Skip to content

הפרקליטות: אין מקום לפסילת השופטת – פרקליטת אליהו: נתניהו מנסה להלך אימים

פרקליטות המדינה התייחסה היום לבקשת אשת ראש הממשלה לפסילת נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים מאחר והיא כבר פסקה לרעתה בתביעת מני נפתלי "אין חשש למשוא פנים ולכן אין עילה לפסול את המותב", הגיבו בפרקליטות. "בקשתה לפסול את המותב אינה אלא המשך דרכה המתעמרת והאלימה, שנועדה להלך אימים על בית הדין לעבודה בישראל", מגיבה פרקליטתו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה התייחסה היום (רביעי) לבקשתה של שרה נתניהו אשת ראש הממשלה לפסול את נשיאת בית הדין לעבודה השופטת דיתה פרוז'ינין מלפסוק בעניין תביעתו של גיא אליהו עובד מעון ראש הממשלה לשעבר. בבקשת הפסילה טענה נתניהו, באמצעות פרקליטה יוסי כהן, כי קביעות בית הדין לעבודה ביחס אליה בפסק הדין בתיק נפתלי מחייבות את פסילת השופטת פרוז'ינין ואת הימנעותה מלדון בתיק אליהו. "לאחר שבית הדין קבע בפסק דין נפתלי כי מעון ראש הממשלה נוהל באופן העולה כדי העסקה פוגענית, כל שנותר לו הוא להכריע בתיק אליהו באופן זהה", נכתב בבקשה. " דעתו של בית הדין בהקשר לשאלת ההעסקה הפוגענית כבר הובעה מפורשות, עמדתו ידועה, נהירה, ברורה, קביעותיו הנחרצות והחד-משמעיות בפסק הדין מחייבות את המסקנה הבלתי נמנעת כי בתיק אליהו חייב הוא למעשה לקבוע קביעות זהות בכל הקשור לטענת העסקה פוגענית. למעשה, תפקידו של בית הדין בתיק אליהו מתמצה לכל היותר במתן 'חותמת-גומי' לאותן קביעות שקבע בפסק הדין", טענה נתניהו, ומכאן לטענתה "בית הדין בהרכבו הנוכחי אינו פתוח לשכנוע ואינו יכול להכריע בתיק אליהו באופן שונה מהאופן בו הכריע בתיק נפתלי". פרקליטות המדינה שהתייחסותה התבקשה לנושא חשבה אחרת מנתניהו – "אין חשש למשוא פנים ולכן אין עילה לפסילת המותב", נמסר מהפרקליטות.

גיא אליהו (צילום מסך חדשות 2 )
גיא אליהו (צילום מסך חדשות 2 )

"דין בקשתה של הגברת נתניהו להידחות ולו בשל העובדה שאין לה כל מעמד בהליך המשפטי הנוכחי, מלבד היותה עדה מטעם הנתבעים", נמסר מעו"ד נעמי לנדאו, מומחית לדיני עבודה המייצגת את אליהו ואת נפתלי. "בקשתה לפסול את המותב אינה אלא המשך דרכה המתעמרת והאלימה, שנועדה להלך אימים על בית הדין לעבודה בישראל. אין לנו אלא להצטער על כך שגורמים שעומדים בקצה פירמידת הכוח מטילים את כל כובד משקלם על מערכת המשפט שלנו, במטרה לשנות סדרי עולם, כך שיתאימו לגברת שרה נתניהו".
במרכז התביעה של אליהו, הדומה לזו של מני נפתלי שזכה לפני חודש בתביעתו את מעון ראש הממשלה, החל אליהו לעבוד במעון ראש הממשלה ביוני 2011, ובפניו ניצבה התנהגותה של שרה נתניהו ויחסה לעובדים. הטענות שמעלה אליהו בתביעה זהות כמעט לחלוטין לאלו שהעלה נפתלי.
צילום: רום ליאור גל"צ
צילום: רום ליאור גל"צ

אליהו טוען בתביעתו כי "סביבת העבודה במעון ראש הממשלה יצרה תנאי העסקה פוגעניים שאין הדעת סובלת. מסדרי ניקיון המלווים צעקות, חרפות ועלבונות היו במעון עניין שבשגרה והטילו מורא על כל העובדים. לא פעם הפכו תקריות פעוטות להתפרצויות זעם קשות שיכלו אף להסתיים באירועים חריגים, כמו השלכת כלים שלא הונחו במקומם לרצפה לנגד עיניהם המשתאות של העובדים". מחר אמורות פרקליטותיושל אליהו להגיש את התייחסותם לבקשתה של נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן