Skip to content

ההתנחלויות יוכרו כמטרה ציבורית לצרכי מס

שר האוצר אישר: ההתנחלויות יוכרו כמטרה ציבורית לצרכי מס ויקבלו פטור ממס כמו מוסדות דת, בריאות, ספורט ועוד. הדבר נעשה בתשובה לפנייתו של ראש מועצת יש"ע. האחרון, בירך את שטייניץ ש"שוב הוכיח גישה ציונית לאומית כלפי ערך ההתיישבות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר אישר: ההתנחלויות יוכרו כמטרה ציבורית לצרכי מס ויקבלו פטור ממס כמו מוסדות דת, בריאות, ספורט ועוד. הדבר נעשה בתשובה לפנייתו של ראש מועצת יש"ע. האחרון, בירך את שטייניץ  ש"שוב הוכיח גישה ציונית לאומית כלפי ערך ההתיישבות"

ניצן קידר

התנחלות ענתות. מעתה, ללא מס (צילום: vardosi ויקיפדיה)
התנחלות ענתות. מעתה, ללא מס (צילום: vardosi ויקיפדיה)

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, החליט לאשר את הגדרת ההתיישבות כמטרה ציבורית, בהתאם לסעיף 9 לפקודת מס הכנסה. משמעות הדבר, כי מוסדות ציבור העוסקים בהתיישבות ובעידודה יזכו לאותו פטור ממס על הכנסות (שאינן נובעות מפעילות עסקית), כפי שזוכים לו גם מוסדות דת, תרבות, חינוך, בריאות, ספורט ועוד.

את ההחלטה קיבל שר האוצר, במענה לפניית יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אליו בנושא. דיין ציין בפנייתו אל שטייניץ, כי לשר האוצר נתונה הסמכות להוסיף מטרה ראויה אל רשימת המטרות הציבוריות המנויות באותו סעיף.

"כמה מקודמיך אכן עשו שימוש בסמכות זו כדי להוסיף לרשימת המטרות הציבוריות המנויות במפורש בסעיף (דת, סעד, ספורט וכו') עוד מטרות ראויות, כגון: שמירה על איכות הסביבה ועידוד ההתנדבות", כתב דיין והוסיף: "נדמה לי שבין המטרות הציבוריות שבתוקף – בולטת בהיעדרה מטרה ראויה מאין כמותה והיא ההתיישבות. יכולה ליפול בחלקך הזכות, מכובדי שר האוצר, להיות מי שמתקן מחדל זה".

בעקבות ההחלטה, שיבח יו"ר מועצת יש"ע את ד"ר שטייניץ על החלטתו וציין, כי "שר האוצר שוב הוכיח גישה ציונית לאומית כלפי ערך ההתיישבות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן