Skip to content

אחרי חודשים שבהם נדחה ע"י ברזיל – דני דיין יהיה קונסול בניו יורק

דני דיין: "מי שלא רצה אותי בברזיליה בירת ברזיל קיבל אותי בניו-יורק בירת העולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשך כשמונה חודשים, מאז חודש אוגוסט, סירבה ברזיל לקבל את דני דיין, כשגריר ישראל בברזיליה. אחרי סאגה ממושכת, שבמהלכה סירב ראש הממשלה ושר החוץ נתניהו, להחליף את השגריר המיועד חרף התעקשותה של ברזיל שלא לקבלו – התקפלה ישראל. היום מסר ראש הממשלה ושר החוץ נתניהו כי דיין, שהיה אמור להתמנות לשגריר ישראל בברזיל, ימונה לקונסול ישראל בניו יורק. דיין יחליף את עידו אהרוני, איש משרד החוץ, שמסיים את תפקידו.

"אדע לדבר עם כולם". דני דיין (צילם: צבי זינגר)
"אדע לדבר עם כולם". דני דיין (צילם: צבי זינגר)

דיין בירך על הצעד. בראיון לגלי צה"ל אמר: "מי שלא רצה אותי בברזיליה בירת ברזיל קיבל אותי בניו-יורק בירת העולם. אני סבור שישראל צריכה להיות בארה"ב נושא שזוכה לתמיכה דו-מפלגתית. אני לא אדבר רק עם המשוכנעים. אדע לדבר שם עם כולם מחרדים ועד רפורמים, מליברלים ועד שמרנים. לא אחרים אף אחד". דיין סיפר עוד כי בטרם מונה לשגריר בברזיליה ביקש להיות קונסול בניו יורק או שגריר באו"ם.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה על המינוי החדש. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, בירכה על המינוי ואמרה כי "מינויו של דני לאחד היעדים האסטרטגיים בארה"ב הוא אמירה חשובה לעולם. מדינת ישראל תתברך בנציג ראוי שגר בהתיישבות ביהודה ושומרון ויישא מסר חשוב לפיו ממשלת ישראל עומדת מאחורי דני כנציג נאמן וראוי של המדינה".

1 Comment

  1. גורן
    29 במרץ 2016 @ 15:34

    הוא נדחה עי שלטונות ברזיל תודות למסע השמצות והסתה נגדו שנוהלו עי ציפי ליבני, שרת החוץ לשעבר. וכמובן באותה פנייה מפורסמת של קבוצת פעילי שמאל שלושה שגרירים לשעבר אלון ליאל, אילן ברוך ואלי בר נביא לנשיאת ברזיל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן