Skip to content

ישראל תחזיר את גופות האח ואחות שנורו במעבר קלנדיה

הערב צפויה ישראל למסור לידי נציגי הרשות הפלסטינית את גופות האחים שנורו בחודש שעבר במעבר קלנדיה. על חקירת האירוע מוטל צו איסור פרסום והמשטרה מונעת שחרור צילום מצלמות האבטחה של התקרית לידי התקשורת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל החליטה להחזיר לרשות הפלסטינית את גופותיהם של האח והאחות שנורו למוות במעבר קלנדיה ביום רביעי ה 27 באפריל שעבר. העברת הגפות צפויה להתבצע היום (ראשון) בשעות הערב. על פרטי חקירת האירוע שהוטלה על משטרת מחוז ש"י הוטל צו איסור פרסום והמשטרה מונעת מסירת סרטי צילום התקרית ממצלמות האבטחה במעבר הנתון לשליטתה לידי התקשורת.

צילום: סוכנות מען
צילום: סוכנות מען

עוד נודע כי את הירי ביצעו מאבטחים אזרחיים שעמדו בסמוך לשוטרים שפעלו על פי הבדיקה ללא דופי. החקירה מתבצעת אם כך, לגבי פעולת ירי המאבטחים. לטענת המשטרה נמצאו על גופות האחים סכינים נוספות.
עדי ראיה סיפרו כי השניים הגיעו למעבר בדרכם לירושלים. הם ירדו מהאוטובוס שהביאם למעבר ופנו לעבור במעבר כלי הרכב ולא במעבר בני האדם. לטענת המאבטחים הצעירה מראם סאלח חסן אבו אסמאעיל, בת 23, אם לשניים שהיתה בחודש החמישי להריונה, המתגוררת בשכונת א-ראם במזרח ירושלים, לא שעתה לקראות לעצור, הסתובבה השליכה את תיקה לכיוון השוטרים ואחזה סכין בידה. עדי ראיה סיפרו כי לא ראו את הוצאת הסכין מתיקה אבל הם ראו את אחיה הצעיר, אבראהים סאלח טאהה בן 16 מבית סוריק, אחוז בידה כשהוא נורה. עדי הראייה הוסיפו כי צוותים רפואיים פלסטיניים לא הורשו להתקרב לזירה.
מעבר כלי הרכב במחסום קלאנדיה (צילום: איאד חדאד - בצלם)
מעבר כלי הרכב במחסום קלאנדיה (צילום: איאד חדאד - בצלם)

חסן טאהה, אחיהם של השניים, אמר לכתב עיתון "הארץ" כי במשפחה מתקשים לעכל את המקרה. "אין לנו שום פרטים על מה שקרה. אף אחד לא עדכן אותנו. אני לא מאמין לכל הסיפור הזה של פיגוע. אחותי היא אם לשתי ילדות ואחי יצא איתה כי היא הייתה אמורה להגיע לרופא. ככל הנראה היא טעתה בדרך או לא הבינה מה קורה במחסום", אמר.
הסכינים שהיו ברשות השניים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
הסכינים שהיו ברשות השניים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)


מקבצת נדבות במעבר: " ראיתי אותה מרימה משהו ביד"

אני מקבצת נדבות במחסום קלנדיה באופן קבוע. סיפרה לתחקירן "בצלם": אני תמיד יושבת באותו המקום, באזור של השער שבו עוברים כלי הרכב היוצאים. ב-27.4.16, בערך בשעה 10:30, ראיתי בחורה צעירה, בת עשרים ומשהו ואתה נער. ראיתי אותם משוחחים חמש או עשר דקות ליד השער, במרחק של כ-20 מטר ממני. פתאום, הבחורה התחילה להתקדם פנימה לעומק המחסום. אחיה הלך מאחוריה והחזיק ביד שלה. לאשה היה תיק יד של נשים על הכתף. כשהיא עברה לידי אמרתי לה 'אסור להיכנס מפה. עכשיו הם יירו בך. לא מכאן המעבר'. היא בכל זאת המשיכה להתקדם. שמעתי גם כמה נהגים קוראים לה לעצור ומזהירים אותה.
שמעתי את אנשי הביטחון צועקים לה לחזור אחורה. אני חושבת שאחד מהם השתמש ברמקול. בהתחלה לא ראיתי שהיא מחזיקה משהו. אז ראיתי אותה מרימה משהו ביד, אבל לא הצלחתי לזהות מה זה היה. מיד התחיל ירי שכוון ישירות עליה ועל אחיה. ברחתי משם ושמעתי את הירי ממשיך. הסתכלתי עליהם וראיתי שהם כבר נהרגו ונפלו ארצה".

הם הגיעו עד למרחק של עשרים מטרים בערך מעמדות החיפוש ואנשי הביטחון פתחו באש

.ע.ר מוכר דובדבנים בן 16 סיפר: "אני מוכר דובדבנים במחסום קלנדיה, ליד המסלול שיוצא מהמחסום. ב-27.4.16 ראיתי בחורה בערך בת 25. היה איתה בחור צעיר. האישה התקדמה אל נהגי מוניות שעמדו קרוב אליי ודיברה איתם. אחרי שהיא עזבה את המקום אחד הנהגים סיפר שהיא שאלה איך נכנסים למעבר והוא הדריך אותה לשער של הולכי הרגל, שנמצא במרחק של כמה מטרים משער המכוניות.
אולי היא לא הבינה, ואולי זה מה שהיא התכוונה לעשות, אני לא יודע, אבל ראינו אותה נכנסת למחסום דרך השער של המכוניות היוצאות, ולא דרך שער הולכי הרגל. היא התקדמה לכיוון העמדות שבהן אנשי הביטחון הישראלים עורכים חיפוש.
שמעתי קריאה ברמקול, מכיוון מגדל התצפית שבכניסה למחסום. אני חושב שזו הייתה קריאת אזהרה. לא הבנתי מה אמרו, אבל הנחתי שהורו להם להפסיק להתקדם. הבחורה והבחור המשיכו להתקדם, אבל הבחור משך אותה בידה הימנית. הם הגיעו עד למרחק של עשרים מטרים בערך מעמדות החיפוש שבהן היו אנשי ביטחון, ואנשי הביטחון פתחו באש. לא שמתי לב לצבע המדים שלהם ואני גם לא יודע לזהות את המדים של הכוחות השונים. הבחורה והבחור נפלו מיד כשנורו. כנראה שהם נהרגו מיד, כי לא ראיתי שום תזוזה. אחר-כך, המשטרה והצבא סגרו את המחסום, גירשו את הנוסעים, ומנעו מכולם להתקרב. הם סגרו את השערים והתחילו לירות רימוני הלם ורימוני גז כדי להרחיק את האנשים מהאזור. גם אני ברחתי.
עצרתי כשכבר הייתי רחוק משם וראיתי שהגיע אמבולנס ישראלי, מכיוון ירושלים. אבל הם לא עשו כלום בשביל הנפגעים. הם עצרו שם וחיכו ורק יותר מאוחר, אחרי שעה לפחות, הם פינו את ההרוגים. ראיתי גם אמבולנס פלסטיני שהגיע, אבל לא הרשו לו להיכנס או לפנות את הנפגעים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן