Skip to content

שוטרי מג"ב סמויים היכו עובד ערבי בסופר בתל אביב – המשטרה: הוא היכה שוטרים

עובד ערבי בסניף אבן גבירול של "סופר יודה" בתל אביב, הוכה מכות נמרצות בידי שוטרי מג"ב סמוים. המשטרה טוענת כי הוא תהתנגד ותקף שוטרים. מנכ"ל רשת הסופרים: " שקר מוחלט. יש סרטוני אבטחה שמעידים שהוא הותקף קשה ולא תקף". מח"ש תחקור את האירוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עובד ערבי בסניף אבן גבירול של "סופר יודה" בתל אביב, הוכה היום (ראשון) בשעות הצהריים מכות נמרצות בידי שוטרי מג"ב לבושים אזרחית. עוברי אורח סיפרו כי השוטרים תבעו ממנו תעודת זהות וכשהוא תעודה מזהה מהשוטרים, הם הזעיקו תגבורת והוא הוכה מכות נמרצות.
"ראיתי עובד ערבי בסופר יודה יוצא להשליך את הזבל, ניגש אליו בחור עם מכנסיים קצרים ואומר לו: "תראה לי תעודת זהות", סיפר עד ראיה למגפון, "התעודת זהות בפנים, מי אתה?", שאל העובד. "הוא לא מסיים להגיד והוא חוטף מכות רצח, אבל רצח, ממנו ומהחבר שהיה איתו. מכות שלא ראית בחיים, שיניים עפות באוויר,  כשסיימו אתו הערבי היה מרוסק".

אזור התקרית האלימה
אזור התקרית האלימה

עד ראייה אחר אמר כי "הייתה אישה קשישה ששאלה אותם למה הם עושים ככה, הם צועקים לה לכי תזדייני מפה לפני שנגמור גם אותך וישיש עדים מסביב. ואז המשטרה הגיעה ובמקום לעזור לו, הצטרפה לשני הפורעים וכולם ממשיכים להכות אותו. ואני מספר לך שהכל כולל הקללות לקשישה קורה כשיש עדים מסביב. אני באמת לא יודע אם הערבי חי, דחפו את מה שנותר ממנו לניידת, לא אמבולנס, ונעלמו. הילה בן חמו דובר מחוז תל אביב במשטרת ישראל מסרה כי האירוע מוכר למשטרה אך הוא בטיפול מג"ב. ממג"ב נמסר כי  הם מתחקרים את האירוע ובסיומו יוציאו תגובה בהתאם. לטענת מקור במג"ב במאבק שהתפתח עם העובד הערבי, הוא תקף שוטרים ושניים מהם מאושפזים כעת בבית חולים.

שוטרי מג"ב סביב הפועל (צילום: איתמר לידר)
שוטרי מג"ב סביב הפועל (צילום: איתמר לידר)
ידו של אחד השוטרים שהותקף (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
ידו של אחד השוטרים שהותקף (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

בסמוך לכך נמסר מהמשטרה כי "מתחקור ראשוני עולה כי לוחמי מג"ב זיהו צעיר שעורר את חשדם וביקשו ממנו להזדהות. החשוד סירב להזדהות תוך שהוא מגדף ותוקף את השוטרים ואף נושך את אחד מהם. על מנת לבצע את המעצר, נאלצו השוטרים להשתמש בכח בעוד החשוד ממשיך לתקוף באלימות את השוטרים", במשטרה ציינו ש"כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפיהם פונו שני שוטרים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב כשהם סובלים מחבלות ונשיכות. יחד עם זאת, בהתאם לנהלי המשטרה וכמקובל באירועים בהם נאלצים שוטרים להשתמש בכוח לצורך ביצוע תפקידם, כלל החומר ישלח לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות כנגד כל מי שמסכן את חיי האזרחים בישראל".
קובי כהן, מנכ"ל רשת "סופר יודה", זועם. "הוא תקף אנשי מג"ב?", הוא שואל, "זהו שקר מוחלט. שקר מוחלט". לדבריו שני השוטרים שהסתבר כי אנשי מג"ב סמויים, ניגשו אל העובד ותבעו ממנו שיציג בפניהם תעודת זהות. "הוא דרש שיציגו בפניו תעודה מזהה והוויכוח התלהט. מנל החנות שלי ועוד עובדים יצאו החוצה וניסו להרגיע. אבל אף אחד לא שמע להם"
– והם התנפלו עליו והיכו אותו?
"לא, הם הזמינו כוחות לסיוע ואז הגיעה ניידת עם עוד לפחות ארבע שוןטרי מג"ב גם הם כולם בבגדים אזרחיים, ואיך שהגיעו, התנפלו עליו ופשוט פוצצו אותו במכות. שברו לו את השיניים ואת הפנים. הוא שכב על הרצפה והם בעטו בו והיכו. אני לא יודע מה קרה אתו. הם לקחו אותו בניידת ונעלמו".
– לטענת אנשי מג"ב הוא תקף לפחות שני שוטרים שנזקקו לטיפול בבית חולים?
"שקר. הוא לא תקף אף אחד. יש סרטוני אבטחה ויש צילומים. רואים בבירור שהוא לא תוקף אף אחד".
קובי כהן הוסיף כי: "הם דיברו אתו והוא עמד ולא ניסה לברוח, ואפילו שילב ידיים. בשלב מסוים הגיע מנהל החנות בחולצה הלבנה וניסה לפשר בין הצדדים, אלא שלמקום הגיעו כוחות. עוד שמונה שוטרים סמויים שיצרו סביבו מעגל ופשוט החלו במכות. העובדים שניסו להפריד קיבלו מכות גם הם ואז השכיבו את העובד הערבי ופיצצו אותו מכות. לא היה לו סכין שסיכן את חייהם. הרביצו לו בצורה חסרת רחמים עד שהשביתו אותו. כולנו המומים ממה שקרה – יש לכך רק סיבה אחת – מדובר בבחור ערבי". ואכן בסרטוני מצלמות האבטחה שהגיעו לידי מגפון, ניתן לראות בבירור כי העובד מוכה בידי השוטרים בלבוש אזרחי כשאיש מהם לא מותקף על ידיו. בהמשך לתלונות מנכ"ל הסופר ועובדיו, מח"ש הודיעה כי תחקור את האירוע.

סרטון מצלמת אבטחה


סרטון מצלמת אבטחה בזווית שניה

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן