Skip to content

נשלח למאסר בגין נהיגה 100 קמ"ש מעל למהירות המותרת

תושב הדרום נתפס נוהג במהירות הגבוהה במאה קמ"ש מעל למהירות המותרת. השופט החליט לשלוח אותו למאסר עם מילים קשות: "מדובר בעייני בהתנהגות שהיא בריונות כבישים, התנהגות המסכנת חיי אדם בצורה החריפה ביותר כמעט שניתן להעלות על הדעת, התנהגות אשר יצרה סכנת חיים ברורה ומיידית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תושב הדרום נתפס נוהג במהירות הגבוהה במאה קמ"ש מעל למהירות המותרת. השופט החליט לשלוח אותו למאסר עם מילים קשות:  "מדובר בעייני בהתנהגות שהיא בריונות כבישים, התנהגות המסכנת חיי אדם בצורה החריפה ביותר כמעט שניתן להעלות על הדעת, התנהגות אשר יצרה סכנת חיים ברורה ומיידית"

מאת אבירם זינו

בית המשפט לתעבורה בבאר שבע גזר אתמול (ד, 22.2.2012) ארבעה חודשי מאסר בפועל על מחמד אבו גוידר, שנהג במהירות מופרזת (195 קמ"ש), 100 קילומטרים לשעה יותר מהמותר בכביש המחבר את באר שבע ליישובי הסביבה. בזמן זה היו ברכבו שלושה נוסעים נוספים. בנוסף נפסל מלקבל רישיון נהיגה במהלך שש השנים הקרובות.

השופט, אלון אופיר ציין כי עונש המאסר יבוצע  "מאחורי סוגר ובריח", כדי להמחיש את חומרת מעשיו של הנהג. השופט הוסיף וציין כי, "המדובר בעייני בהתנהגות שהיא בריונות כבישים, התנהגות המסכנת חיי אדם בצורה החריפה ביותר כמעט שניתן להעלות על הדעת, התנהגות אשר יצרה סכנת חיים ברורה ומיידית לנאשם, לנוסעים ברכבו ולכל מי שלמזלו הרע היה בסביבת המרצדס הלבנה בה נהג… המדובר בכביש שלצידיו זרועים יישובים רבים, אין מדובר בדרך שוממה באמצע המדבר"

עו"ד אשר לואיס, מטעם הפרקליטות, ביקש שיוטל על הנאשם עונש מאסר בפועל ופסילה ארוכה, תוך שהם מפנים את בית המשפט לעובדה הקשה לפיה הספיק לצבור 17 הרשעות קודמות בתקופה של פחות משלוש שנים בהם הוא מחזיק ברישיון נהיגה, בין היתר במעבר באור אדום, עבירות מהירות נוספות, נהיגה ללא חגורת בטיחות ותוך שיחה בטלפון הסלולרי.

בהקשר זה הוסיף השופט אופיר, כי מעברו התעבורתי של הנאשם, על רקע ותק נהיגתו הקצר מאוד כי מדובר בעבריין תנועה, וגם אם מבחינה פלילית אין לנאשם עבר, "הרי שככל שהמדובר בבדיקה תעבורתית, המדובר בעבריין תנועה כבד ומסוכן. אין כל מקום בעייני לענישה שיקומית או לעבודות שרות..התנהגות כה מסוכנת מחייבת בעייני ענישה מתוך שיקולי גמול והרתעה הכוללת מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח"

השופט הדגיש בפסק דינו כי, "עבריינות הכבישים ובמקרה הזה בריונות הכבישים מחייבת ענישה קשה, בלתי מתפשרת אשר תייצר הרתעה מתאימה לבל יעלה על דעתו של כל נהג אחר לשקול האצת רכבו למהירות שהיא אף דומה ללמהירות בה נהג הנאשם"

כאמור הטיל השופט על הנאשם עונש מאסר של 4 חודשים, מאסר על תנאי של חצי שנה על תנאי, פסילה רישיון לשש שנים וקנס של 2000 שקלים".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן