Skip to content

נתניהו: "ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן"

בישיבת ממשלה חגיגית שהתקיימה היום ברמת הגולן, אמר עוד נתניהו: "אמרתי למזכיר המדינה שלא נתנגד להסדר המדיני בסוריה, בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל. כלומר, שבסופו של יום, כוחותיה של איראן, חיזבאללה ודאעש יסולקו מאדמת סוריה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל". כך הכריז היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבה חגיגית מיוחדת שקיימה היום הממשלה ברמת הגולן. הישיבה המיוחדת – ראשונה מסוגה מזה 49 שנים – כונסה על רקע דרישות הנשמעות לאחרונה בסוריה, להכריז על רמת הגולן כשטח סורי, כתנאי למשא ומתן עם המעצמות.

תמונה קבוצתית של הממשלה על רמת הגולן. (צילום עמוס בן גרשום לע''מ)
תמונה קבוצתית של הממשלה על רמת הגולן. (צילום עמוס בן גרשום לע''מ)

"הגולן היה חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה, ועל כך יעידו עשרות בתי הכנסת העתיקים שסביבנו, והגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל בעת החדשה", הכריז נתניהו. "ב-19 השנים, כשהגולן היה תחת הכיבוש הסורי, ושימש לבונקרים, לגדרות טיל, למוקשים, לתוקפנות – הוא שימש למלחמה. בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל, הוא משמש לחקלאות, לתיירות, למיזמים כלכליים, לבנייה. הוא משמש לשלום. באזור הסוער סביבנו ישראל היא הגורם המייצב, ישראל היא הפתרון ולא הבעיה.

"אני חייב להגיד לכם שמדינות רבות באזור כבר מכירות בכך והמגמה של הבנה ושיתוף פעולה עמן הולכת ומתחזקת", טען נתניהו. "ישראל תמשיך לפעול כדי לשמור על הביטחון ועל השקט בגבולנו הצפוני ומול רצועת עזה. השקט נשמר כתוצאה מפעולות ההגנה והסיכול של צה"ל, ובמקרה הצורך, וודאי במקרה שנותקף, מההבנה של אויבינו שאנחנו נגיב בתקיפות רבה מאוד נגדם.

"בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן. אוכלוסיית הגולן גדלה משנה לשנה, היא מונה כיום כחמישים אלף איש ויש עוד אלפי משפחות שאמורות להצטרף בשנים הקרובות. אנחנו נמשיך לחזק את התושבים, את ההתיישבות, את התעשייה ואת החקלאות בכל דרך, כולל בהחלטות שנקבל בישיבת הממשלה הזו".

ראש הממשלה אמר כי  שוחח אמש עם מזכיר המדינה קרי ואמר לו כי הוא מסופק, אם סוריה אי פעם תחזור להיות מה שהייתה. "אמרתי למזכיר המדינה שלא נתנגד להסדר המדיני בסוריה, בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל. כלומר, שבסופו של יום, כוחותיה של איראן, חיזבאללה ודאעש יסולקו מאדמת סוריה. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות, ובעיקר בשתי עובדות יסוד. האחת – מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. השנייה –  הגיע הזמן אחרי חמישים שנה שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל".

אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן, אמר בתגובה כי הוא נרגש מאוד מההחלטה לקיים את ישיבת הממשלה בגולן. "יש לזה משמעות היסטורית ממש עבורנו. אנחנו עוד רגע מציינים חמישים שנה לחידוש ההתיישבות היהודית בגולן, שבאמת נשענת על יישוב יהודים מתקופת בית שני במשנה והתלמוד. הישיבה הזו היא חלק מתהליך שאנחנו חווים אותו בעשר השנים האחרונות, בממשלות בראשותך – חיבור גדול להתיישבות בגולן, בנייה, פריחה, צמיחה וקליטה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן