Skip to content

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, מתפטר עקב מינוי ליברמן לביטחון

"למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם. זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שנה בדיוק, שבה כיהן כשר להגנת הסביבה, הודיע הבוקר השר אבי גבאי הוא מתפטר מהממשלה. זאת, בגלל מינוי אביגדור ליברמן לשר הביטחון וצירוף מפלגתו לקואליציה.

בהודעה שפרסם הבוקר נאמר: " לאחר לבטים רבים הודעתי ליו"ר תנועת 'כולנו' ושר האוצר, משה כחלון כי החלטתי להתפטר מתפקידי כשר להגנת הסביבה. למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם. זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה", נאמר בהודעתו של השר המתפטר.

אופוזיציונר בממשלה, אבי גבאי, מתפטר (צילום: ויקיפדיה)
אופוזיציונר בממשלה, אבי גבאי, מתפטר (צילום: ויקיפדיה)

"אני מבקש להודות ליו"ר "כולנו" על התמיכה, האמון והסיוע ואין לי ספק שתנועת כולנו תמשיך להטביע את חותמה ביעדים שקבענו בעת הקמתה", נאמר עוד בהודעה.

התפטרות השר אבי גבאי מגיעה בדיוק שבוע לאחר הודעת שר הביטחון, (משה בוגי) יעלון על עזיבת תפקידו.

השר גבאי, שאינו מכהן כחבר כנסת, בלט בממשלה בדעותיו העצמאיות והיה אחד המתנגדים הנחרצים והעקביים למתווה הגז – שלא חשש להצביע נגד המתווה בישיבות הממשלה. בעקבות נאומו של סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, ערב יום השואה – הביע השר גבאי תמיכה נמרצת בעמדתו. "לאלוף גולן יש מספיק זכויות ונקודת מבט כדי שנקשיב לדברים ולא נתנפל עליו", אמר.

מאחר שהוא אינו ח"כ – לא צפוי להיכנס ח"כ חדש למשכן. מפלגתו, 'כולנו', צפויה למנות בשבוע הבא שר חדש במקומו.

במסיבת עיתונאים שקיים לאחר מכן אמר השר גבאי כי הדחתו של שר הביטחון יעלון הייתה מבחינתו "צפרדע שכבר לא יכולתי לבלוע. צעד יוצא דופן אפילו בעולם הציני של הפוליטיקה".

גבאי מתח ביקורת חריפה ביותר על מדיניותה של ממשלת נתניהו במיוחד על רקע מתווה הגז ועל רקע מדיניותו כלפי ארה"ב. "מצטער, אבל הבטחתי לעצמי ולמשפחתי שלעולם לא אהיה פוליטיקאי ציני אלא מנהיג ואיש ציבור", אמר. "לאור תפיסתי את המהלך הפוליטי האחרון המשך כהונה בממשלה הנוכחית לא עולה בקנה אחד עם ההבטחה הזאת".

בתגובה על דבריו צייץ יעלון בטוויטר: "בפוליטיקה שלנו, עמידה על עקרונות הפכה מושא ללעג, בעוד זגזגנות וגניבת דעת נחשבות 'תחכום'. מלוא ההערכה לאבי גבאי שמוכיח שאפשר אחרת. אסור לוותר".

בתגובה להתפטרותו של גבאי אמר השר משה כחלון כי בכוונתו להמשיך ולהחזיק בתיק הגנת הסביבה.

"במהלך השנה האחרונה הנחנו במשרד להגנת הסביבה יסודות חשובים ומהותיים לאיכות החיים של כלל אזרחי ישראל. התכנית הלאומית לצמצום המזהמים במפרץ חיפה תימשך לצד יוזמות חשובות נוספות  שהוביל המשרד בתקופת גבאי", אמר השר כחלון. "למשרד להגנת הסביבה השפעה משמעותית על איכות החיים של כולנו ובכוונתי להמשיך ולבצע את המהלכים שהתחלנו בשיתוף פעולה עם מנכ"ל המשרד והעובדות והעובדים המסורים".

יו"ר "כולנו" ושר האוצר הוסיף ואמר: "אבי גבאי היה אחד מהמקימים והמייסדים של מפלגת כולנו. הוא היה מהראשונים שהאמינו ודחפו להקמת מפלגה כלכלית, חברתית, לאומית שתתווה דרך חדשה. אני מודה לו על השותפות לדרך ומאחל לו המון הצלחה".

גבאי (49) נולד בשכונת בקעה שבירושלים, השביעי בין שמונה ילדים. למד בגימנסיה העברית רחביה והתגייס לחיל המודיעין. עם תום שירותו הצבאי, סיים תואר ראשון בכלכלה, ובהמשך סיים תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה העברית.

גבאי מתגורר בתל אביב, נשוי לאיילת ואב לשלושה. הוא החל את דרכו המקצועית באגף התקציבים במשרד האוצר כרכז צוות תקשורת. לאחר ארבע שנים וחצי במשרד האוצר עבר גבאי לחברת בזק. תפקידו הראשון בבזק היה כעוזר בכיר למנכ"ל עמי אראל. בהמשך מונה לסמנכ"ל משאבי ניהול, תפקיד אותו מילא כחצי שנה, ולאחר מכן, במשך שלוש שנים וחצי, כיהן כסמנכ"ל כלכלה ואסטרטגיה, תפקיד אותו מילא עד שנת 2003. בשנת 2003 עבר גבאי לכהן בתפקיד מנכ"ל בזק בינלאומי עד שנת 2007, אז מונה לממלא מקום מנכ"ל בזק. בהמשך התמנה למנכ"ל בזק עד לפרישתו בשנת 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן