Skip to content

תצוגת גולברי אביב קיץ 2012 – סלבס אין, אופנה אאוט

בתצוגת גולברי אביב קיץ 2012, נראה היה כי משפחת גולברי, בעלת המותג, הייתה כל כך עסוקה ביחסי ציבור, עד שהיא שכחה מהבגדים עצמם מאת מאי סבג תצוגת האופנה של גולברי לאביב קיץ 2012 (עזבו את העובדה שבאירופה מתקיים שבוע האופנה לחורף 2013), נראתה תחילה כאירוע מרשים, מאורגן היטב, וגדוש ידוענים. אולם, במהרה נוכחנו לדעת שחברת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתצוגת גולברי אביב קיץ 2012, נראה היה כי משפחת גולברי, בעלת המותג, הייתה כל כך עסוקה ביחסי ציבור, עד שהיא שכחה מהבגדים עצמם

מאת מאי סבג

תצוגת האופנה של גולברי לאביב קיץ 2012 (עזבו את העובדה שבאירופה מתקיים שבוע האופנה לחורף 2013), נראתה תחילה כאירוע מרשים, מאורגן היטב, וגדוש ידוענים. אולם, במהרה נוכחנו לדעת שחברת האופנה מייחסת לידוענים חשיבות כה רבה עד שכתבי וצלמי האופנה שבאו לסקר את הקולקציה, הוזזו אחר כבוד לשורות האחוריות, כדי שהסלבס, כבודם במקומם מונח, ישבו בגאון בשורות הראשונות. עניין של סדרי עדיפויות.

נשיא החברה, דוד גולברי, פתח את האירוע בכמה מילים על כך שישראל הפכה למוקד תשומת הלב העולמית בתחום האופנה בשנים האחרונות. מפתיע קצת, אך נעים לשמוע, ועם זאת, זה לא ניכר בתצוגת האופנה.

התצוגה החלה על ידי מצעד של דוגמניות העבר פנינה רוזנבלום, חני פרי, איבונה קרוגליאק, אלונה פרידמן, ענת כרם, דנה וקסלר, מיכל אקסלרוד, דורית ילינק וחגית רון רבינוביץ (היום כתבת אופנה). באופן כללי, גזרות הבגדים שלבשו החמיאו לגופן ולאלו מהן בעלות החזה השופע הותאמו מפתחי חזה נאים, מה שהצביע על סטיילינג טוב. אולם, בשלב מסוים עלתה למסלול חני פרי בשמלה קצרצרה שאינה מכבדת אישה בגילה, גם אם הייתה דוגמנית שנים רבות. גרביונים וג'קטים מכסי זרועות היו משפרים את המצב לעין ערוך ומחמיאים יותר לדוגמניות הוותיקות. לאחר הפתיחה, החלק הארי של התצוגה בוצע על ידי דוגמניות צעירות.

פנינה רוזנבלום פותחת את תצוגת גולברי
פנינה רוזנבלום פותחת את תצוגת גולברי (צילום: ציפי מנשה)
דוגמניות העבר של ישראל בתצוגת גולברי
מימין: איבונה קרוגליאק, ענת כרם, מיכל אקסלרוד ואלונה פרידמן על המסלול בגולברי (צילום: ציפי מנשה)

ועכשיו – לבגדים. פריטים בהדפס נקודות (בעיקר שמלות) שהיו מתאימים יותר לטרנד של החורף הנוכחי ולא לקיץ הקרוב, נצפו על המסלול. ראינו גם הדפסי פרחים, הדפסים אתניים בהשראת "וורסצ'ה", הדפסי נוצות המעודכנים לעונה, וטרנד השחור-לבן שאוטוטו מגיע אלינו.

חגית רון רבינוביץ פרחונית בתצוגת גולברי
חגית רון רבינוביץ פרחונית ויפה בגולברי (צילום: ציפי מנשה)
הדפס בהשראת וורסצ'ה ומטפחת קשורה לתיק
הדפס בהשראת וורסצ'ה ומטפחת קשורה לתיק (צילום: ציפי מנשה)
אוברול בהדפס שחור-לבן גיאומטרי של גולברי
אוברול בהדפס שחור-לבן גיאומטרי של גולברי (צילום: ציפי מנשה)

הבדים מהם הייתה עשויה הקולקציה נראו זולים ולא איכותיים, והגזרות היו משעממות ובנאליות. כמו כן, אין ספק שבגולברי הלכו על בטוח בכל מה שנוגע לשמלה הקטנה השחורה ולשמלות אדומות. ייאמר לזכותם שהתפירה והפרטים הקטנים היו מושקעים יותר, למשל שרוולי שמלה בגוון ניוד (nude) עם תיפורים מעניינים או פפיון בגב שמלת טורקיז. התבלטו לטובה גם שמלה ורודה ושמלת מקסי שנראו טוב לעומת שאר הקולקציה, ומטפחות יפות שנקשרו לתיקים.

שרוולים עם תיפורים מעניינים בתצוגת גולברי
שרוולים עם תיפורים מעניינים בתצוגת גולברי (צילום: ציפי מנשה)
פפיון בגב השמלה בתצוגת גולברי
פפיון בגב השמלה בתצוגת גולברי (צילום: ציפי מנשה)

לסיכום, הייתה זו קולקציה שאינה משדרגת את האופנה המוגשת לקהל הישראלי או שואפת להעלאת הרף של האופנה הישראלית בעולם ונראה שבגולברי מכוונים בעיקר לאשה הישראלית הממוצעת שאינה מתעניינת באופנה עילית. על אף שנראה כי הכבוד שניתן לדוגמניות ישראל הוותיקות היה בעיקר תרגיל ביחסי ציבור, שאגב עבד לא רע ומשך תשומת לב רבה ומחיאות כפיים מהקהל, היינו רוצים לחשוב שהוא נעשה גם במטרה לשדר לנשות ישראל הבוגרות שיש להן מה לחפש בגולברי. לצערנו, אופנה של ממש הן לא תמצאנה שם. בקיצור, מזל שיש את איילת זורר.

איילת זורר, הפרזנטורית של גולברי
איילת זורר, הפרזנטורית של גולברי - מזל שיש אותה (צילום: דודי חסון)

1 Comment

  1. Photo.Fashion.Passion
    8 במרץ 2012 @ 23:57

    אני דווקא חושבת שהקולקציה החדשה שלהם טובה בכמה רמות מאלה הקודמות. השתפרו לאללה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן