Skip to content

חוטובלי אישרה: ישראל מנעה ביקור שרת החוץ האינדונזית ברמאללה

"הייתה הבנה ברורה שהביקור של שרת החוץ האינדונזית ברמאללה יכלול גם ביקור בישראל ומפגש עם בכירים בירושלים. זו הבנה כללית לגבי כל ביקור שמגיע לישראל. ביקורים ברשות הפלסטינית מתקיימים לפי תנאים של הדדיות – ביקור בירושלים וביקור ברמאללה", אמרה סגנית שר החוץ. לדבריה, בשל סירובה של שרת החוץ האינדונזית לבקר בישראל, מנעה ממנה ישראל ביקור […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לישראל קשרים עם אינדונזיה, שהיא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, למרות שאין לה יחסים דיפלומטיים עם מדינה זו. אולם, בשל סירובה של שרת החוץ האינדונזית לבקר בישראל, מנעה ממנה ישראל ביקור ברמאללה. כך הודתה היום, מעל דוכן הכנסת, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. חוטובלי אמרה את הדברים בתשובה לשאילתה של ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שביקש לדעת מדוע נמנע משרת החוץ האינדונזית לבקר ברמאללה.

חוטובלי: "ישראל רוחשת הערכה רבה לעם האינדונזי ולמנהיגיו" (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
חוטובלי: "ישראל רוחשת הערכה רבה לעם האינדונזי ולמנהיגיו" (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

חוטובלי סיפרה כי שרת החוץ האינדונזית התכוונה לפתוח שגרירות של כבוד בשטחי הרשות הפלסטינית. לדבריה, מארק סופר, ראש אגף אסיה במשרד החוץ, ניסה להגיע להבנות עם הממשל האינדונזי, במהלך ביקר חשאי שערך בג'קרטה, כמה ימים לפני הגעתה של שרת החוץ האינדונזית לאזור. "הייתה הבנה ברורה שהביקור שלה ברמאללה יכלול גם ביקור בישראל ומפגש עם בכירים בירושלים. זו הבנה כללית לגבי כל ביקור שמגיע לישראל. ביקורים ברשות הפלסטינית מתקיימים לפי תנאים של הדדיות – ביקור בירושלים וביקור ברמאללה", אמרה חוטובלי. לדבריה, שרת החוץ האינדונזית הבינה שהיא פועלת בניגוד לכללים שישראל קבעה.

סגנית שר החוץ הדגישה כי הכלל שקבעה ישראל, לגבי הדדיות הביקורים, נכון לגבי כל מדינות העולם ללא קשר לשאלה אם יש עמן יחסים דיפלומטיים או לא. "אינדונזיה אינה יוצאת דופן בהקשר הזה. כל ביקור של בכיר מהקהילה הבינלאומית צריך לעבור גם בירושלים".

סגנית השר חוטובלי אמרה עוד: "למרות שאינדונזיה לא מקיימת איתנו יחסים דיפלומטים רשמיים, ישראל רוחשת הערכה רבה לעם האינדונזי ולמנהיגיו. יש מגעים נמשכים ביננו לבין אינדונזיה בשורה של סוגיות ואנחנו פועלים וחותרים כל הזמן לשיפור הקשרים. אנו רואים פריחה בקשרים עם מדינות ברחבי אסיה שלא ראינו מעולם. זאת למרות שהרשות הפלסטינית והעומד בראשה עושים הכל על מנת למנוע את היחסים האלו, כולל הכפשה של ישראל בפורומים בינלאומיים בעולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן