Skip to content

כביש 89: פקוק ישן וצר, אבל עם שבילי אופנים ותלוליות דשא נפלאות

השבתת מקרצפת אספלט במקטע כביש 89 בין צומת כברי שבצפון לבית החולים "המרכז הרפואי לגליל" גרמה לפקקי תנועה אדירים שגלשו על פני קילומטרים. אך בעוד מקטע אחד של הכביש מצוי באמצע עבודות שיפור והרחבה, תקוע המקטע השני שבשליטת עיריית נהריה ומהווה גורם של סיכון לחיי אדם על ידי הגבלת תנועת רכבי הצלה לעבר בית החולים. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תקלה במקרצפת אספלט שעבדה לפנות בוקר (שני) על פני כביש 89 במקטע שבין צומת כברי לבית החולים לגליל הסמוך לנהרייה, השביתה את התנועה בין נהרייה לכברי למשך מספר שעות. פקק התנועה הכבד החל בצומת כברי וגלש עד נהריה. במשך שעות ארוכות נסתם עורק התנועה וחמור מכך, אמבולנסים ורכבי הצלה לא הצליחו להגיע אל בית החולים. מנתיבי ישראל, החברה העוסקת בפיתוח ותיקון הכביש נמסר כי התקלה אירעה לאחר שהמקרצפת נתקעה וכלי רכב מיוחד שנשלח להזיז את המקרצפת השוקלת כ-12 טון, פינה אותה מהכביש במשך זמן ארוך שנדרש על מנת לבצע פינוי יעיל וזהיר לבל יפגעו כלי רכב אחרים תוך כדי הפינוי וכי למרות הכול התנועה זרמה באיטיות בפיקוח משטרת ישראל.

כביש 89 - פקקי תנועה אדירים (צילום: אמיר ירח - עמותת ידידי בית החולים הגליל)
כביש 89 - פקקי תנועה אדירים (צילום: אמיר ירח - עמותת ידידי בית החולים הגליל)

 

כביש 89
כביש 89

כביש 89 שמחבר את נהרייה ועד מעלות וחורפיש הוא כביש רוחב חיוני ועמוס לעייפה בכלי רכב. מקטע הכביש שבין צומת כברי לצומת נהרייה מחולק בין שתי רשויות – מועצה אזורית מטה אשר (צומת כברי עד ביה"ח לגליל) ועיריית נהריה (ביה"ח לגליל עד צומת נהרייה). מקטע הכביש המצוי תחת פיקוח מועצה אזורית מטה אשר מצוי מזה מספר שבועות בחידוש הכביש, הרחבתו והכשרתו לתנועה חלקה וזורמת יותר. אך למרות כל הכוונות הטובות, מקטע הכביש בין בית החולים לנהריה תקוע, ישן, צר ואינו עונה על צרכי התנועה. מצדי הכביש בנתה עיריית נהריה בהנחיית ראש העירייה ז'קי סבג, מפרצוני חניה, שביל לרוכבי אופנים ומדרכה רחבה בצדו האחד וגבעות, ספק תלי דשא מצדו שני. כל פניות הנהלת בית החולים ומומחים אחרים לעיריית נהריה לוותר על מפרצוני חניה ושביל אופנים ולהרחיב מעט את הכביש במקום תלי הדשא, נתקלו עד כה בחומה בצורה של סירוב.

חניית האמבולנסים מול הכניסה לחדר המיון ויחידת הטראומה נותרה ריקה - האמבולנסים נתקעו בפקק (צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל)
חניית האמבולנסים מול הכניסה לחדר המיון ויחידת הטראומה נותרה ריקה - האמבולנסים נתקעו בפקק (צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל)

בנתיבי ישראל ובמשרד התחבורה מודעים לבעיה. "אין לנו מושג מדוע תכנית ההרחבה שכבר אושרה ותקציבה אושרר גם הוא, תקוע במסדרונות עיריית נהריה", אומרים בנתיבי ישראל ומפנים את מגפון לקבל את התשובות מעיריית נהרייה. בעיריית נהרייה לעומת זאת, לא שמעו על תכנית כלשהי והפנו את האצבע המאשימה אל נתיבי ישראל ומשרד התחבורה. "כביש 89 הינו באחריותו של משרד התחבורה ונתיבי ישראל. עיריית נהריה פנתה למשרד התחבורה על מנת לקדם הוספת נתיבי נסיעה בכביש זה (פרוטוקול פגישה שנערכה ב25.11.2015). המשרד ומע"צ (נתיבי ישראל) אמורים לאשר תקציבים לתכנון הכביש וגם לביצוע. אם אתה שואל מהו סכום הכסף שהוקצה ע"י משרד התחבורה – אנא פנה אליהם. זה באחריותם -התקצוב והביצוע", כך נמסר מהעירייה.
במשרד התחבורה בחרו להתעלם מהשאלות לגבי התכנית והתקציב וענו כי "חברת נתיבי ישראל פועלת בימים אלה לשיפור תנאי הדרך בכביש 89. במקביל מקדם משרדנו חלופה של כביש 859, דבר שיקל גם על כביש 4 וגם על כביש 89 באזור נהריה".
עם זאת, בנוגע לתוואי הכביש רמזו במשרד התחבורה כי בכל זאת יתכן ויבנה מסלול על חשבון מפרצוני החניה או בדומה. "כמו כן, בוחן המשרד הוספת נתיב מיוחד לאורך כל שול הכביש שישמש כמעבר חירום לאמבולנסים ורכבי ביטחון בין נהריה לבית החולים מרכז הגליל", מסר אבנר עובדיה דובר המשרד.

2 Comments

  1. שלמה
    17 במרץ 2016 @ 7:37

    כמו הרבה ראשי ערים: לג'קי סבח יש רק מטרה אחד: כמה שיותר ארנונה ולא מעניין אותו שום דבר אחר, גם לא אם אנשים מתים בדרך לבית חולים בגלל הפקק הנצחי לכיוון ומנהריה. ואף אחד לא מצליח להסביר לו שזה לא בסדר. תנחשו מאיזה מפלגה הוא??

  2. תושב בפקק
    16 במרץ 2016 @ 6:03

    נהריה היא פקק אחד גדול שלראש העיר לא ממש מעניין אותו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן