Skip to content

החייל החשוד ברצח יואשם כנראה בהריגה

התובע הצבאי אמר כי תשתית החשדות נגד החייל שירה במחבל בחברון איתנה וסיפר כי החייל החשוד אמר למפקדו מיד לאחר האירוע כי "המחבל חי, הוא היה צריך למות". לפי עדות חייל אחר הוא הסביר כי "דקרו את חבר שלי, מגיע גם לו למות". התביעה: "הוא ירה בקור רוח בראשו של המחבל". בצלם פנו לאלוף פיקוד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הוא חי ומגיע לו למות", אמר למפקדיו החיל שירה למוות בעבד אל-פתאח א-שריף, המחבל הפצוע בתל רומידה שבחברון. היום (חמישי) הוא הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בקסטינה. התובע סא"ל אדורם ריגלר אמר בפתח הדיון כי "יש התפתחויות משמעותיות מאוד ביומיים האחרונים ואנו מייחסים כעת לחשוד עבירה של הריגה". לדבריו, "הראיות שהצטברו מעלות חשד חמור כלפי החשוד, שממנו נובעת מסוכנות ומסוכנות צבאית שמחייבים את הארכת מעצר". התביעה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים נוספים. לדברי התובע, מהחייל החשוד נובעת מסוכנות צבאית ולצד צורכי החקירה יש להאריך את מעצרו בשלישית.

החייל מגיע לבית המשפט (צילום מסך)
החייל מגיע לבית המשפט (צילום מסך)

"כבר בשלב זה התבססה תשתית ראייתית איתנה בעניינו של החשוד. התשתית הראייתית מבוססת על הסרטון שמתעד את החשוד, המדבר בעד עצמו. כל מי שצופה בו, מבין אותו רק בדרך אחת", אמר התובע, והסביר כי החייל "ירה ללא צורך מבצעי במחבל ששכב על הקרקע לאחר שנורה קודם לכן על ידי חיילי צה"ל והיה עדיין בחיים". "בשעה שהמחבל שכוב על הקרקע במשך מספר דקות, ניתן לראות כמה חיילים ומפקדים מטפלים בחייל הפצוע. גם החשוד מגיע בשלב מסוים ומטפל בפצוע. בהמשך בלי שקורה דבר מיוחד, מבלי שניתן להבחין בבהילות, בסימני סכנה מהסביבה, החשוד עצמו דורך את הנשק ובקור רוח יורה מטווח קצר ירי מכוון לעבר ראשו של המחבל", אמר ריגלר. לשאלה מדוע ירה במחבל אמר התובע, ענה החייל למפקדיו כי "המחבל חי הוא היה צריך למות". באמירה זו, כך לפי התובע, יש כדי ללמד על המניע לירי. התובע סיפר כי חייל נוסף העיד שהחשוד אמר: "דקרו את חבר שלי, מגיע גם לו למות".

הפגנות בעד החייל מחוץ לבית המשפט
הפגנות בעד החייל מחוץ לבית המשפט (צילום: דיווח ראשוני)

הבוקר זומן הצלם, מתנדב ארגון "בצלם", עימאד אבו שמסייה, שצילומיו פורסמו על ידי הארגון, למשטרת חברון שם נחקר על ידי חוקרי מצ"ח לצרכי השלמת חקירה.
מנכ"ל בצלם חגי אלעד פנה אתמול (רביעי) לאלוף פיקוד המרכז רוני נומה ולמפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני והביא לידיעתם כי קיימים איומים קשים על חייו של אבו שמסייה. מאז פורסם הסרטון, סובל אבו שמסייה מאיומים עליו ועל בני משפחתו, לדבריו בעיקר מצד מתנחלים הגרים בחברון. בין השאר, האיומים כללו איומים ברצח והשלכת אבנים לעבר ביתו, ופרסום של הודעות שטנה בפייסבוק.

סכנה לחייו - אבו שאמסיה (צילום באדיבות המצולם)
סכנה לחייו - אבו שאמסיה (צילום באדיבות המצולם)

במכתבו ביקש אלעד לוודא שמפקדי הצבא והמשטרה מודעים לסכנה אליה חשופים אבו שמסייה ומשפחתו ועושים כל שביכולתם וכפי שמתחייב מתפקידם כדי להגן עליהם מפני אלימות זו, כולל מתן הנחיות הולמות וברורות לחיילים ולשוטרים המשרתים בחברון.
במכתב אומר אלעד: "אבו שמסייה מוכר היטב בשכונת תל רומידה שבה הוא גר, ובשנים האחרונות הוא כבר סבל כמה התקפות מצד מתנחלים תושבי השכונה. בהתחשב בכך, אנו חוששים שעתה, ובהתחשב באיומים שמושמעים נגדו, ההתקפות יוחמרו עוד יותר".

1 Comment

  1. גורן
    31 במרץ 2016 @ 18:06

    ההר יולד עכבר בסוף

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן