Skip to content

צה"ל הרס בתי מחבלים בקבטיה בנפת ג'נין, כלי נשק נתפשו בחברון

כוחות צבא ומשמר הגבול פשטו הלילה על בתי המחבלים וביצעו את צווי ההריסה. בחברון נתפשו כלי נשק וסכינים מוטמנים בבית בשכונת כלת אלדאר. אתמול ביטל בית המשפט העליון את צווי האטימה לשלושה צעירים שהשתתפו בפיגוע בו נהרג שגרם למותו של אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל. בני משפחתו טוענים לאיפה ואיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתי שלושת המחבלים המחבלים שביצעו פיגוע משולב בשער שכם שבירושלים בו נהרגה לוחמת משמר הגבול רב-שוטר הדר כהן ז"ל, נהרסו הלילה (שני) בידי צה"ל ולוחמי משמר הגבול. הריסת בתי המחבלים בוצעה בעקבות הפיגוע המשולב שביצעו ב 3 בפברואר 2016, בו נהרגה לוחמת משמר הגבול רב-שוטר הדר כהן ז"ל ונפצעה לוחמת משמר הגבול נוספת בשער שכם שבירושלים.
תוך כך פעלו הכוחות להריסת ביתו של המחבל אחמד זכארנה (20) בקבטיה אשר בנפת ג'נין, שביצע ביחד עם עוד שניים פיגוע משולב בתאריך3/2/2016 בשער שכם בירושלים , בפיגוע נרצחה לוחמת מג"ב הדר כהן הי"ד ולוחמת נוספת נפצעה בינוני –קשה.

חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם

חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם

חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם
אתמול (ראשון) ביטל בג"ץ את צווי האטימה שהוצאו לבתיהם של שלושה צעירים תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים, שהואשמו שיחד עם צעיר נוסף, בכך שבערב ראש השנה יידו אבנים לעבר כלי רכב בכביש "אשר וינר" בעיר וגרמו למותו של אלכסנדר לבלוביץ' בערב ראש השנה. עם זאת נקבע כי ביתו של הצעיר הרביעי ייהרס, משום שמידת מעורבותו באירוע שונה. לפי כתב האישום, הצעיר שביתו ייהרס הוא עבד דוויאת, תושב הכפר צור באהר בן 19, הוא זה שהשליך את האבן הקטלנית.
באוקטובר האחרון הואשמו הארבעה בהריגתו של לבלוביץ' המנוח כאשר במהלך ידויי אבנים שאירעו בשעות הבוקר המוקדמות של 13 בספטמבר ערב ראש השנה תשע"ו, החלו עימותים בין צעירים מוסלמים שהתבצרו במהלך הלילה במסגד אל-אקצא, לבין כוחות משטרה שהגיעו למקום על מנת לפזר את ההתקהלות ולאפשר עליית יהודים להר הבית. במשפחת לבלוביץ' זועמים שנעשה כאן איפה ואיפה. לטענתם אין הבדל בין זורק האבן לבין המחבלים שסייעו בעדו. "ההריסה היא כלי הרתעתי שאמור להגן עלינו מהפיגוע הבא ואסור להבדיל בין המחבלים", טוענים במשפחה.
במקביל לכך פעלו הלילה באמצעות מידע מודיעיני בלשי משטרת ש"י יחד עם לוחמי יחידת מגלן הצה"לית חיפוש אחר אמצעי לחימה בבית בשכונת כלת אלדאר בחברון. במהלך החיפוש נתפסו שני נשקים מאולתרים, מחסניות ו-5 סכיני קומנדו. החשוד באחזקת הנשקים נעצר והועבר לחקירה במשטרת מרחב חברון.
כלי הנשק שנתפשו (צילום חטיבת דובר המשטרה)
כלי הנשק שנתפשו (צילום חטיבת דובר המשטרה)

חלק מהנשק שנתפש (צילום חטיבת דובר המשטרה)
חלק מהנשק שנתפש (צילום חטיבת דובר המשטרה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן