Skip to content

שריפת ענק בירושלים – גיוס כללי של מכבי האש

48 צוותי כיבוי ו-11 מטוסי כיבוי נאבקים באש. תושבי 60 בתים בשכונת רמות פונו מבתיהם. שריפות נוספות ביער צלמון ובהר גריזים (ידיעה מתגלגלת)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות גדולים של מכבי האש ואחת עשרה מטוסי כיבוי פועלים לכיבוי שריפת ענק שפרצה היום (חמישי) בצהריים ביער הסמוך לשכונת רמות בירושלים. משטרת ישראל ומכבי האש החלו בפינוי חלק מבתי השכונה, כולל מעון חוסים המצוי בסמיכות ליער. שמונה צוותי כיבוי מתחנת ירושלים לא הספיקו לעצור את האש ותחנת ירושלים הזעיקה כבאיות נוספות מאזורים אחרים. בשלב זה פועלים במקום 48 צוותי כיבוי וכבאיות.
המנהל הקהילתי ברמות נוציא הודעה דחופה לתושבי רמות ובה נאמר: "תושבים המתגוררים באזור המשעולים מתבקשים לפנות את הבתים מחשש התקרבות האש. נא להתפנות מהמקום בצורה זהירה ולנעול דלתות וחלונות. נא לוודא שלא נשארים שכנים או מבוגרים וילדים במקום". המנהל הוסיף כי : "תושבים אשר יכולים לסייע למערך החירום מתבקשים להגיע למנהל ברחוב רקנטי 6 עכשיו".
בשלב זה מכבי האש פועלים במבשרת ציון, התושבים לא מפונים ולא נשקפת סכנה לחייהם, באבו גוש פונו כבר 10 בתים, בשכונת רמות פונה קו הבתים הראשון בדרך החורש, וסה"כ פונו עד כה 60 בתים.
בשכונת גילה, פונו 5 דיירים מדירותיהם ברחוב המרגלית. במקום טופלה אישה שנפגעה משאיפת עשן, ובמטה יהודה פרצה שרעיפה ביער צלפון, שם כוחות יבוי ומשטרה נמצאים במקום. תוך כך החלה שריפה בסמוך לשכונת השומרונים בהר גריזים, צוותי כבאות ומשטרה הגיעו למקום.

(צילום: מדברים תקשורת)
(צילום: מדברים תקשורת)
(צילום: מדברים תקשורת)
(צילום: מדברים תקשורת)


(מדברים תקשורת)
(מדברים תקשורת)

שריפה גם בהר גריזים (צילום: כבאות והצלה)
שריפה גם בהר גריזים (צילום: כבאות והצלה)

טפס"ר אלי פרץ, שנמצא במקום השריפה אמר לרשת ב': "שריפת יער שמתפשטת באזור שכונת רמות. אנחנו מתמקדים ברמות בקו הבתים, פינינו פנימיות של נערים ובתים שנמצאים בקו הראשון של האש. ישנם מטוסים שעומדים על קו הבתים ברמות, וברגע שיגיעו מטוסים נוספים, נפנה אותם לכיוון מבשרת. "ייקח זמן, אבל נשתלט על השריפה. האש מתגברת בגלל הרוחות, אך הכוחות פרוסים משני צדדים של נחל חלילים. חלק מגינים על הבתים, חלק מטפלים בשריפה עצמה. יש כוחות כיבוי על קו הבתים. 12 ציוותי כיבוי, ויש עוד בדרך. מוקדם לדעת למה ואיך השריפה פרצה. גם כוחות של קק"ל נמצאים באזור". בקק"ל טוענים כי השריפה פרצה עקב שרידי מדורה שלא כובבו כיאות אך אין לכך אישור ממקורות נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן