Skip to content

מערכת המשפט גנתה בחריפות את עורך הדין יוסי כהן ותתלונן בלשכת עורכי הדין

מערכת המשפט הגיבה היום בחריפות על דברי פרקליט משפחת נתניהו כנגד שופטת בית הדין לעבודה שפסקה אתמול לחובת משרד ראש הממשלה ב תביעת העובד שטען להשפלה, הפרת הבטחה ותנאי עבודה בלתי אפשריים. גם לשכת עורכי הדין גינתה היום את דבריו. בצהריים פרסם עו"ד הדין התנצלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לשכת עורכי הדין ומערכת בתי המשפט גינו אתמול והיום (רביעי) בחריפות את דבריו של עורך הדין יוסי כהן, פרקליטה של שרה נתניהו שהתבטא בתגובה לתקשורת על גזר דינה של שופטת בית המשפט האזורי לעבודה בירושלים, שפסקה אמש לטובת עובד מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו וכתבה דברים קשים על התנהלות רעיית ראש הממשלה מול העובדים שהפגינה כלפיהם יחס פוגעני, משפיל ומעליב.
כהן הגיב ואמר כי "היחס הפוגעני האמתי הוא של השופטת פרוז'ינין, שכצפוי התעלמה שוב באופן בוטה ומוטה מעדותה של הגברת נתניהו, ולא התאפשר לגברת נתניהו להביא עדים שיפריכו את טענותיו השקריות והמרושעות של גיא אליהו. בכוונתנו לערער על פסק דין שגוי ומוטה זה"." הבוקר שב כהן והתבטא בדומה לכך בתוכנית הבוקר של ערוץ 10.
במערכת בתי המשפט זעמו ומסרו כי "מערכת בתי המשפט והעומדים בראשה מביעים את סלידתם מן הדברים הקשים וחסרי האחריות אשר נאמרו על ידי עורך הדין יוסי כהן בא כוחה של משפחת נתניהו". "דבריו של עורך הדין כהן, שתפקידו לשמש כקצין בית המשפט, מהווים ניסיון להלך אימים על בתי המשפט בתיקים בעניין מעון ראש הממשלה שאינם חלוטים", אמרו במערכת וציינו כי "בתי המשפט ובכללם בתי הדין פוסקים בהתאם לדין ואין עליהם מורא פרט למורא הדין". "בכוונת מערכת בתי המשפט להגיש עוד היום תלונה ללשכת עורכי הדין בעניין התבטאויותיו של עורך הדין יוסי כהן", אמרו בכירים במערכת המשפטית.
גם לשכת עורכי הדין גינתה הבוקר בחריפות את הדברים שאמר כהן: "הניסיון להטיל דופי בבית המשפט ולהתגולל על שופטת העושה מלאכתה נאמנה אינו ראוי ואינו מכבד את ציבור עורכי הדין", נמסר. "לשכת עורכי הדין מביעה מחאה על התבטאויותיו של עו"ד כהן", הובהר בהודעה. עוד הובהר כי "הסתה והשמצה כלפי שופטת, אשר מטבע הדברים מנועה מלהגיב, אינו מצב שניתן להשלים עמו ולקבלו, ולכן באה תגובה", לשון לשכת עורכי הדין.

עורך דין כהן - התנצל (צילום מסך)
עורך דין כהן - התנצל (צילום מסך)

בצהריים, פרסם עו"ד כהן הודעת התנצלות על דבריו אמש נגד נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים. במכתב שהפיץ כהן כתב כי "אני מעריך ומכבד את כל הערכאות השיפוטיות והשופטים ונוהג בהם בכבוד. הביקורת שלי על בית הדין התמקדה בהליך משפטי מסוים שפגע בזכויותיה של הגב' נתניהו להביא עדים". כהן הדגיש כי "אין ולא הייתה לי כוונה לפגוע אישית בשופטת. אני מצטער אם הדברים הובנו אחרת".
אתמול פסקה השופטת דיתה פרוז'ינין כי על משרד ראש הממשלה לפצות את גיא אליהו בתביעתו כנגד מעון ראש הממשלה בגין עוגמת נפש והפרת זכויותיו. פרוז'ינין הורתה למשרד ראש הממשלה לפצות את אליהו ב-85 אלף שקלים, כמו כן, חברת כוח האדם שהעסיקה את אליהו תפצה אותו ב-47,422 שקלים. הפיצויים שיועברו לאליהו כוללים גם את הוצאות המשפט.
אליהו, שעבד במעון ראש הממשלה תחת אב הבית דאז מני נפתלי, טען בתביעתו כי במהלך עבודתו הובטח לו כי יקבל משרה של קבע במקום על ידי סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף וכי סיידוף עשה זאת על מנת לשכנעו להסכים להצעה מכיוון שעובדים אחרים לא רצו לעבוד שם. "הזהירו אותי שהיא אישה קשה", אמר אליהו. עוד טען אליהו להעסקה פוגענית כלפיו על ידי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בית המשפט קיבל את תביעתו ופסק כי על משרד ראש הממשלה לפצותו כמו גם חברת כוח האדם דרכה הוא הועסק.

1 Comment

  1. תומס
    1 ביוני 2016 @ 18:57

    הודעת הנהלת בתי המשפט לפיה עורך הדין יוסי כהן הלך אימים על בתי משפט , מצטרפת לכל ההודעות הקודמות , ומלמדת אותנו , כי אלו טרם הפנימו את רצון הציבור לפירוק בתי המשפט, וביצוע חריש עמוק ורפורמה מקיפה בבתי המשפט . הודעה אופורטוניסטית צבועה ומתחסדת . הביקורת כנגד שופטים היא "ניסיון להלך אימים על בתי משפט" , ואילו "כוונת מערכת המשפט להגיש תלונה ללשכת עורכי הדין " היא יותר מניסיון להלך אימים. היא מעשה פשע , פסול להשתיק את הביקורת כלפיה. לשכת עורכי הדין הפכה לזרוע ענישה של בתי המשפט. לשכת עורכי הדין נתונה מזה זמן רב תחת צנזורה משפטית קשה. עורך דין אסור לו להתבטא בשום צורה וסגנון כנגד שופט או מערכת המשפט. למה עורכי דין לא קמים כנגד הצנזורה המשפטית הקשה עליהם ומביעים את דעתם בחופשיות כנגד עוולות ותחלואי שופטים ומערכת המשפט ? התשובה תמונה באישיותם המעוותת וברגשות האשם שלהם. הם מפחדים מהעמדה לדין ושלילת רישיונם. עורכי הדין בישראל הם עבדים, וסלים למערכת המשפט בישראל. גוף גדול נטול כל כוח והשפעה. עורכי דין הישראלים עשויים מחומר אפלולי. ניתן לכנותם בכל שמות הגנאי ולא יהיה בכך די. חמורים, כסילים, פחדנים, שרלטנים, שקרנים, גזלנים, מעוולים, נוכלים, גנבים, מוצצי דם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן