Skip to content

התקנה : איסור אופנים חשמליים מתחת לגיל 16 – אין מי שיאכוף

נתוני עמותת אור ירוק – למעלה מ-50% מרוכבי האופניים אינם חובשים קסדה בעוד שב-44% מתאונות האופניים הם מקרי פגיעת ראש. אמש חצו שני בני נער כביש בכניסה לבאר שבע. רכב פגע בשניים שלא חבשו קסדות. נער בן 15 מצא את מותו וחברו בן ה-16 נפצע בינוני. תקנה למניעת רכיבה בגיל צעיר יש, אבל אין מי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול, נכנסו לתוקפן התקנות החדשות של משרד התחבורה האוסרות רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16. אך נכון להיום (חמישי) אין מי שיאכוף תקנות אלו. במשרד התחבורה מצפים כי המשטרה תאכוף את החוק אך מודעים לכך שאין בידיי העירייה מספיק כוח אדם ותקציב לממש ציפייה זו, לכן מקווים במשרד התחבורה כי אכיפת החוק תעשה באמצעות הראשויות המקומיות.
לשאלת מגפון אמרו גורמים רשמיים כי המשרד לביטחון פנים מטפל בנושא תקצוב העיריות ולתקן תקנה שתעניק לפקח בעניין זה סמכויות של שוטר. "לאחר הפגרה תתכנס וועדת הכלכלה ושם יאושר התקציב למשרד", אמרו הגורמים. לפי שעה החוק עדיין אינו נאכף, וחלקם של בני הנוער אף כלל לא שמעו על התקנות החדשות.
יתרה מזאת, בסקר פנימי שערכה עמותת "אור ירוק", בתוך אתר העמותה, עולה כי למעלה מ 50% מכלל רוכבי האופנים שרובם הוא בני נער וילדים, אינם חובשים קסדת מגן בעת הרכיבה.
אמש (רביעי) סמוך לחצות, נפגעו שני בני נער 15 ו – 16, בצומת הכניסה הצפונית לעיר באר שבע בעת שרכבו על אופנים חשמליות בבאר שבע על ידי רכב פרטי שהגיע מכביש 40 לעיר.

זירת התאונה בכניסה לבאר שבע (צילום: מד"א)
זירת התאונה בכניסה לבאר שבע (צילום: מד"א)

מתחקיר האירוע עלה כי מדובר בנהג ררכב מסוג מזדה אשר נסע בכביש 40 מצפון לדרום ובהגיעו לצומת כניסה לבאר שבע, רגר- הצדיק מירושלים, פגע באופניים חשמליות שהגיעו מימין לשמאל. רוכב האופניים (16) הרכיב על השלדה נוסע בן 15 כששניהם רכובים ללא קסדות לראשם. הנוסע שהורכב נפטר בהגיעו לבית החולים סורוקה בבאר שבע וחברו רוכב האופניים, נפגע קל עד בינוני. נהג הרכב נחקר ושוחרר בערבות. למגפון נודע כי המשטרה בודקת חשד לפיו השניים חצו את הכביש בנסיעה כשהם חוצים באור אדום. מבית החולים סורוקה נמסר כי שני הנערים שנפגעו מרכב בעת שרכבו על אופניים בב״ש, פונו לחדר הטראומה בסורוקה. "נער אחד שפונה במצב אנוש תוך כדי החייאה, לצערנו נפטר מפצעיו. הנער שני שהגיע במצב בינוני אופל במיון הכירורגי.
בעקבות התאונה הקטלנית בדקו לבקשת מגפון בעמותת אור ירוק ומניתוח העמותה לפי נתוני מכון גרטנר (מכון מחקר לאומי לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות שמסייע למערכת הבריאות בקביעת מדיניות בריאות ובפיתוחה) עולה כי בשנת 2015 נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים, ו-483 בני אדם נפגעו. על פי נתונים אלו עולה כי אחד מכל עשרה מהרוכבים נפצע קשה ואנוש, כאשר 44% מהרוכבים שנפצעו סבלו מפגיעת ראש. עוד עולה מהנתונים כי 8% מכלל המאושפזים היו הולכי רגל, כאשר 50% מהולכי הרגל הנפגעים היו ילדים.
שמואל אבואב מנכ״ל עמותת אור ירוק אמר היום כי ״חייבים להפריד בין רוכבי האופניים וכלי הרכב באמצעות שבילים ייעודיים לרכיבה בטוחה עבור הרוכבים כנהוג במדינות המתקדמות. אסור למדינה להתעלם מאוכלוסיית רוכבי האופניים שרק הולכת וגדלה ולכן גם הרשויות המקומיות חייבות ליצור עבורם תשתית רכיבה בטוחה״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן