נפגע, הקהל שהתאסף מסביב מעודד ולוחץ על השוטרים לירות בו והשוטרים מגלים קור רוח ומנטרלים אותו. המחבל זוהה כ-בשאר מסאלחה בן 22 מהכפר עוג'ה באזור קלקיליה.


המחבל בריצת טרוף הרצח

שניות חיסול המחבל

המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך, שביקר מוקדם יותר בזירת הפיגוע בירושלים, אמר בזירה ביפו ואמר כי "אין קשר בין שלושת הפיגועים שחווינו בשעות האחרונות. אנחנו בדרכנו להערכת מצב, המטרה שלנו זה להחזיר את כל הזירות לשגרה ולהבין אם יש משהו חדש". לדבריו, "זה חלק מגל הטרור שאנחנו חווים בחודשים האחרונים". מפקד מחוז תל אביב-יפו, ניצב משה אדרי, התייחס לפיגוע ביפו ואמר כי מחר יתוגברו הכוחות בעיר. "אנחנו לומדים מהיכן המחבל הגיע, מה עשה בתל אביב. אנחנו בודקים את כל אזור תל אביב כדי להחזיר את החיים למסלולם".

קודם לכן נפצעו שני שוטרים, אחד באורח קשה מאוד והשני בינוני, בפיגוע ירי שביצע מחבל פלסטיני חמוש בתת מקלע מסוג קרל גוסטב ליד שער הפרחים בירושלים. המחבל חוסל על ידי כוחות הביטחון במהלך מרדף אחריו. הפצועים פונו לבית החולים הדסה עין כרם.

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים

מהמשטרה נמסר כי המחבל ירה בכוח שפעל ברחוב סלאח א-דין ופגע בשוטר: "כוח משטרה ולוחמי מג"ב רדפו אחרי המחבל. במהלך הימלטותו ביצע ירי ופצע שוטר נוסף. הכוח שהגיב בירי נטרל את המחבל. בזירה נתפס נשקו מסוג קרל גוסטב". כוחות מיוחדים ושוטרים רבים סרקו הערב חנויות ברחוב. על פי המשטרה אין מידע קונקרטי על אודות סייענים או חשודים נוספים, אולם בשל חומרת האירוע מתבצעות סריקות נרחבות.
מבית החולים הדסה עין כרם עדכנו כי שוטר בן 49 הובהל במצב קשה מאוד, והוא מונשם, מורדם ובסכנת חיים. שוטר אחר בן 31 נפצע בינוני והוא מטופל כשהוא בהכרה.
בפתח תקווה נדקר חרדי בעת שקנה בחנות, החרדי הצליח להשתלט על הדוקר ולהאבק בו, בני אדם אחרים ששהו בחנות הרגו את המחבל. החרדי עצמו נפצע קל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן