Skip to content

שוב – המשטרה פשטה על יצהר

המשטרה עצמרה הבוקר מתנחלים מהישיבה ביצהר ותפסה קליעי רובה, נפצים ומקלעת. הישיבה: "אנו רואים בפעילות המשטרה פשע שנאה". במיצד שבגוש עציון, יידו מתנחלים אבנים בחקלאים פלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך חיפוש וביצוע מעצרים שנערכו היום (שלישי) לפנות בוקר בהתנחלות יצהר שבשומרון, נעצרו קטין ובגיר בגין חשד שהשתתפו בידויי אבנים ותקיפת פלסטינים לפני כעשרה ימים בסמוך להתנחלות בעת שאלו עסקו בחקלאות. בצו בית משפט ביצעו היום שוטרי ש"י, את פעילות החיפוש והמעצרים בהתנחלות. במהלך החיפוש נתפסה תחמושת ונפצים מסוגים שונים וקלע דוד בחזקתם של קטינים. שני החשודים נחקרו במפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י, ובסיום החקירה שוחררו.
קטין נוסף נעצר לאחר שניסה להימלט ותקף שוטרים בזמן המעצר. הקטין הועבר לחקירה במרחב שומרון. בסיום חקירתו שוחרר הקטין והורחק בהסכמה מהישיבה לשלושה ימים עד ליום שישי קרוב.
"אנו רואים בחומרה כל אירוע של החזקת אמל"ח באופן בלתי חוקי על סוגיו השונים ונאכוף את החוק בכל מקום ואתר" , אומרים במשטרה ומוסיפים כי "המעצרים והחיפוש במקום כאמור, בוצעו על פי חוק ובכפוף לצווי בימ"ש תואמים".

קליעי רובה, נפצים ומקלעת שנתפשו ביצהר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
קליעי רובה, נפצים ומקלעת שנתפשו ביצהר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

לארגון "חוננו" הימני מישנה זווית ראיה אחרת על שאירע, לטענתם הופעלה אלימות משטרתית קשה כנגד נערים בישיבת 'עוד יוסף חי'. "השוטרים החרימו את כל הפלאפונים כדי למנוע תיעוד והיכו תלמיד בן 14 באגרוף בבטנו", אומרים בישיבה.
אנשי ישיבת 'עוד יוסף חי' מתלוננים על "אלימות משטרתית קשה בפשיטה יזומה של כוחות יס"מ, שב"כ וימ"ר ש"י שהתרחשה בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר בישוב יצהר".
בחוננו וביצהר מכחישים כל מעורבות המיוחסת למתנחלי הישיבה בשני אירועי עימות המיוחסים להם לגבי הקטין שסירב לצאת מחדרו והואשם בתקיפתו של שוטר, מגיבים בחוננו וטוענים כי הוא "הוכה באלימות לאחר שיצא מחדרו למרות דרישות השוטרים, שוחרר בשעות הצהריים בבית המשפט בהסכמת המשטרה בתנאי הרחקה של שלושה ימים מאזור השומרון לאחר שנחקר בחשד לתקיפת ארבעת שוטרי היס"מ שעצרו אותו כאשר יצא מהחדר". "נראה שמטרת הפשיטה היא להציק לנו", אומרים בישיבה. לטענת חוננו " שני תלמידים הוזמנו לחקירה בחשד להחזקת נפצי הפורים, ושניים אחרים בני 14 קיבלו שיחת איומים של רכז המחלקה היהודית בשב"כ אשר דרש מהם לא להתחבר לאחד הנערים המתגוררים ביצהר בטענה שהוא מסוכן".
גורם במשטרת ש"י אמר הבוקר למגפון כי למשטרה אין סבלנות לבריונות וכי "האירועים סביב יצהר צריכים להיפסק וכי יש שופט שבודק ונותן אישור לפעילות המשטרה". לגבי תפישת המשטרה שכללה נפצים ומקלעת אבנים (רוגטקה), אומרים בחוננו: "בסיום החיפוש יצאו השוטרים עם 'שלל פורימי': כעשרה נפצי פורים שהיו באחד החדרים, ואולר מסוג לדרמן שהיה באחד החדרים, אשר בארגון חוננו אומרים כי אין כל עבירה בהחזקתו בחדר מגורים וכי החרמתו הינה בניגוד לחוק".
בישיבת 'עוד יוסף חי' רואים את הפשיטה על הישיבה בחומרה וטוענים כי התנהלות השב"כ והמשטרה נראית כ"פשע שנאה" נגדם וכי בכוונת התלמידים שנפגעו להגיש תלונות במח"ש ואף לבחון אפשרות להגשת תביעה אזרחית אישית כנגד השוטרים שנהגו באלימות. "תלמידי הישיבה ממשיכים ללמוד תורה בשמחה. מתוך הרבה אהבת ישראל אנו מקווים שהמשטרה והשב"כ יצאו מהבלבול בו הם נמצאים ויחזרו להתעסק בעבודתם האמתית – מיגור הטרור הערבי הרצחני המשתולל בכל רחבי הארץ", אומרים בישיבה.


יידויי אבנים במיצד

מיצד - מיידים אבנים
מיצד - מיידים אבנים

יצהר איננו המקום היחיד אתו נאלצים משטרת ש"י, השב"כ והמנהל האזרחי בשטחים להתמודד. כך לדוגמה הותקפו ישראלים פעילי זכויות אדם באבנים וקללות על ידי מתנחלים ששהו בהתנחלות "מיצד" שבגוש עציון. הפעילים הגיעו בשבת האחרונה לעזור לפלסטינים בגיזום עצים במטע על קרקע השייכת לפלסטינים שגובלת בהתנחלות. "עבדנו בשקט וכשהקרבנו לשורות העצים הקרובות יותר להתנחלות, יצאו מולנו מספר מתנחלים, יידו אבנים, קיללו ואיימו נפסיק את העבודה ונסתלק מהמקום" מספר גיא בוטביו, אחד הפעילים. לדבריו הם הזמינו שוטרים מתחנת עציון ואלו הגיעו עם כטוח צבאי ואנשי המנהל האזרחי. " אלו הגיעו ולא עשו כלום" טוענים הפעילים. בסרטון שצולם על ידי הפעילים ונמסר למשטרה, נראים בבירור התוקפים. אתמול, שני, הגישו הפעילים תלונה במשטרה בדרישה שהדין ימוצה עם תוקפיהם.

סרטון התוקפים נמסר למשטרה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן