Skip to content

ההצגה הטובה בעיר: סרנה vs נתניהו

בספטמבר הקרוב יפתח בית המשפט את שעריו לבירור תביעת לשון הרע של בני הזוג נתניהו כנגד העיתונאי יגאל סרנה. מול סרנה שחשף אירוע בו ראש ההמשלה "עף" באישון לילה ממכונית השרד בה נסע עם רעייתו והמשיך ברכב אחר, טוענים ראש הממשלה ורעייתו שהעיתונאי משקר. "הדברים החמורים שפרסם יגאל סרנה גובלים בהסתה נגד ראש הממשלה ורעייתו, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב 18 בספטמבר השנה יצטרך בית משפט השלום בתל אביב לדון בתביעה בגין לשון הרע והוצאת דיבה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרה רעייתו כנגד העיתונאי יגאל סרנה בגין שני פרסומים שפרסם העיתונאי בעמוד הפייסבוק שלו לפיהם, בראשון שבהם הוא טען כי שרה נתניהו גירשה את ראש הממשלה מרכבם – "כשבלילה נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1 בצעקות גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אישה אחת לא רוצה שהוא יישאר אתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים", כך כתב ובפוסט השני פרסם סרנה תמונה מעובדת בה נראה, לכאורה, ראש הממשלה כשהוא עוטה ברדס וממתין בצד הכביש. "בבאב אל ואד, לצד כביש אחד, מחכה רודן זעיר בחושך לטרמפ. קחו אותו", כתב סרנה.
אין ספק כי זו תהיה ההצגה הטובה בעיר אבל מן הסתם בני הזוג נתניהו ישתדלו שלא להופיע בדיון הראשוני. "ברור לי שבית המשפט ייעץ לשני הצדדים לגשת להליך גישור טרום משפט" אמר סרנה למגפון בהקשר זה, "אבל למרות שהם לא מעוניינים בהליך זה, יהיה עליהם להתייצב בבית המשפט לדיון ולא, תישלל זכותם לתביעה".

צילומי מסך
צילומי מסך

השאלות: עצירת שיירה מאובטחת, ירידת רה"מ והמשך תנועתו ברכב אחר – קרה או לא?
שלוש שאלות תשאלנה בעיקרי הדיון – האם ארע מקרה כזה בו שיירת ראש הממשלה עצרה באישון לילה ללא תכנון מבצעי?, האם אירע מקרה בו ראש הממשלה ירד מהרכב בו הוסע בזמן אותה עצירה? ולבסוף, האם ראש הממשלה המשיך את אותה נסיעה, אך ברכב אחר.
"בבוא בית המשפט להכריע בשאלה האם לתובעים עומדת הזכות לקבל פיצוי ללא הוכחת נזק מכוח חוק איסור לשון הרע, עליו להתחשב במספר גורמים: בין השאר להיקף הפגיעה, מעמד הנפגעים (התובעים) בקהילה, ההשפלה שסבלו ומידת הפגיעה העתידית הצפויה", נכתב בכתב התביעה. מדובר ב"שני פרסומים הפוגעניים האמורים", מציין פרקליט בני הזו, עורך הדין יוסי כהן.
לטענת נתניהו סרנה "ביצע עוולה באופן מתועב, ציני, שפל, מרושע וחסר עכבות – והכל מתוך מטרתו המוצהרת כמעט לנסות ולבייש את התובעים, לשפוך את דמם ולהלבין את פניהם ברבים". עוד נכתב בתביעה כי סרנה "מתמיד במשך זמן רב בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובעים בכל מחיר ולרמוס את שמם הטוב מתוך זדון ורשעות לשמה".
ביום רביעי שעבר הגיש סרנה כתב הגנה בו נכתב בין השאר כי "הפרסום הוא אמת בעיקרו, וכי אם יש בו פרטים לא מדויקים הרי שהם נבלעים באמת הכללית", כך טען סרנה המיוצג על ידי עורכי הדין ליאור אפשטיין ואביגדור פלדמן. בהמשך כתב ההגנה התייחס סרנה לפרסומים שונים בנוגע להתנהלותם של בני הזוג נתניהו שלא גררו תביעות דיבה. הוא טען כי הפרסומים רלוונטיים לנושא התביעה, והם "יובאו בדרך ראייה וקבילה לדיון משפטי". "על פי פרסומים רבים, התובעת (שרה נתניהו א.מ) היא בעלת יכולת השפעה כמעט ללא גבול על התובע (רה"מ נתניהו א.מ) שלעתים נראה כשבוי בידה", כך סרנה שהתייחס בכתב ההגנה לפרשת "הקלטת הלוהטת" שמהלכה התראיין נתניהו אצל יעקב אחימאיר והודה על קיום רומן מחוץ לנישואים. לדבריו של סרנה הסכם סודי שנחתם בין רעיית ראש הממשלה שרה לבעלה בנימין נתניהו, מאפשר לה זכות ווטו בתחומים רבים בהם גם זו הנוגעת לעניין נסיעותיו לחו" של ראש הממשלה ולפרסומים בדבר הצטרפות שרה לנסיעות בינלאומיות רבות. כך לדוגמא הטילה רעיית ראש הממשלה ווטו על הצטרפותה של השרה איילת שקד למטוס ראש הממשלה בטיסה לצרפת שנאלצה לטוס בטוס אחר.
"התובעת 2 (להלן התובעת) היא רעייתו של התובע ועל פי פרסומים רבים בעלת יכולת השפעה כמעט ללא גבול על התובע, שלעתים נראה כשבוי בידה ולעניין זה יזכיר הנתבע כי פורסם שקיים הסכם החשאי בין התובע לנתבעת שנחתם בתיווכו של עו"ד יעקב נאמן, בעקבות הודאתו של התובע 1 בפומבי, בשידור טלוויזיה, כי בגד בנתבעת וקיים מערכת אינטימית עם אישה אחרת (פרשת הקלטת הלוהטת), על פי הסכם זה הוטלו מגבלות לא חוקתיות על פעילותו של התובע, לרבות פעילויות אותם הוא מקיים מכוח חוק בתחום מינויי בכירים וכו'. כנגד פרסום זה לא הגישו התובעים תביעת דיבה וכך לאחרונה פורסם כי התובעת הייתה מעורבת עד לרגע האחרון במינויים הבכירים ביותר ובעלי הרגישות הגבוה ביותר לביטחון הציבור, לא הוגשה תביעת דיבה בשל פרסום זה.
כמו כן פורסם, ולא הוגשה תביעה, כי לא רשאי התובע לנסוע לחו"ל גם במשימות לאומיות אלא בליווי רעייתו, שהיא בעלת זכות ווטו למצטרפים למטוס ראש הממשלה. ומכוח זה מנעה מהשרה אילת שקד להצטרף למטוס ראש הממשלה", פרסם עורך הדין אביגדור פלדמן בדף הפייסבוק שלו בהקשר לכתה ההגנה של סרנה.
"התופעה של ראש מדינה הנשלט או משתף בשלטונו את רעייתי אינה זרה בעולם הפוליטי בינלאומי", נכתב בכתב ההגנה שמביא כדוגמה את ניקולאי צ'אוצ'סקו מנהיג רומניה ורעייתו, וחואן פירון ורעייתו אוויטה", כך מציין כתב התביעה.
"האמור בפרסום הוא אמת ותמים ופורסם תוך התבססות על מקורות ראויים ואמינים", ציין סרנה. "הוא נושא מאפיינים דומים או זהים לאפיזודות ידועות בחיי משפחת התובעים.‎ מדובר בביקורת הוגנת ראויה ומחויבת על התנהלות התובע (רה"מ א.מ) ושליטת הנתבעת 2 בו (הרעיה, שרה נתניהו א.מ), עובדה שכאמור תוכח בדרכים שונות ומגוונות".‎ סרנה אף שלל את הטענות לפיהן הסית נגד השניים וטען כי פעל על סמך "זכות היסוד דמוקרטית של חופש הביטוי, שהוא נשקו של אזרח שלא עומדים לרשותו אמצעים ביטחוניים ותקציב אדיר".
סרנה יוכל לדרוש סרטוני אבטחה וצילומי רחפן
דוברו של ראש הממשלה ניר חפץ טען הבוקר כי לא היו דברים מעולם וכי "בא כוחה של משפחת נתניהו (עו"ד יוסי כהן א.מ)", כך חפץ, "מסר בתגובה כי הדברים החמורים שפרסם יגאל סרנה ואשר גובלים בהסתה נגד ראש הממשלה ורעייתו, לא היו ולא נבראו. את הדיון על כך נקיים כדין בבית המשפט ולא בתקשורת".
בתגובה אחרת לתקשורת ציין עורך הדין יוסי כהן כי "השקרים הבוטים, ההשמצות הפרועות ודברי ההסתה שפרסם יגאל סרנה על ראש הממשלה ורעייתו חצו באופן מסוכן כל גבול אפשרי. במקום להתנצל ולהביע חרטה, סרנה מנצל באופן מרושע וזדוני כעת את החסינות שמוקנית לו בכתב ההגנה, כדי להוציא שוב דיבה מכוערת ורוויית ארס, תוך פגיעה בכל אמת מידה מוסרית ושימוש ציני בחופש הביטוי".
לשאלה האם יהיה ניתן יהיה להעיד את המקור של סרנה שברור שהוא נמצא בין אנשי תחום אבטחת האישים של ראש הממשלה, לפחות בדלתיים סגורות או להעניק לו חיסיון , הבהיר היום גורם משפטי בכיר כי בפני בית משפט אין שום דבר חסוי. בית המשפט צריך וחייב לברר כל דבר ובפניו אין חיסיון, כולל עדויות אנשים מצוות אבטחת האישים וכולל צילומי רחפן שתיעד את התנועה המבצעית, אלא אם ראש הממשלה בתנאים מיוחדים יחתום על צו חיסיון. "עובדה שתהייה תמוהה ביותר אם ראש הממשלה יחתום על צו כזה בתביעה שהוא הגיש כנגד סרנה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן