Skip to content

חשד חמור – שר הרווחה נחקר באזהרה בחשד לשימוש במידע פנים

חיים כץ חשוד שקיבל מידע פנים ממוטי בן ארי, איש הכספים של קובי מימון, ויחדיו הם רכשו מניות נצב"א לפני פרסום הדיווח למשקיעים בנושא המיזוג עם איירפורט סיטי של מימון. בשל כך השניים גרפו רווחים של כ-290 אלף שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הרווחה חיים כץ נחקר היום (שלישי) על ידי הרשות לניירות ערך בחשד כי עבר עבירה פלילית חמורה – שימוש במידע פנים בכדי לגרוף רווחים. בחשד זה עצרה היום הרשות וחקרה כבאזהרה את כץ כשעל פי החשד היה שותף בגריפת רווחים שנבעו ממידע פנים על עסקי חברות בשליטתו של איש העסקים קובי מימון. על פי חשד זה, איש הכספים של מימון, מוטי (מרדכי) בן אריה המשמש כיועצו הפיננסי של מימון בעניני החברות מאז 1999, העביר לכץ מידע סודי על מיזוג בין חברות "איירפורט סיטי" ונצב"א. כך, ידע לכאורה כץ שערך המניות שלהן יזנק וגרף מאות אלפי שקלים בהשקעות בבורסה בתל אביב.

חשודים - חיים כץ (מימין) ומוטי בן ארי (צילום מדף הפייסבוק)
חשודים - חיים כץ (מימין) ומוטי בן ארי (צילום מדף הפייסבוק)

במסגרת העסקה, שפרטיה הועברו לידי כץ, רכשה "איירפורט סיטי" את מניות נצב"א במחיר גבוה ב-23% ממחירן בבורסה. על פי החשד, בשל הידיעה המוקדמת של כץ ובן אריה על העסקה, רכשו השנים את המניות ב-5 ביולי 2015, בטרם הועבר דיווח לבורסה בנושא. וכך, לאחר שנמסר הדיווח לכלל הציבור על ביצוע העסקה, זינק שער המניות והשניים גרפו, על פי החשד, רווח של כ-290 אלף שקל. עקב מעמדו כחבר כנסת ושר בממשלת הליכוד, שוחרר השר לאחר חקירה כששופט בית משפט השלום בתל אביב, עמית יריב, שחרר גם את בן ארי בתנאים מגבילים תוך הפקדת ערבות בנקאית של מיליון שקל. הונו של כץ מוערך בין 6 ל 15 מילון שקלים בעיקר עקב אחזקותיו במניות (יחידות השתתפות) חברת חיפושי הגז ישראמקו.

1 Comment

  1. מיכאל
    17 במאי 2016 @ 19:40

    זה רק קצה הקרחון, חפשו את התחקיר של העיתונאי מוטי לייבל…
    הכתובת היתה על הקיר, העיתונאי מוטי לייבל פרסם דברים נוספים בתחקירים שלו …
    לרווחת מי אתה כבוד השר – כתבה מספר 2, מוטי לייבל / 28 ביולי 2015

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן