Skip to content

תאונת רכבות בדימונה – סגר לילי על העיר

התנגשות 2 רכבות בכניסה לעיר הדרומית הביאה להתהפכות קרון עם מיכל ברום. בעקבות הדליפה הול סגר על כביש 25 מהכניסה לעיר ותושבים הונחו להישאר בבתיהם. הבוקר הודיעה המשטרה כי הושגה שליטה, המיכל הורחק והחיים שבו לשגרתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות משטרה, מכבי האש והמשרד לאיכות הסביבה פעלו הלילה (שני-שלישי) בדימונה בעקבות התהפכות קרון רכבת שבתוכו היה מיכל עם ברום שדלף החוצה, והבוקר בתום פעילות מקצועית ומשותפת של כלל גורמי החירום והרשות, המיכל פונה מהמקום והחיים שבו למסלולם, התושבים הורשו לצאת מבתיהם וכל צירי התנועה נפתחו.
אמש בסמוך ל23:00 בעקבות דיווח שהתקבל במוקד מאה אודות רכבת שירדה מהפסים בעקבות התנגשות בין שתי רכבות, הוקפצו למקום כוחות משטרה גדולים והועבר דיווח לכלל גופי החירום והרשות שפעלו ביחד להעברת המיכל עם החומר המסוכן מחוץ לעיר ולניטור החומר שדלף.

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה


ההתנגשות אירעה ככל הנראה בשל תקלה בתיאום בין רכבת המשא לקרונות שעמדו על המסילה. זמן קצר לאחר התאונה נמסר כי נמצאה דליפה מצומצמת של ברום מאחד המיכלים שנשאה הרכבת. אנשי המשרד להגנת הסביבה יחד עם מהנדסי "תרכובות ברום" ביצעו במהלך הלילה היערכות בשטח ופינו את החומר המסוכן. כתצאה מכך ולאחר דיווח של תושבי על צריבה בעיניהם, התבקשו תושבים ברדיוס של קילומטר מאזור התאונה בכניסה לעיר להישאר בתיהם וכביש 25 נסגר לתנועה. לנוסעים לאילת מומלץ לנסוע דרך כביש 40, מצפה רמון ולא להיכנס לכביש 90.

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

בסמוך לאזור התאונה הוקם חפ״ק אחוד של כלל הכוחות בפיקוד מפקד מרחב הנגב תת ניצב אמנון אלקלעי ושם בהתבסס על חוות הדעת המקצועיות שהתקבלו מהגורמים השונים קיבל מפקד המרחב את ההחלטות האופרטיביות על אופן הטיפול באירוע.

צילום: דוברות מכבי האש
צילום: דוברות מכבי האש


צילום: חטיבת דובר המשטרה

במהלך האירוע טיפלו פרמדיקים של מד"א בשישה נפגעים, מתוכם שתיים שסבלו מחבלות כתוצאה מהתאונה וארבעה שסבלו מצריבות בעיניים. כל השישה פונו במצב קל למיון הקדמי בדימונה ולבית החולים סורוקה בבאר שבע.
הבוקר הודיעה המשטרה כי הושגה שליטה על האירוע, התושבים הונחו לשוב לשגרה והכבישים נפתחו.
מפקד מחוז דרום במערך כיבוי האש, טפסר בכיר משה סוויסה, תיאר את האירוע: "הייתה תאונה בין שתי רכבות שמובילות ברום ממפעלי ים המלח, כנראה בשל תקלה בתיאום ביניהן. כתוצאה מההתנגשות רכבת אחת התהפכה. מכמה קרונות החל להישפך ברום. זהו חומר שיכול לגרום לנזקים חמורים ביותר בנשימה. התושבים נמצאים כרגע בסכנה עד למרחק של קילומטר בערך. זה תלוי גם בכיווני הרוח, ונראה אם היא תשתנה או לא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן