Skip to content

שני ישראלים מואשמים בתכנון פיגוע בסיוע פעיל דא"ש בחו"ל

מפרטי כתב האישום עולה פרשייה חמורה בה מעורבים שני ישראלים שיצרו קשר עפ קרוב משפחה פעיל דאע"ש בסוריה ותכננו לפגע בישראל ולעזור לפגע בחו"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד, כתב אישום כנגד שני ערבים ישראלים, ששמם ופרטיהם המזהים אסורים בפרסום. אחד מהם הינו תושב מרכז הארץ, בן 24, הואשם במגע עם סוכן חוץ וריבוי עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, והשני, קרוב משפחתו של הצעיר, הנו בן 48 מהמרכז המתגורר כיום בחו"ל, הואשם בעבירות דומות וכן מסירת ידיעה וסיוע למגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין, וחברות בהתאחדות בלתי מותרת.
מכתב האישום עולה  כי בשנת 2015 הציג עצמו אחד הנאשם  המתגורר בחו"ל, כלוחם דאע"ש בחשבון אותו החזיק וניהל ברשת החברתית "פייסבוק", ופרסם פרסומים שיש בהם משום גילוי הזדהות אידיאולוגית עם דאע"ש ופיגועי טרור שבוצעו בישראל, בין השאר הילל את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. במקביל, החל מאותה התקופה נהגו אותו נאשם וקרוב משפחתו המכונה "מקדסי", לתקשר ברשת הפייסבוק. מקדסי עדכן את הנאשם כי הוא עצמו החליט לצאת לסוריה ולחבור לכוחות דאע"ש. השניים סיכמו ביניהם כי עם הגעתו של מקדסי לטורקיה, יסייע לו הנאשם במציאת דרך להסתנן ממנה לתוך סוריה, והנאשם עשה כן.
בהמשך, למרות שהואם ידע מפי מקדסי כי חבר לדאע"ש, עבר אימונים צבאיים, הכשרות אידיאולוגיות ואף הצטרף ללוחמה של ממש, לא ניתק עמו מגע.

דאע"ש (תמונת מסך - ארכיון)
דאע"ש (תמונת מסך - ארכיון)

תכננו לפגע והמתינו להשלמת חוסרים בחומרי חבלה
השניים ניהלו התכתבויות בפייסבוק, במסגרתן ניסה מקדסי לשכנע את הנאשם לצאת לסוריה ולחבור לכוחות דאע"ש, והנאשם הביע נכונות עקרונית לכך. במקביל, הציע הנאשם למקדסי לבצע פיגוע טרור בחו"ל. מקדסי בירך על ההצעה, ואמר כי על הפיגוע להיות מבוצע נגד זרים מערביים, לרבות ישראלים ויהודים, וכן נגד מוסלמים שיעים.
במסגרת זו מסר הנאשם למקדסי מידע על יעדים אפשריים שונים לביצוע הפיגוע, ביניהם מסגד שיעי, מקומות בהם נוהגים לשהות תיירים מערביים לרבות, בריטים ואמריקאים, וכן שני יעדים ישראליים/יהודיים. בהמשך סיכמו השניים כי מקסי יפנה אותו לגורמים מטעם דאע"ש בחו"ל שיציידו אותו בכסף או באמצעי לחימה לצורך ביצוע הפיגוע. בנוסף, הנאשם צפה בסרטון אותו שלח אליו מקדסי המלמד כיצד להכין מטען חבלה מאולתר ואמצעים נוספים, ואף הצטייד בצינור אשר התרשם כי מתאים להכנת המטען, אך לא ייצר מטען שכן לא היו ברשותו פריטים נוספים נדרשים. בהמשך הנחה מקדסי את הנאשם שלא לבצע כל פעולה בינתיים ולהמתין להנחיות בהמשך.

בחודש נובמבר 2015, יצר מקדסי קשר עם תושב מרכז הארץ, הנאשם השני בפרשה ואישר בפניו כי הוא נמצא בסוריה וכי חבר לכוחות דאע"ש ולחימתם, ואף ניסה לגייסו לחבור לכוחות דאע"ש, אך באותו השלב הנאשם סירב לכך. עד תחילת חודש פברואר 2016 או בסמוך לכך, אף שהנאשם השני ידע שמקדסי חבר לדאע"ש ועתה מנסה לגייסו, לא ניתק עמו מגע.
במסגרת שיחותיהם הציע לו מקדסי  לפעול עבור דאע"ש ע"י חבירה לארגון בסוריה, או ע"י ביצוע פיגוע טרור נגד ישראלים בתוך ישראל. בתחילת חודש פברואר 2016 הסכים הנאשם, הגם שהעריך כי יתקשה להוציאה אל הפועל, וקשר עם מקדסי קשר לבצע פיגוע טרור בישראל וכן שייצא לסוריה ויחבור אליו לכוחות דאע"ש ולחימתם. במסגרת הקשר סיכמו השניים כי מקדסי יפנה את הנאשם לגורמים מטעם דאע"ש באזור יהודה ושומרון, שיציידו אותו באמצעי לחימה לצורך ביצוע הפיגוע- תת מקלע, מטעני חבלה, חומרי נפץ. עוד סוכם כי כאשר יגיע הנאשם לטורקיה, ימצא עבורו מבריח שיעבירו לתוך סוריה.
בתום חקירה משותפת של שב"כ והמשטרה ב- 14 בפברואר השנה נעצר בקלקיליה  הנאשם המתגורר בארץ בידי כוחות הביטחון. הנאשם השני המתגורר בחו"ל נעצר במדינת מגוריו והועבר ב-17 בפברואר למעצר בישראל. נוסף על כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לעצור את שני הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

1 Comment

  1. גורן
    10 במרץ 2016 @ 8:31

    חלק תומכים בדאע"ש וחלק תומכים בחיזבאללה תשאלו את הרשימה הערבית איך אמרו פעם ערבי ישראל הם גשר " לשלום" אולי זה בגלל " הכיבוש" חחח

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן