Skip to content

תנועת מחאה קמה ועולה בצרפת

מעבר להפגנות ממשלת צרפת צריכה להיות מודאגת מתנועת המחאה שקמה וצומחת מהציבור הצרפתי, אנשים רגילים, אזרחים. עשרות ואולי מאות אלפים נאספו אתמול בכיכרות שונות ברחבי צרפת מיד לאחר ההפגנה הכדי לדון פומבית כיצד מחזירים את המדינה והדמוקרטיה למסלול, למרות הממשלה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכל ערי צרפת, לאט אבל בטוח וסוחף למדי, קמה לה תנועת מחאה מסיבית. מייד עם תום ההפגנות אתמול נאספו אלפים בכיכרות שונות ברחבי צרפת לניהול דיון פומבי לגבי הרס החוקה והשאלה מי "דופק" אותם ומה צריך לעשות כדי להאבק ושפר את המצב.

אלפים בדיון פומבי במארסיי - צילום: עמית מנדלזון

דיון פומבי הוא תופעה מרתקת – ולמרות כוסות הבירה והיין בכל מקום, למרות הכעס והתחושות הקשות ובעיקר למרות ההמון הרב שהתאסף, נוהל דיון ענייני ולכל אחד שביקש ניתנה זכות הדיבור. יש שדיברו על הקפיטליזם החזירי, שהביא מראש לחוק המוצע. אחרים דיברו על שליטת בעלי ההון בממשלה, לא מעט הצעות לשינוי החוקה להגביל כוחם של פוליטיקאים, ודוגמאות מכל רחבי אירופה הוצגו על ידי דוברים שונים כולם אזרחים מהשורה. מצעירים ועד מבוגרים.

נוהל דיון ציבורי - שפת הסימנים - צילום: עמית מנדלזון

הדיון החל ב- 18:30 ונמשך אל תוך השעות הקטנות של הלילה. ולקחו בו חלק המונים צעירים מכל רחבי העיר, אותם צעירים שהואשמו בחוסר מודעות פוליטית. ואליהם הצטרפו פעילים של ארגונים שונים.

מבוגרים וצעירים - מקשיבים זה לזה - צילום: עמית מנדלזון

ארגונים הנאבקים בקפיטליזם ארגוני סולידריות וסביבה ועוד.

במסגרת זו החלו אנשים להתנדב באופן מאורגן לוועדות שונות כדי לקדם הלכה למעשה את ההצעות ולהניחם באופן קונקרטי על השולחן..

בדיון הפומבי אמש במארסיי - צילום: עמית מנדלזון

שלוש שנים קודם לכן פינתה המשטרה באלימות  קבוצות קטנות של פעילים חברתיים. הפעם התנועה גדולה וכוללת ולכולם אינטרס אחד. להצר את צעדי הממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן