Skip to content

נתניהו טען כי ישראל איימה על מצרים בפעולה צבאית – ואח"כ חזר בו

בטקס זיכרון לנופלי משרד החוץ טען נתניהו: "לפני כמה שנים, עמדנו בפני מצור שהלך והתהדק על אנשינו בשגרירות ישראל בקהיר, המון פרוע שבא לשחוט את אנשינו. הפעלנו באותו ערב את כל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות איום בפעולת חילוץ של צה"ל, דבר שהכריע את הכף והביא לסיום מוצלח של האירוע". בהודעה שפרסם מאוחר יותר תיקן את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל איימה על מצרים כי אם לא יחולצו אנשי שגרירות ישראל בקהיר, שהיו נצורים ע"י המון פרוע בתקופת שלטון האחים המוסלמים – ישראל תפעל צבאית. כך טען היום ראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו, בטקס אזכרה לנופלים בשירות החוץ במשרד החוץ בירושלים. שעות מספר לאחר מכן חזר בו מדבריו וטען בהודעה שפרסם כי דובר על פעולת חילוץ מתואמת עם המצרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס זכרון לנופלים בשירות החוץ משרד החוץ. (צילום: חיים צח-לע''מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס זכרון לנופלים בשירות החוץ משרד החוץ. (צילום: חיים צח-לע"מ)

"אנחנו עושים מאמצים, בעיקר באמצעות המוסד והשב"כ, להגן עליכם ולהגן על כל עובדי שירות החוץ ונציגינו בעולם", אמר נתניהו בטקס. "המאמץ הוא חובק עולם וייחודי והוא הציל הרבה אנשים, לא רק בשירות החוץ שלנו, אלא גם בשירות החוץ של מדינות אחרת. לפעמים המאמצים הללו הם על חוט השערה.

"כאן, לפני כמה שנים, עמדנו בפני מצור שהלך והתהדק על אנשינו בשגרירות ישראל בקהיר, המון פרוע שבא לשחוט את אנשינו. הפעלנו באותו ערב את כל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות איום בפעולת חילוץ של צה"ל, דבר שהכריע את הכף והביא את הכוחות המצריים, אז תחת השלטון של האחים המוסלמים, יחד עם תיאום מדוקדק מכאן, הביא לסיום מוצלח של האירוע".

שעות ספורות לאחר מכן תיקנה לשכת רה"מ את הודעתה ואמרה כי ישראל לא איימה על מצרים שתשלח כוח של צה"ל לחלץ את הדיפלומטים הנצורים בשגרירות ישראל בקהיר לפני כ-5 שנים. בהודעת ההבהרה נאמר כי בדבריו התכוון ראש הממשלה נתניהו לומר, שדובר על פעולה מתואמת עם מצרים ולא על פעולה חד צדדית. "מדיניות ישראל היא להגן על אזרחיה המאוימים בכל מקום", נאמר בהודעה. "במקרה המדובר הכוונה הייתה, לפעולה מתואמת ולא חד צדדית. אנחנו שמחים שלא היה צורך בכך ומודים לצבא מצרים שטיפל במשבר באופן אחראי והביא לפתרון הבעיה", נכתב בהודעה. "רה"מ נתניהו מעריך מאוד את היחסים עם מצרים, וקיום הסכם השלום איתה הוא נדבך חשוב ביציבות האזור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן