Skip to content

נחשפה מנהרת טרור נוספת בדרום רצועת עזה

המנהרה שנחפרה בעומק של 28 מטרים, התגלתה במרחק של מספר קילומטרים מהמנהרה שנחשפה בחודש שעבר, כשהיא חוצה את קו גדר המערכת לתוך ישראל "מדובר במנהרת טרור שנחפרה על-ידי ארגון הטרור חמאס במטרה לבצע פיגועים בשטח ישראל", נמסר מדובר צה"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: צה"ל חשף מנהרה נוספת בדרום רצועת עזה. הנהרה נחפרה בעומק של 28 מטר ואותרה במרחק של כמה קילומטרים מפתח המנהרה שאותר בחודש שעבר, באזור שבין כרם שלום לחולית. קצין בכיר בצה"ל הבהיר כי המנהרה חוצה לשטח ישראל ולדבריו טרם מובן באם זו את מיציאות המנהרה או יציאת המנהרה הראשית לישראל. דובר צה"ל מסר כי "כוחות צה"ל איתרו במאמץ מבצעי ומודיעיני, מנהרת טרור נוספת בדרום רצועת עזה", וכי "איתור מנהרת הטרור הוא פרי מאמצי הגנה וסיכול נרחבים, ממושכים ואיכותיים של כוחות רבים בהובלת פיקוד הדרום ואוגדת עזה, המתקיימים מאז סיום מערכת 'צוק איתן' ". "מדובר במנהרת טרור שנחפרה על-ידי ארגון הטרור חמאס במטרה לבצע פיגועים בשטח ישראל נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון ולפגיעה בריבונות ישראל", מסר בדובר והוסיף כי "איתור המנהרה מתרחש במקביל לשתי יממות בהן יורה חמאס לעבר כוחות צה"ל שעסקו בפעילות מבצעית על-מנת לסכל את מאמצי הטרור של חמאס". דובר צה"ל הסביר כי בתגובה לכך "צה"ל תקף בשעות הערב והלילה מספר מטרות טרור של חמאס". "צה"ל רואה בפעילות טרור בתווך התת קרקעי ומעליו כהפרת ריבונותה של מדינת ישראל וכאיום על אזרחיה, ורואה בחמאס אחראי בלעדי להן", נמסר מדובר צה"ל, ועוד: "צה"ל ימשיך ויפעל לאיתור מנהרות טרור, באמצעים שונים העומדים לרשותו לסיכול פיגועים נגד אזרחי ישראל ולהשמדת המנהור התת קרקעי. למדינת ישראל ולצה"ל הזכות הלגיטימית והחובה לוודא את ביטחון אזרחיה ולכך נוסיף ונפעל". עוד מסר דובר צה"ל כי "השקט ושגרת החיים התקינה הם אינטרס הדדי ונשאף לשמרו".

חשיפת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
חשיפת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)

פנים המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
פנים המנהרה (צילום: דובר צה"ל)

אתמול בבוקר הזהיר ארגון חמאס ושיגר איום לעבר ובו נאמר: "אל תבדקו את סבלנותנו". בארגון הבהירו כי "אנחנו מקיימים התייעצויות כדי להחליט מה יהיה אופי התגובה על ההסלמה הישראלית במזרח עזה". ההסלמה נמשכה אתמול גם בשעות אחר הצהרים כשפצצות מרגמה נורו סמוך לכוח הנדסה שפעל לאיתור מנהרות בדרום הרצועה. צה"ל השיב בירי טנקים. אמש נרשמו שלוש תקריות בגבול הרצועה בתוך שעות ספורות: כוח של חיל ההנדסה ביצע ירי לעבר מקור פיצוץ שבוצע מכיוון צפון רצועת עזה. מוקדם יותר, כוח הנדסה שעבד סמוך לגדר המערכת בגבול עזה שמע פיצוץ, והשיב אש למוקדים חשודים בגזרה. עוד קודם לכן בוצע ירי לעבר כוח שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר. בשלושת האירועים איש לא נפגע. הכוח שהבחין בפיצוץ חש מאוים וביצע נוהל השבת אש למקומות חשודים בגזרה. טנקים ירו לעבר שתי עמדות חמאס. מוקדם יותר בוצע ירי תלול מסלול לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. הכוח הגיב בירי טנק לעבר עמדה חשודה במרחב. איש לא נפגע בתקריות.
בתוך כך, דיווחה תחנת הטלוויזיה של הג'יהאד האיסלאמי כי מנגנוני הביטחון ברצועת עזה פינו את כל העמדות הצבאיות מחשש לתקיפה של חיל האוויר שאכן אירעה הלילה. ואכן הלילה (רביעי) הודיע דובר צה"ל על תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לאירועי הירי שבוצעו לעבר כוחות צה"ל דובר צה"ל מסר כי לפני צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר חמש מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לחמאס בדרום רצועת עזה. לדברי דובר צה"ל התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הירי שבוצעו ביומיים האחרונים על ידי ארגון הטרור לעבר כוחות צה"ל שעסקו בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת. "צה"ל רואה בפעילות טרור בתווך התת קרקעי ומעליו כהפרת ריבונותה של מדינת ישראל, ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי הבלעדי לפעולות טרור אלו. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש על מנת להשמיד את כל המנהור התת קרקעי" מסר הדובר. על פי הפלסטינים הופצץ שדה תעופה בדרום עזה.
פתח המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
פתח המנהרה (צילום: דובר צה"ל)

( צילום: דובר צה"ל)
( צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך כלי תקשורת ברצועה דיווחו על עשן שמיתמר מדירה בשכונת תופאח, ליד מטה חברת החשמל, לאחר שזו נפגעה מירי פגזים ישראלים. בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, אמר אמש כי "ההסלמה הישראלית נגד רצועת עזה היא התפתחות משמעותית ומהווה הפרה בוטה של הסכם הפסקת האש". לטענתו, ישראל תשלם מחיר על צעדיה נגד חמאס. בהמשך היום (רביעי) התייחס לעניין גם דובר חמאס, כשאמר שהארגון "מטיל על ישראל את מלוא האחריות להסלמה במזרח עזה ולכל תוצאותיה של ההסלמה". מאוחר יותר בשעות הערב נמסר מהזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א דין אל קסאם כי "האויב הציוני לא זוכר שום סיבה שגרמה להסלמה הקודמת, האויב לא עזב את רצועת עזה מאז, ולא נתן לה מענה לחששות שלה ואף תקף אותה כפי שעשה פעמים קודמות". לטענת הזרוע הצבאית "האויב הפר את ההסכם משנת "2014. כשפעל בתוך הרצועה בעומק של כ 200 מטרים מעבר לגדר".

התקיפות בעזה

אתמול בסמוך לאירועי מקרי ההסלמה, ערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון סיור בגבול רצועת עזה יחד עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, במהלכו קיבלו סקירה בנושא המנהרות ופעילות צה"ל באזור הרצועה – בגיבוי המערכת הטכנולוגית החדשה שהביאה לחשיפת מנהרת הטרור שחדרה לישראל ונחשפה לאחרונה.

בוגי ואייזנקוט בסיור באוגדת עזה ( צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
בוגי ואייזנקוט בסיור באוגדת עזה ( צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן