Skip to content

כשלתושבים ולעיריה יש תכניות קצת שונות

העיריה רוצה קניון השכנים רוצים גן משחקים לילדים. כאן זה מארסיי לא תל אביב. השכנים לא יוותרו ללא קרב. וקרב פירושו בדיוק כמו שזה. והכל על... כמה שולחנות עץ.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

LA PLAINE או בעברית המישור, נמצאת בעצם על גבעה במרכז העיר. למה המישור? כי פסגת הגבעה שטוחה לחלוטין. לשכונה יש הסטוריה ארוכה ואחד המונומנטים שניצב בה מזכיר שממנה יצא הכדור הפורח הראשון שחצה את הים התיכון. מעבר לזה מדובר ברחבה גדולה בה מתקיים שוק  ענקי שלוש פעמים בשבוע ובמרכזה גן. לא הרבה כמה עצי מגנוליה, מגרש שעשועים קטן, ורחבה למשחקי פטאנק (המשחק הפופולרי בדרום צרפת).

תושבי השכונה מעט בוהמיינים אין להם הרבה, השכירות הנמוכה והמקום הפופולרי קיבצו למקום אנשים מעניינים, קצת מוזרים ומאוד עקשנים. והיא אחת מארבע שכונות שמסביבה בה מתנהלת פעילות אנארכיסטית ואנטי קפיטליסטית.

השולחנות של La Plaine - צילום: עמית מנדלזון

תושבי השכונה, למשל, מתעקשים בתחילת כל אביב לנהל במקום קרנבל משלהם, לא מאורגן, ספונטני ושמח. העיריה לעומת זאת לא אוהבת ספונטני ושנה אחרי שנה מסתיים הקרנבל הזה באלימות משטרתית ועצורים. והקרנבל ממשיך לצעוד כל שנה, למרות הכל.

הקרנבל הבעייתי - צילום: עמית מנדלזון

לאחרונה פנו התושבים לעיריה בדרישה להעמיד כמה שולחנות וספסלים בגן, שירותים (מתפקדים) ומקום לילדים לשחק כדורגל. ושוב לעיריה יש תכניות אחרות. מבחינת העיריה יותר חשוב שבמקום יהיה שוק קבוע. או מה שהתושבים מגדירים כגירסה אופקית של קניון. מיותר לציין שזה הדבר האחרון שמעניין את התושבים.

היות ולא קיבלו תשובה עניינית מהעיריה הלכו התושבים ובנו בעצמם ספסלים ושולחנות במקום. הם אמנם ציפו לתגובת העיריה אבל לא לזו שהגיעה. יום אחד הופיעו במקום 70 שוטרים ובאלימות פרקו את הספסלים היכו את אלו שהגנו עליהם וביצעו מעצרים.

עציצים וצמחיה תוצרת מקומים - צילום: עמית מנדלזון

מכתבים נשלחו, ללא מענה, תלונות הוגשו, התעלמות מוחלטת. העיריה בשלה. אם העיריה בשלה אז התושבים בשלהם. כל הספסלים והשולחנות הוצבו מחדש והפעם כשבסיסם יצוק מבטון ומקובע  לאספלט. על השולחנות צויירו לוחות משחק לשחמט. על הגדרות הותקנו עציצים (בצורה כזו שלא יהיה כל כך פשוט לפרק אותם) ומרגע זה והלאה כל השכונה והשכונות הסמוכות לה, שהוזעקו לסייע, בהיכון. כל רגע נתון ביום יש במקום 20 או 30 איש ובכל פעם שנפוצה שמועה שהמשטרה מתכננת ביקור במקום מייד מתייצבים עוד כמה עשרות.

משמרת הצהריים - צילום: עמית מנדלזון

בינתיים הגן שוקק חיים מתמיד וכולם בכוננות מתמדת. לא, אף אחד לא מתכוון כאן לוותר לעיריה ואף אחד כאן לא מתכוון להקל על המשטרה וכולם ממתינים לקרב הבא.

 

 

3 Comments

  1. גורן
    7 במאי 2016 @ 13:25

    צרות של עשרים

    • עמית מנדלזון
      9 במאי 2016 @ 16:49

      טעות: אף אחד כאן לא עשיר

      • גורן
        10 במאי 2016 @ 9:53

        עמית….." עשרים"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן