Skip to content

ראש הממשלה ורעייתו הגישו כתב תביעת לשון הרע כנגד העיתונאי יגאל סרנה

כתב התביעה הוגש לאור פוסט שפרסם סירנה בו הוא תיאר אירוע שבו בעקבות מריבה הצטווה נתניהו על ידי אשתו לצאת ולרדת מרכבם המשותף בעת נסיעה בסמוך לשער הגיא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רעיית ראש הממשלה "זרקה" לכאורה את בעלה מהרכב - היה או לא היה? (צילומי מסך: חדשות 10 חינוכית 23)
רעיית ראש הממשלה "זרקה" לכאורה את בעלה מהרכב - היה או לא היה? (צילומי מסך: חדשות 10 חינוכית 23)

ראש ההמשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגישו אתמול (ראשון) תביעת לשון הרע כנגד עיתונאי ידיעות אחרונות יגאל סרנה. התביעה שהוגשה בידי עורך דינם יוסי כהן, הגיעה לאחר שסירנה העלה בשבוע שעבר פוסט ובו נטען כי באחד הערבים באזור שער הגיא עצרה שיירת המכוניות של ראש הממשלה ונתניהו נאלץ לעזוב את רכב השרד לאחר ששרה נתניהו הורתה לו לרדת מרכבם המשותף.
בכתב התביעה שהוגש בבית משפט השלום בתל אביב, תובעים בני הזוג נתניהו מסרנה לשלם להם פיצוי בגובה של 279 אלף שקלים בגין לשון הרע.

הקריקטורה שהעלה סרנה
הקריקטורה שהעלה סרנה

סרנה הגיב בדף הפייסבוק שלו לנושא ואמר: "טוב. אחרי שהוגשה תביעה עי הצמד המלכותי, מישהו טרח היום לנעול את הדף פיסבוק העיקרי שלי לחודש. כמה מאמצים מול עיתונאי קטן. אני מת על המלחמה הזאת. מרגיש כמו דוד עם הרוגטקה. לריענון הזיכרון ולאות תודה שתקרית שער הגיא הגיעה הודות לביבי ולפרקליטו יוסי לכל העולם, אני מעלה שנית את האילוסטרציה הנפלאה של שיבי. הוא הלך עוד צעד קדימה. בקריקטורה נראה ביבי עומד עם קפישון לראשו על פני הכביש ומניף אגודל לעצור טרמפים.
בפוסט שבגינו נתבע סרנה, הוא תיאר מקרה שבו נעצרה שיירת ראש הממשלה ונתניהו עצמו הוצא מאחד הרכבים לאחר ריב לכאורה עם רעייתו. "כשבלילה (מעשה שהיה)", כתב סרנה, "נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד, ועוד, מאבטחים ומגינים ורכבים, ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1 בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אישה אחת לא רוצה שיישאר אתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה. זה חלק מהחיים".
נתניהו ורעייתו הכחישו את כל הסיפור ובכתב התביעה הם טוענים כי "עסקינן בנתבע שמתמיד במשך זמן רב בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובעים בכל מחיר ולרמוס את שמם הטוב בפומבי", "הפרסומים של סרנה נועדו אך ורק לצורך השפלה, תוך ניסיונו של סרנה לשים את התובעים ללעג בעיני הציבור ולפגוע בשמם הטוב על ידי פרסום כזבים כה בוטים".
לטענת בני הזוג המקרה שתיאר סרנה בפוסט לא אירוע מעולם וכי בפועל מדובר ב"המצאה חולנית, שאינו אלא פרי דמיוני הקודח של סרנה, שחצה את הגבולות המותרים בפרסומים כה זדוניים, כה כוזבים וכה בזויים, עד שאין מנוס מפניה לבית המשפט על מנת למצות עימו את הדין.
עורך הדין יוסי כהן מסביר לבית המשפט כי סרנה לא החל בין לילה להשמיץ את בני הזוג ומפרט מספר הודעות שפרסם סרנה שבהן הוא תקף את נתניהו ורעייתו. מדובר בהתבטאויות שלדעת מגישי כתב התביעה הן "פרסומים בזויים". כך, למשל, נצצין פרקליטם פוסט בו כינה סרנה את נתניהו כ"האיש שצמח כפטריית רעל משלולית הדם של רבין. קצנו בשקרן העלוב שביציו הקטנות כאפון בידי שרה, שיעלם כבר". לטענת כתב התביעה, "מהפרסום אנו למדים על השנאה העזה שחש ומפגין סרנה בפומבי נגד ראש הממשלה, שמעבירה אותו על דעתו והיא שגורמת לפרסומיו הכוזבים והמרושעים שכל מטרתם הם לנסות ולפגוע בראש הממשלה ואף ברעייתו".
בני הזוג נתניהו לא מסתפקים בפיצוי כספי ומעבר לפיצוי מבקש עורך הדין כהן,פרקליט בני הזוג מסרנה למחוק את הפרסומים מדף הפייסבוק שלו ולפרסם התנצלות פומבית, שכן מדובר ב"המצאה חולנית, שאינה אלא פרי דמיוני הקודח של סרנה, שחצה את הגבולות המותרים בפרסומים כה זדוניים, כה כוזבים וכה בזויים, עד שאין מנוס מפנייה לבית המשפט על מנת למצות עמו את הדין".
הפוסט שהועלה בדף הפייסבוק יכול היה להישכח שם כפי שקרה לרבים מהפוסטים המועלים בגנות בני הזוג נתניהו. מאות ואלפי פוסטים הועלו בגין פרשות שונות כמו, המטוס המעופף, המיטה המעופפת, הנירות הריחניים, תביעות שונות כנגד התנהלות אשת ראש הממשלה מול עובדי בית ראש הממשלה והאחרונה בהן תביעתו שלמני נפתלי שזכה בפיצויים בגין תביעתו את בית ראש הממשלה. הגשת כתב תביעה בגין לשון הציפה בקרב הציבור את פרשת "השלכתו" לכאורה של מתניהו מרכבו המשותף עם רעייתו בעת שנסעו על פני כביש 1 בסמוך לשער הגיא, ואף העלתה את הסיפור לתקשורת בארץ בפרט וברחבי העולם בכלל. "לאות תודה שתקרית שער הגיא הגיעה הודות לביבי ולפרקליטו יוסי לכל העולם", כתב על כך סרנה והעלה שוב את הקריקטורה של נתניהו.
"אז היה או לא היה?" שאל חבר את סרנה והעיתונאי הגיב: "ברור שהיה".

4 Comments

  1. גורן
    29 במרץ 2016 @ 15:18

    הגיע הזמן שסרנה ישלם על מסע שיסוי שהוא מנהל באופן אישי נגד ראש הממשלה

    עיתונאי קטן
    אריק איינשטיין
    מילים: אריק איינשטיין
    לחן: מיקי גבריאלוב

    אקורדים

    הם כותבים בעיתונים
    מה שהם רוצים
    מסרסים מלכלכים
    בלי שום רחמים
    נכנסים אל המיטות
    מציצים מהחורים
    ואין מה לעשות
    אין פה רחמים

    מלבינים את הפנים
    פוגעים במשפחה
    אם היום היה תורי
    אז מחר יהיה תורך
    המלך הוא עירום
    וכולנו ילדים
    שרואים לו את הטוסיק
    שותקים ולא קמים

    אז איך אתה ישן בלילה
    עיתונאי קטן שלי
    איך אתה נרדם
    על מה אתה חולם בלילה
    אחרי שפיכת הדם
    איך אתה נרדם
    בן אדם, איך אתה נרדם

    הם הורגים עם המילים
    משחקים בנשמה
    לאן אני שואל
    הלכה האהבה
    שברו לו את הלב
    שברו את הילדה
    אז בטח שתהיה פה
    תהיה פה מלחמה

    אז איך אתה…

    הם כותבים בעיתונים
    מה שהם רוצים
    מסרסים מלכלכים
    בלי שום רחמים
    נכנסים אל המיטות
    מציצים מהחורים
    ואין מה לעשות
    אין פה רחמים

    אז איך אתה…

    על גבול האור
    (1987)

    • עמית מנדלזון
      29 במרץ 2016 @ 19:07

      בוא נתערב שלא תהיה פסיקה, ובוא נתערב שביבי יסוג מהתביעה שלו ברגע האחרון, ואתה יודע למה ? כי כל מה שסרנה אמר וכתב הוא א מ ת אבל אתם, מה אכפת לכם מהאמת?

      • גורן
        30 במרץ 2016 @ 8:02

        ימים יגידו אני בעד האמת ללא קשר אם זה ראש הממשלה הבעיה שאותו עיתונאי יש לו ממש אובססיה לראש הממשלה ורעייתו ואם שיקר שישלם ואם לא אז לראש הממשלה יש בעיה

        • אליק מאור
          30 במרץ 2016 @ 14:29

          גורן -1. מסופקני אם יערך דיון משפטי (לשון הרע) בנושא, כי אז סגול השיער יצטרך לעמוד על דוכן העדים עם רעייתו ולהעיד בשבועה בחקירה נגדית. הוא ימנע מכך – הרי הוא הוכיח לא פעם כי הוא חסר חוט שידרה ופחדן. 2. והיה ויערך דיון משפטי שכזה, או אז שירותי הביטחון, אבטחת אישים יצטרכו לחשוף יומן מבצעי – וכאן, יותר מסביר להניח שלא יעשו כך בטענה של (כמה צפוי): ביטחון המדינה. 3. ברגע שסגול השיער ורעייתו יבחינו כי אוטוטו הם יצטרכו לשלם מכיסם את הוצ' המשפט כולל שכ"ט עורכי הדין (של הנתבע), הם יעשו פליק פלאק לאחור. כל עוד יש להם עו"ד חינם אין כסף (יוסי כהן).. הם גיבורים בעליל. ברגע שזה נוגע לכיסם – הם שפנים בעליל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן