Skip to content

מאה שערים – בובה תלויה בצווארה עם אזהרה: אל תנוע כאן במדים

התקפות חיילים בתוך שכונת החרדים בירושלים הם כבר דבר שכמעט בשגרה. הבוקר הגדילו החרדים מעשה ותלו בחג הפורים בובה נוסח המן התלוי בצווארו וכרזה לצדה המזהירה מה יעשה לחייל שיסתובב בשכונה ב"מדים מאוסים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד המפלגות החרדיות גובות מאות מיליוני שקלים מקופת הציבור לטובת ציבור החרדים ששלחן לכנסת, הן מתנגדות באופן נחרץ לגיוס אברכים צעירים לצה"ל. ברחוב החרדי ההתנגדות צוברת שנאה גוברת לחרדים לובשי מדים והופכת אלימה מיום ליום. הבוקר (שישי), כך נדמה, ההסתה הגיעה לשיא חדש. וכך נתלתה הבוקר ב"מאה שערים" בירושלים, בובת חייל תלוי בצווארו לצידה של כרזה המזהירה חרדים שהתגייסו לצה"ל מלהסתובב בשכונה כשהם לבושי מדים. "נחלשת? נפלת לצבא?" שואלת הכרזה, "אל תסתובב בשכונותינו עם המדים המאוסים". לצידה של הכרזה נתלתה בצווארה בובת חייל לבוש מדים. לומר באזהרה מה יקרה לחייל שיעז לנוע ברחובות מאה שערים. הכרזה והבובה נתלו ביום חג הפורים לסמל את קיצו של החרד"ק כקיצו של המן שנתלה בצווארו עד צאת נשמתו.

חייל תלוי בצווארו ללצד אזהרה: היזהר מלנוע כאן במדים מאוסים (חדשות לפני כולם)
חייל תלוי בצווארו ללצד אזהרה: היזהר מלנוע כאן במדים מאוסים (חדשות לפני כולם)

 

 חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם

 

 חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם

לא פעם מותקפים חיילים במאה שערים על שנעו ברחובות הרובע החרדי לבושי מדים בדרכם לביקור משפחה או קרובים. כך בסוף חודש פברואר האחרון הותקף חייל דתי שנכנס לשכונת "מאה שערים" על ידי מספר תושבים חרדים קיצונים. כוח משטרה שהגיע למקום על מנת לחלץ את החייל המותקף, הותקף אף הוא באמצעות כשלעבר השוטרים והחייל הושלכו ביצים וחפצים נוספים. השוטרים שהגיעו למקום עצרו שני חשודים קטינים בתקיפת השוטרים והחייל, פיזרו את המתפרעים וחילצו את החייל ללא פגע. שני העצורים הועברו לחקירה.
קמפיין ה"חרדקים",– חרדי קל דעת, שבראשי התיבות נקרא "חרד"ק" – על משקל חיידק, מתנהל מזה 5-6 שנים כנגד גיוס חרדים לצה"ל. הקמפיין החל בכרזות שטנה וכלל בתוכו גם ציורי צלב קרס.
באוגוסט 2013 נתלו בבני ברק כרזות כנגד החרדקים ולצדן רוססו על ספסל צלבי קרס. בכרזה אחרת שדימתה כיתוב אזהרה על קופסאות סיגריות נכתב: "מחקרים תורניים קובעים כי החרדקים מזהמים את הסביבה וגורמים להוריהם התקף לב. חרדקים, תנו לנו לחיות! אל תזהמו את האוויר", ובכרזה אחרת צויר חייל עם פני חזיר.

פשקווילי שטנה כנגד חיילים חרדים
פשקווילי שטנה כנגד חיילים חרדים
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן