Skip to content

מעבר קלנדיה: ניסיון פיגוע דקירה – 2 פלסטינים חוסלו

לטענת המשטרה השניים נעו רגלית במעבר המיועד לכלי רכב. לוחמי מג"ב קראו להם להתרחק והשניים המשיכו לנוע קדימה כשהאישה אוחזת בסכין. בוצע לעברן נוהל מעצר חשוד וכשלא שעו לקריאה לעצור נורו למוות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גופות שני הפלסטינים שנורו
גופות שני הפלסטינים שנורו

שני פלסטינים, בהם אחת חמושה בסכין, שהתקרבו היום (רביעי) לעבר עמדת לוחמי מג"ב במעבר קלנדיה, נורו על ידי הכוח ונוטרלו. רופא צבאי קבע את מותם של שני המחבלים בזירה.
ממשטרת ישראל נמסר כי הפלסטינים הגיעו רגלית למעבר המיועד למעבר כלי רכב בלבד וכוח משמר הגבול ששהה בעמדת הבידוק הורה להם להתרחק מהמקום. השניים לא שעו לקריאות לוחמי מג"ב והמשיכו להתקדם כשבידה של האישה שזוהתה מאוחר יותר כ-מראם אבו איסמעיל בת 24, תושבת א-ראם שבמזרח ירושלים, זוהתה סכין. השוטרים קראו לשנים לעצור מספר פעמים, משהמשיכו להתקרב במהירות לכיוון השוטרים, כשהסכין עדיין בידה של האישה, ביצעו הלוחמים את נהל מעצר חשוד, ירו באוויר וכשנוכחו כי הדבר לא עוזר ירו השוטרים ונטרלו את השנים. רופא צבאי קבע את מות שניהם במקום. בחיפוש על גופו של הגבר נמצאו סכין ואולר שנשא בכיסיו.
החזיקה סכין ונורתה - מראם אבו אסמעיל
החזיקה סכין ונורתה - מראם אבו אסמעיל


מתחקיר האירוע עולה כי שוטרים ולוחמי מג"ב המוצבים במעבר קלנדיה הבחינו בגבר ואישה פלסטינים הצועדים לכיוון המעבר המיועד למעבר כלי רכב בלבד כאשר ידה של האישה בתוך תיק שהיה ברשותה וידו של המחבל מוסתרת מאחורי גבו ואוחזת בדבר מה שעורר את חשדם של השוטרים. השוטרים הפועלים במקום צעקו לעברם מספר פעמים לעצור ולא להמשיך להתקדם. המחבלת והמחבל המשיכו לצעוד ולהתקרב לשוטרים אשר המשיכו לקרוא לעברם לעצור ולהשליך את התיק שהיה ברשותה. המחבלת עצרה במרחק קרוב לשוטרים, החלה לצעוד מספר צעדים לאחור יחד עם המחבל , כאשר לפתע הסתובבו שוב לעבר השוטרים , המחבלת שלפה סכין שהיה בתיקה והשליכה אותו בכיוון ישיר לשוטר שעמד בסמוך אליה, אך השוטר לא נפגע. השוטרים והמאבטחים פעלו במהירות וירו לעברם של המחבלים ונטרלו אותם. בבדיקה בשטח אותרה בנוסף לסכין של המחבלת, בחגורתו של המחבל סכין זהה וסכין מתקפלת.
הסכינים והאולר שהיו בידי בני הזוג (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
הסכינים והאולר שהיו בידי בני הזוג (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

ממשטרת ירושלים נמסר כי "משטרת ירושלים פועלת בימים אלו בכוחות מתוגברים ברחבי הבירה ובעוטף. ערנותם ופעילותם המקצועית של השוטרים ולוחמי מגב מנעה פגיעה באנשי כוחות הביטחון ואזרחים. הפעילות במתכונת המתוגברת תימשך בכלל ימי החג לשם מניעת פיגועי טרור ושמירה על הביטחון". משרד הבריאות ברשות הפלסטינית הכריז בשלב זה על 2 המחבלים המתים כלא מזוהים עדיין.
העברת גופות הפלסטינים לידי נציגי הרשות הפלסטינית (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
העברת גופות הפלסטינים לידי נציגי הרשות הפלסטינית (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן