Skip to content

איך בונים תשתית בשטחים: עבודה בעיניים – עבודה עברית

בעוד שההתנחלויות הקיצוניות בשטחים תובעות לאסור עבודת ערבים פלסטינים בתחומן - גם לא של ערבים ישראליים, הוזמנו קבלנים, ערבי ישראלי ופלסטיני לעבוד ולמרבה הפליאה ביום השבת. מדובר בהנחת קו מים לא חוקי המחבר את חוות גלעד למקורות. המנהל הגיע, הפסיק את העבודה והחרים כלי אחד. אך הכלים הנותרים המשיכו לעבוד, הקו הונח, כוסה ונוקה מסימני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עבודות להנחת קו מים לא חוקי שיחבר את התנחלות "חוות גלעד" למקורות, הופסקו בשבת האחרונה בעקבות פניית מגפון למנהל תאום הפעולות בשטחים, אלא שמיד לאחר הפסקתן, המשיך הקבלן בהנחת הקו ולקראת לילה הסתיימו העבודות.
מתוך 4 טרקטורים / מחפרונים שעבדו במקום, החרים המנהל האזרחי טרקטור אחד השייך לקבלן פלסטיני בעוד ששלושת הכלים הנותרים השייכים לקבלן ישראלי נשארו וכאמור המשיכו את העבודות לאחר שהמשטרה ואנשי המנהל האזרחי עזבו את המקום.
בשבת האחרונה החלו עבודות חפירה והנחת קו מים קבוע בין חוות גלעד לנקודת הובלת המים של מקורות המצויה בצומת גית כקילומטר מההתנחלות. את העבודות ביצע קבלן ערבי לחפירה והנחת קו מים שיחבר בקביעות את ההתנחלות שדבר קיומה החוקי מוטל בספק, לקו אספקת המים של מקורות. החפירות והנחת הקו בוצעו ללא אישור ובניגוד לחוק.
לאחר פנית מגפון למנהל לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הגיעו נציגי המנהל והמשטרה למקום והפסיקו את העבודות. למגפון נמסר מהמנהל כי "מדובר בעבודות בלתי חוקיות אשר הופסקו ובמקום הוחרם כלי אשר שימש לביצוע העבודות". אך כאמור, אכן הוחרם הטרקטור השייך לפלסטיני והאחרים שנותרו סיימו את העבודה.

רכב הקבלן הישראלי בכניסה לחוות גלעד
רכב הקבלן הישראלי בכניסה לחוות גלעד

העבודות נמשכו
העבודות נמשכו


הכל בקריצת עין

גורם פלסטיני הגיב לנושא וטען כי זהו "סוד" הידוע לכול. לדבריו התקציבים לפיתוח תשתיות מים וביוב מגיעים בדרכים שונות על ידי המועצה או מגופי ממשלה רשמיים או המקורבים לה. "הכול נעשה בקריצת עין", אמר הגורם. הכסף מגיע מהממשלה, המנהל שמחרים מיד כל כלי פלסטיני שעובד בשטח ללא אישור ודואג להפסקה מוחלטת של כל יוזמה או עבודה פלסטינית, מגיע לעבודות שמבצעים מתנחלים ו"עוצר" את העבודות, והכל למראית עין. כך גם במקרה הזה. הטרקטור היחידי שהוחרם זה זה השייך לפלסטיני. העבודות נמשכו כביכול בניגוד לחוק ולמעשה הסתיימו. מיד לאחר מכן הם ניקו את השטח מכל סימן והדבר כבר עובדה גמורה ועשויה. לגבי חיבור המים לקו מקורות אמר הגורם: "גם כאן הכול נעשה בעצימת עין מכוונת. פלסטינים שהתחברו לקו ימים ללא אישור הועמדו לדין באשמת גניבת מים והקו נותק. כאן יש התנחלות לא חוקית שמניחה קו מים לא חוקי ומתחברת ככול הנראה לא חוקי. אבל קיימת מדיניות ברורה של עצימת עיין מכוונת".
לשאלות שהופנו למקורות, האם החיבור לקו המים של חברת מקורות המצוי בצומת גית נעשה כחוק ובאישור מקורות ולזו שהופנתה למהל לתאום פעולות הממשלה בשטחים, לגבי המשך העבודות במקום לאחר שאלו שהופסקו בידיהם, ומדוע הוחרם רק טרקטור אחד, זה השייך לפלסטיני, לא נתקבלה כל תגובה ממקורות והמנהל עד לפרסום ידיעה זו.

3 Comments

  1. אליק מאור
    14 במרץ 2016 @ 19:07

    גורן, מגפון פנה לקבלת תגובה מהמנהל לתאום פעולות הממשלה ואלו בדקו ועצרו את העבודות. אבל תנוח דעתך, המתנחלים צפצפו והמשיכו עד לסיום העבודות.

  2. גורן
    14 במרץ 2016 @ 17:41

    שאלה האם גם על בניה בלתי חוקית של ערבים פונה העיתון מגפון למנהל תאום הפעולות בשטחים בלי לכנס לשאלות הפוליטיות האם תפקידו של העיתון לכנס לנושא הפוליטי של התנחלויות שטחים

    • עמית מנדלזון
      14 במרץ 2016 @ 17:46

      גורן, אין כזה דבר בניה לא חוקית של פלשתינים בשטחים. החוק הישראלי לא על השטחים ולא חל על פלשתינים כי הם לא אזרחים ישראלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן