Skip to content

יוני: חודש הגאווה בערוצי Yes

מבחר סרטים ובכורות בלעדיות בנושא גאווה בערוצי הסרטים והדוקו של Yes
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש יוני חוגגים בארץ, כמו גם בשאר העולם, את אירועי הגאווה, עם מצעדים צבעוניים, פסטיבל סרטים בסינמטק תל אביב, מסיבות שלא נגמרות, מחאות ודרישות חד משמעותיות לשוויון זכויות, הרבה תיירים, הרבה יצרים וגם הרבה סרטים משובחים ואמיצים. כמו בכל שנה מצטרפים ערוצי Yes לחגיגות עם תפריט קולנועי מלא כל טוב. לאורך כל חודש יוני ישודרו עשרות סרטים חדשים ומכל השנים על חופש, אהבה, סקס, מיניות וגאווה.

מלכות הדראג החדשות בערוץ Yes דוקו

 ערוץ Yes דוקו ישדר את הבכורות הבאות:

תפור עלי | Suited

סרט בהפקתה של לנה דנהאם, המספר את סיפורו של דניאל פרידמן, חייט ניו-יורקי וחברת ההלבשה שהקים Bindle & Keep. חברה זו מייצרת חליפות לנשים ומגוון רחב של בגדים המותאמים באופן אישי לטרנסג'נדרים. בין הדמויות המשתפות את סיפוריהם הייחודיים בסרט נמנים נער טרנסג'נדר שחוגג בר מצווה, נהג מונית ניו יורקי, סטודנט דרומי צעיר למשפטים וגבר טרנסג'נדר לקראת חתונתו. הסרט מביא מסע אינטימי אחר התהליך של ההתמודדות עם זהות חדשה וקבלת השונה דרך ההתאמה האישית של לבושם החדש. בימוי: ג'ייסון בנג'מין. 77 דקות, ארה"ב, 2016.

הסודות של טאב האנטר  | Tab Hunter Confidential

לאורך שנות החמישים, בעידן הזהב של הוליווד, השחקן טאב האנטר היה מושא החלומות הרטובים של כל נערה. בעשרות הסרטים בהם שיחק, כמו גם באינספור עמודי מגזינים – המראה המצודֵד והסקס-אפיל של הגולדן-בוי הביא לשובלים של מעריצות צורחות והיסטריות, שהפכו אותו לאבטיפוס של כל אלילי הנוער שיגיעו אחריו. אך בכל שנות הכוכבוּת שלו, טאב הסתיר סוד. הוא היה הומו ובילה את שנות ההצלחה שלו בארון לא יציב, שאיים כל העת לקרוס ולהרוס אותו. הבמאי ג'פרי שוורץ חוזר לסיפור של אליל הקולנוע האמריקאי, שלראשונה מספר את סיפורו. עם: קלינט איסטווד, ג'ון ווטרס, ג'ורג' טקאי, דבי ריינולדס, פורשיה דה-רוסי ועוד. בימוי: ג'פרי שוורץ. 90 דקות, ארה"ב, 2015.

מלכות הדראג החדשות | Dressed as a Girl

סיפורה של סצנת הדראג הסוערת של האיסט-אנד. בשנת 2003, נוחת באיסט-אנד של לונדון ג'וני וו עם הזקן שלו ועקביו הגבוהים ומוצא עצמו בלב ליבה של סצנת דראג אלטרנטיבית. הקליקה החדשה הזו הופכת למרכז ההתעניינות של עיתונות האופנה הלונדונית. במשך חמש השנים הבאות, יעקוב הבמאי קולין רוטברט אחר החבורה הססגונית שכוללת גם את פיה, אמבר, הולסטאר, סקוטי וג'ון סיזל – מניתוחי חזה ועד התמוטטויות רגשיות, מעקבים גבוהים ועד דרמות אמיתיות או מוגזמות. זהו סרט מעורר השראה, לעתים שובר לב אך תמיד מבדר – על תרבות הומואית אלטרנטיבית ועל חגיגה של היותך נאמן/ה לעצמך. בימוי: קולין רוטברט. אנגליה, 2015.

שותפות מוגבלת | Limited Partnership

סיפור האהבה בין ריצ'רד אדמס האמריקאי ממוצא פיליפיני לבין טוני סאליבן האוסטרלי, שבשנת 1975 הפכו לזוג הגייז הראשון בעולם שנישא חוקית. זה היה בבולדר, קולרדו. לא היה בלשון החוק שום דבר שאסר על כך.  לאחר שהם הגישו בקשה לגרין-קארד עבור טוני בהתבסס על נישואיהם, הזוג נענה במכתב סירוב מרשויות ההגירה האמריקאיים: "נכשלתם להוכיח שיחסי נישואין יכולים להתקיים בין שני הומואים (במקור השתמשו במילת הגנאי – Faggots)". כשהם נזעמים מהמכתב המשפיל, ובמקביל לתהליכי הגירוש של טוני מהמדינה, השניים תבעו את ממשלת ארה"ב. זו היתה התביעה הראשונה בהיסטוריה האמריקאית, שדרשה טיפול שווה בזוגות בני אותו מין. הסיפור החזק הזה על אהבה, נישואין ושוויון, אינו רק תקדימי, אלא גם לא מוכר…. עד עכשיו. בימוי: תומאס מילר. ארה"ב / אוסטרליה, 2015.

ושידור נוסף של הסרט:

המאבק נגד סעיף 8 | The Case Against 8  

גיבורי הסרט הזה מעולם לא רצו להתפרסם, אבל לא הייתה להם ברירה: כשבקליפורניה התקבלה החלטה שלא להכיר בחוקיות הנישואים החד-מיניים, הם הבינו שאם לא ייצאו בעצמם להגן על זכויותיהם, איש לא יעשה את זה במקומם. חשיפה מרתקת של מאחורי הקלעים באחד המאבקים המתוקשרים בהיסטוריה של זכויות ההומואים והלסביות בארה"ב. התביעה שהובילה בסופו של דבר לביטול "סעיף 8" (שקבע כי נישואים יכולים להתקיים רק בין גבר לאישה) התנהלה כמו מלחמה לכל דבר, שחייליה הם תחקירנים, אנשי יחסי ציבור, מעצבי דעת קהל וגם זוגות הומואים ולסביות, שנאלצו לחשוף את חייהם הפרטיים ולעמוד תחת מטר איומים ונאצות. מלחמה שבראש הכוחות הלוחמים בה התייצבו במפתיע שני עורכי דין שעמדו עד אז משני צדי המתרס הפוליטי האמריקאי ואפילו נלחמו זה בזה לצד בוש וגור בקרב על הנשיאות. בימוי: בן קוטנר, רייאן ווייט (112 דק', ארה"ב 2014)

בנוסף משבצות השידור הקבועות של Yes3 יצבעו בצבעי הגאווה – במסגרת משבצת הבלתי נשכחים ישודר בכל יום ראשון סרט גאווה שחייבים לראות ובמסגרת פסטיבל הקולנוע ישודר בכל יום שלישי כמה מהסרטים המרתקים ביותר על נטייה וזהות מינית שלא הוקרנו בארץ.

בין הסרטים:

הדוכס מבורגונדי | The Duke Of Burgundy

במאי: פיטר סטריקלנד, בריטניה, 2014.

שחקנים: סידסה באבט קנודסן ("הממשלה"), קיארה ד'אנה

טריוויה: הסרט כיכב בעשרות פסטיבלי קולנוע, כולל טורונטו, לונדון, פילדלפיה, טורינו ועוד. הוא קיבל ביקורות מעולות – 93% באתר רוטן טומטוז שמרכז ביקורות קולנוע.

תקציר: מותחן ארוטי אפל שכבש את פסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם והוכתר על ידי מבקרים רבים כאחד מהסרטים הטובים של השנה האחרונה. חוקרת פרפרים עשירה מתגוררת ביחד עם מנהלת המשק שלה, שהיא גם בת זוגה באחוזה מפוארת ומבודדת. מערכת היחסים שלהן הינה בלתי צפויה ומפתיעה, מלאה באהבה ותשוקה לצד משחקי תפקידים של השפלה ושליטה, כאשר לא תמיד ברור מיהי השולטת ומי הנשלטת.

לנשום | Respire

במאית: מלאני לורן,ארה"ב, 2014

שחקנים: ז'וזפין לאפי, לו דה לאז', איזבל קארה

טריוויה: הסרט השתתף בפסטיבל קאן והיה מועמד לשני פרסי סז'אר, וזאת בנוסף לשלל ביקורות מתלהבות.

תקציר: סרטה השני של מלאני לורן (שושנה מ"ממזרים חסרי כבוד") מקבע אותה לא רק כשחקנית מוכשרת אלא כאחת הבמאיות הצרפתיות המוכשרות הפועלות היום. עולמה של שארלי בת ה-17 מתערער כשלכיתתה מגיעה תלמידה חדשה, שרה. היא מתנתקת מחברתה הטובה ביותר, ומתמסרת ללא גבול להשפעתה של שרה היפה והנועזת. בעוד שרה מנצלת לרעה את התלהבותה של שארלי, היא מתחילה לסבול מהתקפי חרדה שבהם היא אינה מצליחה לנשום.

נשארים ללילה | The Overnight 

במאי: פטריק ברייס. ארה"ב, 2015.

שחקנים: אדם סקוט, טיילור שילינג ("כתום זה השחור החדש"), ג'ייסון שוורצמן

טריוויה: הסרט הופק על ידי האחים דופלאס והוקרן בפסטיבלי אדינבורו וסאנדנס.

תקציר: קומדיה סקסית. זוג עם ילד קטן שעובר ללוס אנג'לס פוגש במקרה בגינה השכונתית זוג נוסף עם ילד. המשפחות מחליטות להיפגש לערב תמים של פיצה והיכרות. אבל אחרי שהילדים נרדמים העניינים מתחילים להתחמם, האלכוהול זורם, סודות נחשפים ושני הזוגות לומדים להכיר אינטימית אחד את השני.

החברה החדשה | The New Girlfriend

במאי: פרנסואה אוזון ("בריכת שחייה"). צרפת, 4201

שחקנים: רומן דורי, אנאיס דמוסטייה

טריוויה: מבוסס על רב מכר מאת רות רנדל ("אהבת בשר ודם"). זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בסאן-סבסטיאן

תקציר: דרמה מסקרנת על מערכות יחסים בבורגנות הצרפתית, מאת הבמאי הצרפתי הנועז פרנסואה אוזון. קלייר איבדה את חברתה הטובה ביותר ושוקעת בעצבות קשה. בעלה שמתקשה לראות את אשתו הסובלת מציעה לה לחדש קשר עם דוויד, בעלה של חברתה, שכעת מטפל בתינוקת קטנה לבדו. כאשר קלייר מגיעה ללא הודעה מוקדמת לבקר את דיוויד, היא חושפת את הסוד שהתאמץ להסתיר. הגילוי גורם לה לבחון מחדש פרטים בחייה שלה.

החתונה של ג'ני | Jenny's Wedding

במאית: מרי אגנס דונהיו ("ורוניה גארין"), ארה"ב, 2015

שחקנים: קת'רין הייגל, אלכסיס בלדל

תקציר: דרמה בכיכובה של נסיכת הקומדיות הרומנטיות קת'רין הייגל.

ג'ני מגיעה ממשפחה אמריקאית טיפוסית ושמרנית למידי. הוריה מתקשים להבין איך הילדה הקטנה והמוכשרת שלהם כבר בת 30 ועדיין רווקה. כשהיא סוף סוף מגיעה ומספרת להם שהיא עומדת להינשא, הם נרגשים ושמחים, עד שהיא מגלה להם עם מי היא הולכת להתחתן – השותפה שלה בחמש שנים האחרונות. כן, על הדרך היא גם מספרת להם שהיא לסבית. הוריה ושאר משפחתה ההמומים מנסים כל אחד בדרכו להתמודד עם היציאה מהארון של ג'ני.

בולווארד | Boulevard

במאית: דיטו מנטל ("אמפייר סטייט"), ארה"ב, 2015

שחקנים: רובין וויליאמס, בוב אודנקירק, קאתי בייקר

תקציר: בתפקידו הראשי האחרון לפני מותו הטרגי, מוכיח רובין וויליאמס פעם נוספת איזה שחקן דרמטי נהדר הוא היה.

וויליאמס מגלם בהופעה מאופקת גבר נשוי בשנות ה-60 לחייו, אשר בעקבות מחלת אביו הקשוח מוצא את האומץ להתמודד עם רגשות ומחשבות אותם הדחיק כל חייו. במהלך נסיעה בשדרה מפוקפקת הוא עוצר ליד נער רחוב צעיר כדי לבקש הכוונה, אך כשזה נכנס למכוניתו הוא ממשיך איתו למלונית סמוכה. למרות שהוא אינו שוכב עם הנער, הוא מפתח כלפיו אובססיה שהולכת וגוברת, ומנסה להצילו מחיי הרחוב. במקביל הוא מנסה, ללא הצלחה, להסתיר את השינוי מאשתו ומחברו הטוב.

ושידורים חוזרים של:

הרחק מגן עדן | Far from Heaven

במאי: טוד היינז ("קרול"). ארה"ב, 2002

שחקנים: ג'וליאן מור, דניס קווייד, דניס הייסברט, פטרישיה קלרקסון

סרטו המשובח של הבמאי האמריקאי המוערך טוד היינז מהווה מחווה למלודרמות הנשים החתרניות של דאגלס סירק, ומתייחס בעיקר לסרטו "ככל שהשמיים מרשים". עולמה המושלם של עקרת בית באמריקה של שנות ה-50 מתערער כשהיא רואה את בעלה עם גבר זר. במצוקתה היא מוצאת נחמה בזרועות הגנן. הסרט היה מועמד ל-4 פרסי אוסקר וזכה בארבעה פרסים בפסטיבל ונציה.

הרפתקאותיה של פריסילה, מלכת המדבר | dventures Of Priscilla Queen Of The Desert

במאי: סטיבן אליוט, 1994

שחקנים: הוגו ויבינג, גיא פירס, טרנס סטאמפ

במוצאי חג השבועות יערוך ערוץ yes3 דאבל פיצ'ר צבעוני וחגיגי במיוחד, עם שני סרטי מיוזיקל בדראג וטראנס. נפתח עם הקומדיה המצליחה, זוכת האוסקר על התלבושות, על שלוש דראג קווינס שיוצאות למסע במדברות אוסטריה – וזאת כמה שבועות ספורים לפני שהגרסה הבמתית שלה עם ג'ייסון דונובן מגיעה לארץ.

הדוויג והשארית העצבנית | Hedwig And The Angry Inch

במאי: ג'ון קמרון מיטשל ("שורטבאס"), ארה"ב, 2001

שחקנים: ג'ון קמרון מיטשל, מייקל פיט, רוב קמפבל, אנדריאה מרטין

ערב המיוזיקל בטראנס ממשיך עם סרט הקאלט של ג'ון קמרון מיטשל – זוכה פרס טדי בפסטיבל ברלין וחביב הקהל בסאנדנס – ובו הוא מככב כנערת רוק טרנסווסטיט, שיוצאת למסע פרוע באמריקה בעקבות מאהב שגנב את הלהיט שכתבה.

ג'וני גיטאר | Johnny Guitar

במאי: ניקולאס ריי ("מרד הנעורים"), ארה"ב, 1954

שחקנים: ג'ואן קרופורד, סטרלינג היידן, מרסדס מקמברידג'

המערבון המרתק ופורץ הדרך של ניקולס ריי, ובו ג'ואן קרופורד מגלמת במכנסי עור שחורים ובתספורת קצרה, בעלת מסבאה קשוחה עם מוניטין מפוקפק, אשר נקלעת לעימות מול נציגת תושבי העיירה השמרנית. למרות שהסרט נקרא על שם דמותו של הגבר, אקדוחן מסתורי אותו מגלם סטרלינג היידן, הדרמה שייכת כולה לשתי השנים החזקות במרכז הסרט.

עגבניות ירוקות מטוגנות | Fried Green Tomatoes

במאי: ג'ון אבנט ("צמודים אישית"), ארה"ב, 1991

שחקניות: קתי בייטס, מרי לואיז פרקר, ג'סיקה טנדי, מרי סטיוארט מסטרסון

דרמה מרגשת על ידידות ואהבה, שהייתה מועמדת לשני פרסי אוסקר – על התסריט ופרס שחקנית המשנה לג'סיקה טנדי. הסרט, שהפך לאחד מסרטי הקאלט הלסביים, עם או בלי כוונה מוקדמת, מתאר את סיפורן של ארבע נשים מיוחדות וחזקות, בעבר ובהווה, שלא פחדו להיות שונות מול החברה השמרנית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן