Skip to content

נשיא המדינה, ריבלין: "ליבנו ומחשבותינו עם העם בבלגיה"

"טרור הוא טרור הוא טרור, בין אם הוא תוקף בבריסל, בפריז, באיסטנבול או בישראל", כתב נשיא המדינה באיגרת ששלח למלך בלגיה. "אירועים קשים אלו מוכיחים שוב כי על כולנו לעמוד יחד מאוחדים במאבק נגד אלו החפצים להשתמש בטרור על מנת לפגוע בחופש הפרט וחופש המצפון, וממשיכים להרוס את חייהם של רבים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין שלח היום אגרת תנחומים למלך בלגיה, פיליפ, לאחר פיגועי הטרור שאירעו הבוקר בשדה התעופה ובתחנת המטרו בבריסל.

"הטרור אינו זר לנו". ראובן (רובי) ריבלין (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
"הטרור אינו זר לנו". ראובן (רובי) ריבלין (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

"שמענו בתדהמה, על פיגועי הטרור האכזריים אשר פקדו את בריסל וקטפו את חייהם של חפים מפשע, ופגעו ברבים", כתב נשיא המדינה. "בזמן קשה זה, ליבנו ומחשבותינו עם העם בבלגיה. לצערנו, בישראל, הטרור אינו זר לנו כמו גם האבל אליו מובילים הפיגועים הרצחניים ואנו חשים את כאבכם.

"טרור הוא טרור הוא טרור, בין אם הוא תוקף בבריסל, בפריז, באיסטנבול או בישראל. אירועים קשים אלו מוכיחים שוב כי על כולנו לעמוד יחד מאוחדים במאבק נגד אלו החפצים להשתמש בטרור על מנת לפגוע בחופש הפרט וחופש המצפון, וממשיכים להרוס את חייהם של רבים. ברצוני הדגיש כי מאבק זה שאנו חולקים הינו נגד הטרור האלים שממשיך להרוג ולפגוע רבים, ולא מאבק נגד האיסלאם", כתב הנשיא.

"העם בישראל חולק עמי את הצער שבאובדן החיים. אנא קבל את תנחומינו הכנים למשפחות האבלות ולעמך בבלגיה, ואיחולי החלמה מהירה לפצועים".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "התרבות המערבית נמצאת בשנים האחרונות תחת מתקפת טרור אסלאמי קיצוני חסר אבחנה וחסר מעצורים, שמטרתה פגיעה ושיבוש חייהם של אזרחי העולם החופשי. הפיגועים הבוקר בבריסל וביום שבת באיסטנבול הם דוגמאות לכך.

"מלחמה בטרור הזה, ובניסיונות לשבש את חייהם של אזרחי מדינות המערב, מחייבת להתאחד ללחימה נחושה, יצירתית וחסרת פשרות במקורותיו, מממניו ומפעיליו.

"הדרך לעשות זאת תהיה בהמשך שילוב זרועות של כוחות הביטחון וזרועות המודיעין של מדינות העולם החופשי, והבנה כי זו מלחמת עולם שלישית נגד ערכינו ההומניים המשותפים. מלחמה שאם לא תטופל בכלים המתאימים, בכל הרבדים, תוסיף לפגוע ולזרוע הרס.

"מדינת ישראל חולקת ותוסיף לחלוק ידע, ניסיון ומודיעין עם מדינות המערב, כדי להתמודד ביחד עם הטרור הזה. אסור לנו לתת לטרוריסטים ולשולחיהם להשפיע על חיינו. את המאבק הזה אנחנו ננצח, כי אין לנו ברירה אחרת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן