Skip to content

אחרי 7 הארכות מעצר: כתב אישום באשמת רצח נגד בייז'נרי

משטרת ישראל צפויה להגיש בימים הקרובים כתב אישום כנגד בייז'נרי שהוגדר כרוצח סדרתי. בדיון להארכת מעצרו שנערך הבוקר הגישה המשטרה הצהרת תובע לפיה הצטברו בידיה ראיות המספיקות להרשיעו לפחות בשני מקרי רצח, האחד בחיפה והשני בתל אביב. בייז'נרי מכחיש בכל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל הגישה הבוקר (חמישי), בבית המשפט השלום בחיפה, הצהרת תובע לפיה תגיש המשטרה בימים הבאים כתב אישום כנגד פיודור בייז'נרי (26) תושב חיפה ואב לשניים שנעצר לפני 55 ימים בחשד כי ביצע עבירות רצח, אונס ומעשים מגונים בארבע נשים. המשטרה צפויה להגיש את כתב אישום ככל הנראה רק על שני מעשי רצח באשדוד ובחיפה – אך לא על המקרים האחרים שיוחסו לו. הוא צפוי להיות מואשם בשני מקרה רצח ועבירות נוספות הכוללות עבירות מין והצתה.
מהצהרת תובע שהוגשה כיום עולה כי ככל הנראה היחידות החוקרות את הפרשה לא הצליחו לאסוף די ראיות כדי לקשור את בייז'נרי לשתיים הנרצחות – אחת בחיפה ואחת בתל אביב. רציחתה של אישה עיוורות בשנות ה-50 לחייה, שנרצחה ביולי 2013 כשעל פי החשד, נאנסה בידי בייז'נרי ולאחר מכן נרצחה ונשרפה כשהרוצח הצית את דירתה שבחיפה. בתחילה חשבו כי השריפה נגרמה בשל קצר חשמל בדירה, אך לאחר שכלב הנחייה של העיוורת נמצא מחוץ לדירה בעת השריפה, חשדה המשטרה כי מדובר במקרה רצח בשל העובדה כי כלב נחייה תמיד צמוד לבעליו ולעולם איננו משוחרר מטווח ידי העיוור. כמו כן הוא צפוי להיות מואשם גם ברצח של צעירה שככל הנראה עסקה בזנות, וגופתה נמצאה בדירה באשדוד במרץ האחרון. ימים ספורים לאחר מציאת הגופה נעצר בייז'נרי, לאחר שבזירה נמצאו ראיות שקשרו אותו למעשה הרצח.

פיודור בייז'נרי (צילום מסך)
פיודור בייז'נרי (צילום מסך)

הבוקר, בפתח הדיון בבית משפט השלום בחיפה אמר פרקליטו מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד ליאוניד פרוחובניק כי מרשו מוסיף לדחות את הטענות נגדו. "הוא עומד על כך שלא עשה שום עבירה ממה שמיוחס לו. נלמד את החומר ונתמודד", אמר הפרקליט. גרושתו של בייז'נרי, נדיה, גם היא שבה ודחתה את החשדות נגדו ואמרה: "הייתי אתו שש שנים, אני לא מאמינה שרצח". מעצרו של בייז'נרי הוארך היום בחמישה ימים נוספים. בייז'נרי הגיב הבוקר קצרות לתקשורת ואמר: "לא עשיתי כלום. לא עשיתי מה שאומרים עלי". הוא ציין כי הוא מתגעגע למשפחתו ושב ואמר כי לא עשה דבר מהמיוחס לו ואין לו מה להוסיף על כך.
מעצרו של פיודור הוארך עד כה כבר שבע פעמים. הוא נעצר לפני קרוב לחודשיים בחשד לרצח צעירה באשדוד, ולאחר מעצרו החקירה נגדו הסתעפה והתפתחה לבדיקת שלושה מעשי רצח נוספים. בדיון שנערך בתחילת השבוע עלה כי הוא הודה בחלק מהמעשים בפני מדובב. עם זאת, בהמשך הוא הכחיש כי הודה וטען בתוקף כי לא עשה דבר המיוחס לו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן