Skip to content

משרד הבריאות הפלסטיני: אין הוכחה כי הקטינה שנורתה במעבר ראס בידו היוותה איום

סאוסן מנסור בת ה17 נורתה אתמול למוות לאחר שתקפה כוח מג"ב במחסום מצפון לירושלים. בעוד משטרת ישראל טוענת כי פעולת הכוח לנטרולה הצילה חיי אדם, טוען משרד הבריאות שלא נמסרו לידיו הוכחות כלשהם המעידות כי כך היה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הבריאות הפלסטיני טוען היום (שלישי) כי הפלסטינית שנורתה אתמול למוות במעבר ראס בידו מצפון לירושלים בידי לוחמי מג"ב שאבטחו את המעבר, נורתה מבלי שהיוותה איום ממשי על לוחמי הכוח. לדברי ד"ר האני עבדין, שר הבריאות הפלסטיני, הרשויות בישראל לא מסרו או הציגו שום הוכחה כי הקטינה סאוסן עלי דאוד מנסור בת ה- 17, היוותה איום לכוח המשטרה ששהה במקום וכי לא נמסרה לידי הרשות שום הוכחה המאמתת את טענת ישראל לפיה סאוסן נורתה לאחר שתקפה עם סכין בידה ולא שעתה לקריאות לעצור גם לאחר שנורה ירי אזהרה באוויר בהמשך לנוהל מעצר חשוד. משרד הבריאות הפלסטיני הוסיף כי "לרשות גם לא ידוע על שום לוחם ישראלי שנפצע כתוצאה מהתקיפה שהתרחשה כפי שהסבירו הרשויות הישראליות". במשטרת י שראל דוחים מכל וכל טענות אלו והפנו את מגפון לתחקיר האירוע שפורסם כאן אתמול.

סאוסן עלי דאוד מנסור בת ה-17
סאוסן עלי דאוד מנסור בת ה-17

הסכין וגופת הצעירה (צילומים: חטיבת דובר המשטרה)
הסכין וגופת הצעירה (צילומים: חטיבת דובר המשטרה)

מתחקיר האירוע שנמסר לתקשורת עלה כי סמוך לשעה 14:30 הגיעה מחבלת למחסום ראס בידו (צפונית לירושלים סמוך לגבעת זאב) ועוררה את חשדם של הלוחמים. הם קראו לה לעצור והחלו לבצע נוהל מעצר חשוד שכלל ירי אזהרה באוויר, למרות זאת היא התקדמה לעברם במהירות וכשהגיעה לטווח קרוב בו ניתן לפגוע בלוחמים שלפה מתיקה סכין והניפה את הסכין לעברם, הלוחמים שהבינו מיד כי מדובר בניסיון פיגוע ביצעו ירי מדויק לעברה והאישה נפגעה ונוטרלה.
רס"ר נ' מפקד המעבר סיפר: "הבנתי מיד שמדובר בפיגוע, ערנות הלוחמים שהיו לצדי ללא ספק הצילה את חיי הלוחם שהיה לידי".
במשרד הבריאות הפלסטיני מוסיפים כי הם עדיין ממתינים לסיום תחקיר הריגתם של מראם אבו אסמעיל, אם לתאומות ובחודש בחמישי להריונה ואחיה איברהים בן ה-16 שנורו למוות במעבר קלנדייה בסוף חודש אפריל האחרון.
האירוע מתוחקר כיום על ידי משטרת מחוז ש"י שטרם מסרה את מסקנותיה והחרימה את סרטוני מצלמות האבטחה במקום. פרטי החקירה והסרטונים טרם שוחררו על ידי המשטרה שהוציאה צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן