Skip to content

בנעליו הגדולות של סבא

במוצ"ש הקרוב יוכלו חובבי המוזיקה המופלאה של הפסנתרן והמלחין האגדי דיוק אלינגטון להתענג על מפגש ייחודי עם התזמורת שהקים נכדו וממשיך דרכו. התזמורת ממשיכה את המסורת ומעלה את כל הלהיטים האהובים שהלחין דיוק. התזמורת תופיע רק שלוש פעמים בארץ, - ברחובות, תל אביב, וחיפה. לא הייתי מחמיצה מופע זה בעד שום הון שבעולם!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דיוק אלינגטון היה מלחין פורה ומוזיקאי  אהוב שניצח במשך למעלה מחמישים שנה על התזמורת שהקים. הוא הלחין מוזיקה לסרטים, שירים ומחזות זמר.  התזמורת שייסד הופיעה ברחבי העולם. בנו, מרסר – השחקן ונגן החצוצרה, המשיך את דרכו וניצח על התזמורת עד יום מותו. הוא כתב את המחזה Sophisticated Ladies  שהיה מבוסס על שיריו של דיוק אלינגטון והועלה בברודווי בשנות ה-80.

 נגני התזמורת של דיוק אלינגטון, קרדיט יח"צ
נגני התזמורת של דיוק אלינגטון, קרדיט יח"צ

נכדו של דיוק – פאול מרסר – הוא במאי ומפיק סרטים. הוא הפיק סרט על סבו. על התזמורת של הסבא האגדי מנצח כיום צ'רלי יאנג והיא ממשיכה להשמיע את כל הלהיטים האהובים של דיוק אלינגטון ברחבי העולם, – באירופה וסין וגם כמובן ב"מועדון הכותנה" הנודע בהארלם!

 התזמורת של דיוק אלינגטון, קרדיט יח"צ
התזמורת של דיוק אלינגטון, קרדיט יח"צ

נגניה של התזמורת, המופיעה מזה 90 שנה, הצליחו לשחזר את הצליל המופלא של דיוק אלינגטון. תהא זו חוויה ייחודית לחובבי ג'אז נוסטלגי להאזין לצליל הייחודי של תזמורת זו ולהתבשם מכל הנעימות האהובות של דיוק אלינגטון שהם יעלו. במסגרת סיבוב הופעות באירופה תגיע התזמורת המונה 15 נגנים לשלושה מופעים בלבד בארץ: ב-14.5.2016 ינגנו בהיכל התרבות "בית העם" ברחובות, ב- 15.5.2016 בהיכל התרבות בתל אביב, וב-16.5.2016 במרכז הקונגרסים בחיפה.

לא ללכת – לרוץ

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן