Skip to content

קצב: וועדת השחרורים החליטה לדחות ההחלטה על שחרורו ליום רביעי

וועדת הערעורים שדנה בתיק הנשיא לשעבר, האנס המורשע, משה קצב החליטה לדחות את החלטתה ליום רביעי הקרוב לאחר שהרשות לשיקום האסיר הסכימה לבחון הכנת תכנית שיקום עבורו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השחרורים אשר התכנסה היום (ראשון) לדיון בתיק בעניינו של הנשיא לשעבר הנאנס המורשע משה קצב, החליטה שלא לפרסם החלטה בעניינו של קצב שביקש להפחית את עונש מאסרו בשליש ולשחררו בגין התנהגות טובה מבלי שהכיר במעשיו ומבלי שהביע בגינם חרטה, החליטה שלא למסור את החלטתה היום אלא להתכנס שוב ביום רביעי הקרוב ה- 6 באפריל באולם הדיונים בכלא מעשיהו בכדי לסיים את כתיבת ההחלטה ולמסור אותה במעמד הצדדים, כך נמסר מטעם הוועדה. "מיד לאחר שההחלטה תימסר לצדדים, נפיץ את ההחלטה", נמסר ממשרד המשפטים. יצוין כי למרות מקום כינוס הוועדה בכלא מעשיהו, הרי שזו מעין וועדה שיפוטית שמנוהלת על ידי הנהלת בתי המשפט ולא ועדה של שרות בתי הסוהר.
שלושת חברי הוועדה שיצביעו ברביעי הקרוב אם לקצר את עונשו של קצב, שהורשע בשתי עבירות של אונס, מעשים מגונים והטרדה מינית, השופט בדימוס משה מכליס, הקרימינולוגית חנה גורדון והפסיכותרפיסטית עו"ס חניתה לאופר פישר. אם הוועדה תכריע כי היא מנכה שליש ממאסרו של קצב, הוא ישתחרר מהכלא שנתיים וארבעה חודשים לפני תום ריצוי שבע שנות המאסר שנגזרו עליו.

ימתין להחלטה עד יום רביעי - משה קצב (ארכיון מגפון)
ימתין להחלטה עד יום רביעי - משה קצב (ארכיון מגפון)

למרות בקשת קצב המדינה התנגדה לשינוי עמדה של הרשות לשיקום האסיר כל עוד קצב לא יביע חרטה מפורשת. הרשות לשיקום האסיר אמורה להגיש תכנית שיקום לאסיר מין המשתחרר בקיצור שליש מעונשו. הרשות לא מגישה תכנית שיקום לאסירי עבירות מין שאינם מודים במעשיהם ולא מביעים חרטה, אלא שמקרה הנוכחי בלחצי פרקליטיו של קצב הסכימה הרשות לבחון מחדש את הנושא והכין תכנית שיקום לקצב. מול התנגדות המדינה לשחררו, עורכי דינו של קצב, עו"ד ציון אמיר ועו"ד שני אילוז טענו בדיון כי הוא עומד בכל הקריטריונים לניכוי שליש מעונש מאסרו. עוד במהלך הדיון ביקשה הפרקליטות מהוועדה להוציא עיכוב ביצוע אם היא תחליט לקבל את הבקשה על מנת לאפשר לה להגיש ערעור בבית המשפט המחוזי גם אם הוועדה תחליט על שחרור מוקדם.  
לפני יומיים, ביום שישי פרסם ערוץ 10 כי שרת המשפטים איילת שקד עשויה לפעול אצל נשיא המדינה לבקש עבור הנשיא לשעבר חנינה אם ועדת הערעורים שליד שירות בתי הסוהר תדחה את בקשתו של קצב. לפי הפרסום, שקד הביעה עמדה בשיחה סגורה ולפיה "אין שום סיבה שוועדת השחרורים לא תשחרר את הנשיא לשעבר קצב, הוא עומד בקריטריונים".

דוברת בית הנשיא ריבלין הזדרזה להגיב ומסרה כי "בניגוד לפרסומים, נשיא המדינה לא הביע תמיכה במתן חנינה למשה קצב. הנשיא ידון בסוגיה זו ויגבש את עמדתו, אם וכאשר יידרש לכך, זאת רק לאחר שיעמדו בפניו כל השיקולים הנדרשים לקבלת החלטה, כפי שהוא נוהג בכל בקשת חנינה אחרת המובאת בפניו".
פרקליטיו של קצב מקווים כי ההחלטה על שחרורו תתקבל היות והוא עומד בקריטריונים כמו כל אסיר אחר ו"הודאה וחרטה הם לא קריטריון בקבלת החלטת הוועדה".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן