Skip to content

שלושה צעירים יהודים נעצרו ונחקרים במתקני שב"כ – נמנע מהם לפגוש עורך דין

השלושה נעצרו הלילה והובאו היום לפני שופט שהאריך מעצרם ב- 6 ימים מבלי שפגשו עורך דין. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה בחורים יהודים נעצרו הלילה (שלישי) על ידי שוטרים מהיחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ואנשי שב"כ, השלושה נלקחו לחקירה במתקני השב"כ ונאסר עליהם בצו חריג לפגוש בעו"ד.
בצהרים הובאו השלושה לדיון בבימ"ש השלום בראשל"צ, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם ב 10 ימים, לאחר דיון שנערך שלא בנוכחות העצורים בעקבות צו איסור המפגש עם עו"ד, האריך השופט אברהם הימן את מעצרם ב-6 ימים. עו"ד אהרון רוזה המייצג את השלושה מטעם ארגון חוננו מסר לאחר הדיון כי לא ניתן לתת פרטים על המקרה שכן הוצא צו איסור פרסום בעניין. "ישנו בפרשייה זו צו איסור פרסום על פרטי החקירה, לכן אני מנוע מלדבר על הפרטים", מסר רוזה.
בהקשר למניעת המפגש של העצורים עם עורך דין אמר רוזה: "ישנו בתיק זה צו המונע ממני לפגוש את שלושת החשודים, אני סבור שסוג העברות אינו מצריך צו מניעת מפגש, אני מביע את מחאתי על השימוש התכוף בכלי זה. מדובר בחשדות שאינם טריים ושאינם כוללים בפגיעה בנפש, אנו בדרכנו לערר בו נבקש כי בימ"ש יורה לרשויות החקירה לאפשר לנו לפגוש את החשודים".
לפני מספר חודשים נעצרו מספר נערים יהודים אשר גם בעניינם יצאו צווים דומים האוסרים עליהם לפגוש עו"ד ואשר אסרו על פרסום פרטי החקירה. בתום שהותם בחקירות במתקני השב"כ ללא שפגשו עו"ד הם טענו כי במהלך חקירותיהם הופעלו כנגדם אמצעים חריגים אשר כללו עינויים. בשב"כ ובמשטרה שללו והכחישו טענות אלו מכול וכול. בארגון חננו מדגישים כי חלק מהנערים שוחררו לאחר שהתברר כי לא היה להם קשר לפרשייה בגינה נחקרו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן