Skip to content

סדרות טבע חדשות בסלקום TV

חברת סלקום טי.וי. רוכשת שלוש סדרות טבע מבית ה-BBC: "עולם מופלא", "לייף – חיים מופלאים" ו-"כוכב האדם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש סדרות הטבע התיעודיות ופורצות הדרך של ה-BBC נרכשו על ידי חברת סלקום TV. נופים עוצרי נשימה, צילומים שטרם נראו כמותם, והקריינות הממגנטת שלדייוויד אטנבורו, בסדרות הטבע המרהיבות: "עולם מופלא", "כוכב האדם" ו-"לייף – חיים מופלאים".

הסדרה "עולם מופלא" במלואה בסלקום טי.וי.

"עולם מופלא" | "Planet Earth"

"עולם מופלא" היא סדרת טבע תיעודית שכל פרקיה עוסקים בסביבת מחיה אחרת: מהקוטב דרך יערות הגשם ועד למדבריות הגדולות. בכל פרק מתמקדים בסביבה הטבעית וסוקרים את מאפייניה, נופיה והאתגרים שאלה מציבים. שלושה פרקים נוספים בסדרה עוסקים בעתיד כדור הארץ הנמצא בסכנה. הסדרה מציגה חוויית צפייה עוצרת נשימה, מתוארת בתנופה, עם מוטיבים קולנועיים מרתקים. כמו שמציג זאת הקריין ואחד ממפיקי הסדרה דייוויד אטנבורו: 'אבולוציה בפעולה'. "עולם מופלא", עלתה לשידור ב-2006 אחרי חמש שנות עבודה מאומצות, והייתה מהראשונות שצולמו באיכות HD. היא נמכרה ל-130 מדינות ברחבי העולם (ובהן גם בישראל, בערוץ 1, שגם שם שודרה בהצלחה רבה).

בעת אלפיים ימי הצילום של הסדרה, הצוות ביקר ב-62 מדינות והצילומים התקיימו ב-204 אתרים. אי לכך היא הייתה לאחת הסדרות היקרות להפקה – עלותה 26 מיליון דולר. המעבר מקצה אחד של כדור הארץ לקצהו השני שנעשה בסדרה, והסקירה של סביבות המחיה השונות והייחודיות של כדור הארץ, ממחישים את המגוון העשיר של צורות חיים ונופים הקיימים בכוכב הכחול הזה. בזכות הצילום הייחודי, נקלטו לראשונה בתולדות הטלוויזיה כמה מהתנהגויות בעלי החיים ותופעות הטבע היותר נדירות: כמו להקת זאבים במרדף אחר אייל הצפון, או דובת גריזלי המוציאה את גוריה מהמאורה לאוויר העולם בפעם הראשונה בחייהם.

הפופולריות של הסדרה לא רק הובילה לשתי סדרות המשך אלא גם נמכרה כמארז וידיאו וכספר אלבומי שהיה לרב מכר. בארצות הברית הסדרה כמארז DVD נהפכה לסדרת התעודה הנמכרת ביותר בתולדות ערוץ דיסקברי. בחודשיים הראשונים בלבד נמכרו 3.2 מיליון מהמארזים הללו.

"כוכב האדם" | "Human Planet"

סדרת ההמשך הנוספת "כוכב האדם" היא שיתוף פעולה זהה עם BBC ודיסקברי – וגם היא בצילום מוקפד, ייחודי וב-HD, אלא שנקודת המבט שלה קצת שונה. הפעם מטפלת הסדרה בת שמונה הפרקים מ-2011, בבן האנוש ויחסו לטבע, ואת האופן המדהים שבו הוא התאים עצמו לחיים בסוגי האקלים והאזורים השונים על הכדור. העבודה על הסדרה הזאת ארכה שלוש שנים, סיפרה 70 סיפורים שונים ב-40 מדינות.

הסדרה התיעודית הייתה מועמדת לשבעה פרסי באפט"א: הפרס היוקרתי ביותר בטלוויזיה הבריטית – וזכתה בשניים מהם.

"לייף – חיים מופלאים" | "Life"

סדרת ההמשך בת עשרה פרקים, בני 50 דקות כל אחד, עוסקת בסיפור חייהם של צמחים ובעלי חיים (בסוף כל פרק מוקדשות 15 דקות לעשייה המסובכת והמעניינת של הפרקים). הסדרה מ-2009, כמו קודמתה, גם היא שיתוף פעולה של BBC ודיסקברי.

העבודה על הסדרה זו גם הייתה ממושכת – ארבע שנים – וגם היא צולמה ב-HD. מטרתה להמחיש לצופים עד כמה בעלי חיים משקיעים מאמצים בהישרדותם ובה בעת להציג את המגוון העשיר של צורות חיים בכדור הארץ כולו. בין ההתנהגויות הייחודיות שצולמו בה ישנו מרדף של שלושה ברדלסים אחרי יען ענק; כלב ים נמרי שצד גור פינגווין ואת האפדני הצנוע המציג לראווה את צבעיו בעונת החיזור ביערות גינאה החדשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן