Skip to content

בית הדין האזורי לעבודה דחה תביעת שרה נתניהו לפסול את עצמו

היה בידייך מספיק זמן להגיש את הבקשה לפסילת ההרכב, הסבירו השופטים לאשת ראש הממשלה, אך רק לאחר שקיבלת פסק דין בתיק מני נפתלי שלא נשא חן בעינייך החלטת שעלינו לפסול את עצמנו? התשובה היא לא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גיא אליהו (צילום מסך חדשות 2 )
גיא אליהו (צילום מסך חדשות 2 )
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים בראשות, השופטת דיתה פרוז'ינין ושני נציגי העובדים והמעסיקים דחה היום (ראשון) את בקשתה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, לפסול את הרכב השופטים שדן בעניינה בתיק של עובד מעון ראש הממשלה, גיא אליהו. זאת בשל קביעותיו בתיק בעניין מני נפתלי. נתניהו שלא הייתה נתבעת בתיק, אלא הופיעה בו בעדה בלבד, טענה כי בשל פסיקותיה של השופטת דיתה פרוז'ינון לפיהן דעתה של השופטת "נעולה" בכל הקשור אליה. מסיבות אלו התבקש בית המשפט לפסול את עצמו בבתו בתיק של גיא אליהו.
חיכתה לפסק דין ומשזה לא היה לשביעות רצונה דרשה לפסול את ההרכב - שרה נתניהו (צילום: רום ליאור גל"צ)
חיכתה לפסק דין ומשזה לא היה לשביעות רצונה דרשה לפסול את ההרכב - שרה נתניהו (צילום: רום ליאור גל"צ)

בית המשפט הוסיף כי דחיית טענותיה של נתניהו הן גם בשל השיהוי בהגשת הבקשה. "גב' נתניהו שהייתה מיוצגת במהלכו של הליך זה", כתבו השופטים, ידעה היטב /שמדובר במסכת עובדתית דומה במשך זמן רב,, ואף על פי כן הגישה את בקשתה רק לאחר שניתן פסק דין שאינו תואם את עמדתה". במילים אחרות בית המשפט אמר לנתניהו – ההליכים בתיק גיא אליהו נמשכים מזה זמן רב ואת לא ערערת על הרכב השופטים, אלא רק לאחר שניתן פסק דין קשה בעניינך. כמו כן, הם דחו את הבקשה גם לגופו של עניין: למעט השופטת פרוז'ינין, שני השופטים האחרים אינם אלה שישבו בדיון של נפתלי. "כבר נפסק לא אחת כי אין להיעתר לבקשה לפסלו שופט, אלא אם קיימת נסיבות מוכחות שעל פיהן יש אפשרות ממשית של משוא פנים או דעה משוחדת של שופט", כתבו השופטים. "בפועל, מדובר בשני מותבים (הרכב דיינים) שונים, ואין כל הצדקה לפסול את המותב בתיק זה".
"לכך יש להוסיף", כתבו השופטים, "כי בין תביעתו של מר נפתלי לבין זו של מר אליהו קיימים הבדלים רבים נוספים. אין זהות בין הצדדים בשני התיקים. הנתבעים בתיקו של מר נפתלי היו משרד ראש הממשלה, מר עזרא סיידוף – סמנכ"ל המבצעים ונכסים בבית ראש הממשלה וראש הממשלה מר בנימין נתניהו. בתיק זה ראש הממשלה איננו נתבע והתביעה היא גם כנגד חברת קלינור בע"מ שכן מר אליהו הועסק באמצעות חברה זו". "הטענה בדבר העסקה פוגענית במעון ראש הממשלה ותביעת פיצוי בגינה הינה רק אחת מהטענות שנטענו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן