Skip to content

יעלון: ישראל פתחה הסכמי שלום עם מצרים – משרד המשפטים: שום הסכם לא נפתח

הבוקר תידרך שר הביטחון כי ישראל אפשרה למצרים להעביר לידי הסעודים את איי טירן וסנפיר וכי לתוך הסכמי השלום נוספו הסעודים וארה"ב כשושבינה. משרד המשפטים מכחישים – שום דבר לא נפתח. וטוענים כי הנושא רק בבדיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתדרוך כתבים שנערך הבוקר (שלישי) אמר שר הביטחון משה יעלון כי ישראל הסכימה, ואף אישרה בחתימה, את העברת השליטה באיים סנפיר וטיראן מריבונות מצרים לסעודים לאחר 25 שנה.
לפי דברי השר יעלון, הנספח הצבאי להסכם השלום בין ישראל למצרים נפתח מחדש בעקבות העברת הריבונות על האיים, שנמצאים כ-200 ק"מ דרומית לאילת.
על פתיחת הנספח והכנסת הסעודים לתוכו חתמה ארצות הברית שהייתה שושבינת ההסכם החדש וייצגה בכך את הכוח הרב-לאומי שנפרס בסיני כחלק מאכיפת ההסכם.
בהנחית שרת המשפטים איילת שקד, הזדרזו במשרד המשפטים להכחיש את דברי שר הבעיטחון בדבר פתיחת ההסכמים: "בניגוד לחלק מהפרסומים בתקשורת, הסכמי השלום בין ישראל למצרים, על נספחיהם, לא נפתחו" הדגישו במשרד והסבירו: "להבנתנו, קיימים במסגרת ההסכם בין מצרים לסעודיה הסדרים שמטרתם להבטיח היעדר פגיעה והמשך תחולה של ההסדרים והמחויבויות הקיימים בהסכם השלום בין ישראל ומצרים, ככל שזה קשור לשני האיים".

 יעלון:הסכמנו לפתוח הסכמי שלום - משרד המשפטים: שום דבר לא נפתח
יעלון:הסכמנו לפתוח הסכמי שלום - משרד המשפטים: שום דבר לא נפתח

לגבי התמיהה שמתעוררת עקב סתירה מוחלטת של משרד המשפטים את דברי יעלון בכללם הוסיפו במשרד כי "הנושא כולו עדיין מצוי בבחינה".
לאחר שסעודיה התחייבה לתמוך במצריים בסכום של שני מיליארדי דולר, ומסכרי ההבנה בנושא נחתמו, ובהם הסכם לקמת אזור סחר חופשי בחצי האי סיני והסכם להקמת של עיר סטודנטים לצעירים שמגיעים מחו"ל ללמוד במוסד ההלכתי החשוב במצרים, מסרה ממשלת מצריים כי "המלך הסעודי סלמאן עבד אל-עזיז ביקש בינואר 1950 ממצרים לספק הגנה לשני האיים. מצרים נענתה לאותה בקשה וסיפקה הגנה לשני האיים מאז אותו תאריך", כך בהודעת הממשלה בקהיר, שהוסיפה כי מדובר ב"הישג חשוב". בשנות החמישים ניתנו האיים למצרים כדי להגן ולשמור על מצר טיראן ומפרץ עקבה מפני מה שהוגדר בזמנו כ"שאיפות הטריטוריאליות של ישראל". כעת העבירה מצרים לסעודיה את הבעלות והשליטה באיים, עובדה שחייבה את מצרים לפתוח את נספחי הסכמי השלום עם ישראל ולתסף לתוכם את השינוי בהסכמת ישראל.
א-סיסי נשיא מצרים מקבל את מלך סעודיה (צילום מסך)
א-סיסי נשיא מצרים מקבל את מלך סעודיה (צילום מסך)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן