Skip to content

עוד פרשה פלילית? המשטרה בודקת עניינים הקשורים בשר הפנים אריה דרעי

היועץ המשפטי הורה לפתוח בבדיקה נגד שר הפנים, המשטרה הוציאה צו איסור פרסום גורף אלא שהידיעה פשטה כאש בשדה קוצים ודרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי פנה ליועץ המשפטי ודרש להסיר את צו איסור הפרסום – והצו צומצם מעט. דרעי: "אני עומד לרשות כל גורמי החקירה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

טרם נפתחה חקירה פלילית - אריה דרעי (יח"צ)
טרם נפתחה חקירה פלילית - אריה דרעי (יח"צ)

שוב מסתבך  – באישור היועץ המשפטי לממשלה נפתחה בדיקה בעניינים קשורים בשר הפנים אריה דרעי. ב שלב זה לא נפתחה חקירה פלילית, כך הותר הלילה (רביעי) לפרסום.
דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פניתי הערב ליועץ המשפטי לממשלה ודרשתי להסיר את צו איסור הפרסום ככל שהוא נוגע אליי".

קודם לאישור בית המשפט ניתן צו בידי בית המשפט האוסר פרסום גורף על צו איסור הפרסום. בצו הוזכר שמו של אריה דרעי, זה הספיק. ברשתות החברתיות הסיפור פשט כשריפה בשדה קוצים, הציבור החל לחפש כל ידיעה ומידע הקשור לדרעי וכך ניתן להבחין בבירור כי בשמונה בערב, עת פשטה הידיעה ברשתות החברתיות, הוצף מנוע החיפוש של גוגל בדרישה למידע על השר. עד מהרה ידעה מרביתו של הציבור כי קיימת בדיקה / חקירה כלשהי בעניינים הקשורים לשר.
בשלב זה פנתה המשטרה לבית המשפט ובקשה להסיר חלקית את איסור הפרסום על מנת שיובהר כי קיימת בדיקה בעניינו של דרעי אך טרם נפתחה חקירה פלילית. בבדיקה / חקירה זו מעורבת גם אישיות נוספת ומדובר בשתי חקירות שונות.

כולם חיפשו בגוגל - מידת העניין בדרעי, אמש בשעה שמונה בערבי
כולם חיפשו בגוגל - מידת העניין בדרעי, אמש בשעה שמונה בערב
בקשת המשטרה להתיר חלקית את הפרסום
בקשת המשטרה להתיר חלקית את הפרסום

אריה מכלוף דרעי (57) הוא פוליטיקאי ישראלי, שנמנה עם מייסדי תנועת ש"ס‏ ומכהן מטעמה כשר הפנים וגם כשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, כחבר הקבינט המדיני ביטחוני וכחבר הכנסת. בעבר כיהן כשר הכלכלה. בשנת 1999 הורשע דרעי בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, נידון למאסר של 3 שנים (מתוכן ריצה שנתיים בפועל) והוטל עליו קלון. ההרשעה בשוחד הייתה במסגרת תיק שכונה "התיק האישי", שבו הואשם בקבלת שוחד בסך כולל של 150 אלף דולר מאנשי ישיבת "לב בנים" בין 1984 ל-1990. על פי עד המדינה בתיק, יעקב שמואלביץ', הכסף שולם בעקבות בקשות מפורשות של דרעי, וכי הנהלת הישיבה אישרה את העברתו לשם קידום טובות הנאה לישיבה על ידי גורמי שלטון בעתיד. נטען שכספי השוחד הופקדו לחשבונות הבנק של דרעי ושל רעייתו, וכן שימשו לקניית דירות בירושלים ולמימון נסיעות לחו"ל. דרעי לא קיבל לעולם את עצם הרשעתו וטען לחפותו כל העת כשהוא מסביר לציבור אוהדיו את כליאתו כמבחן לתעצומות נפש שהאלוהים גזר עליו.
בסוף 2012, לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה, חזר להנהגת ש"ס, הוצב מטעמה במקום השני ונבחר לכנסת. במאי 2013 מונה שוב ליו"ר תנועת ש"ס. בדצמבר 2014 התפטר מן הכנסת אך נותר יו"ר ש"ס ובמרץ 2015 נבחר לכנסת העשרים. בלחץ ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע תווה הגז בו ביקש נתניהו להפעיל את סעיף 62 לחוק המאפשר לממשלה לעקוף את הממונה על הגבלים עסקיים, הוא התפטר ב-1 בנובמבר 2015 מתפקידו כשר הכלכלה, כדי לאפשר לנתניהו להפעיל את הסעיף. בסוף חודש ינואר 2016, לאחר התפטרות השר סילבן שלום מתפקידו מונה דרעי שוב לתפקיד שר הפנים. תפקיד שבו היה כשהורשע ונאסר. דרעי הוא השר היחיד שהורשע בדין וישב בכלא, ולאחר שחרורו חזר לכהן כשר בממשלה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן