Skip to content

נדב ארגמן – ראש השב"כ הבא

ועדת טירקל, הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים, אישרה היום את מועמדותו של נדב ארגמן לתפקיד ראש השב"כ. בנוסף לכך החליט ראש הממשלה למנות את דייוויד קיז לתפקיד יועץ ראש הממשלה לתקשורת בינלאומית במקום מארק רגב אשר מונה לשגריר ישראל בלונדון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת טירקל, הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים, אישרה היום את מועמדותו של נדב ארגמן לתפקיד ראש השב"כ.

נדב ארגמן, ראש השב"כ הבא (צילום: תקשורת שב"כ)
נדב ארגמן, ראש השב"כ הבא (צילום: תקשורת שב"כ)

במסגרת התהליך לגיבוש ההחלטה, נפגשה הוועדה הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש השב"כ היוצא יורם כהן ועם המועמד נדב ארגמן.

ארגמן, סגן ראש השב"כ, הוא בן 55, נשוי ואב לשלושה ילדים. הוא התגייס לצה"ל ליחידה מובחרת בשנת 1978, ובשנת 1983 התגייס לשירות הביטחון הכללי ושירת במגוון רחב של תפקידים מבצעיים. בין 2003 ל-2007, כיהן ארגמן כראש אגף המבצעים בשב"כ, ולאחר מכן היה ארבע שנים נציג השב"כ בארה"ב. לאחר מכן מונה לתפקיד סגן ראש השירות במשך שלוש שנים.

לארגמן תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני במדעי המדינה ותואר שני נוסף בביטחון ואסטרטגיה מאוניברסיטת חיפה, אותו סיים בהצטיינות יתרה, במסגרת הלימודים במכללה לביטחון לאומי.

"לנדב ארגמן ניסיון מבצעי ופיקודי מוכח ועשיר ביותר בשירות הביטחון הכללי", אמר ראש הממשלה נתניהו בעת ההכרזה על מינויו. "אני סמוך ובטוח כי השב"כ תחת פיקודו ימשיך להתחזק במישור המבצעי והטכנולוגי וימשיך להגן על ביטחון ישראל".

ראש השב"כ, יורם כהן: "אני משוכנע כי ניסיונו העשיר והמגוון של נדב במהלך שנות שירותו בשב"כ בשילוב עם יכולותיו האישיות והמקצועיות, יאפשרו לו להוביל את השירות בהצלחה אל מול אתגרי ההווה והעתיד. אני מאמין כי מינויו של נדב, מועמד שצמח בשורות הארגון, יאפשר לשירות לממש את ייעודו על הצד הטוב ביותר. מאחל לנדב הצלחה רבה בתפקידו".

דייוויד קיז (צילום באדיבות לשכת רה"מ)
דייוויד קיז (צילום באדיבות לשכת רה"מ)

וללא קשר לכך, ראש הממשלה החליט על מינויו של דיוויד קיז לתפקיד יועץ ראש הממשלה לתקשורת בינלאומית במקום מארק רגב אשר מונה לשגריר ישראל בלונדון.

קיז אמר כי הוא מודה לראש הממשלה על האמון וכי זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל לאור האתגרים הרבים העומדים בפניה.

קיז, 32, בעל תואר ראשון במזרחנות מאוניברסיטת UCLA ותואר שני בדיפלומטיה מאוניברסיטת ת"א. את שירותו הצבאי עשה בקשרי חוץ באגף תכנון בצה"ל. בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל ומייסד ארגון זכויות אדם בניו-יורק. נולד בלוס אנג'לס ועלה עם משפחתו בגיל 23, אז החל לשרת בצה"ל.

קיז דובר אנגלית, עברית וערבית.

השניים יכנסו לתפקידם בקרוב מאוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן